Zeleni prostori Pule pod nadzorom: od pretrpanih košarica do opasnih stabala

Zeleni prostori Pule pod nadzorom: od pretrpanih košarica do opasnih stabala-154041

BRIGA ZA OKOLIŠ I SIGURNOST KORISNIKA
Javni i zeleni prostori u Puli sve češće postaju tema zabrinutosti građana. Dok jedni ukazuju na probleme održavanja i čistoće park-šuma, drugi upozoravaju na potencijalnu opasnost koju predstavljaju stara stabla u popularnim rekreativnim zonama. Takvi problemi nisu samo estetske prirode – oni utječu na sigurnost, kvalitetu života i svakodnevno korištenje gradskih prostora, posebno za obitelji s djecom.

Na našu redakciju kontinuirano pristižu prijave i dojave o neadekvatnom održavanju, od pretrpanih košarica u urbanim šumama do stabala koja prijete ozljedama posjetitelja. Ove situacije jasno pokazuju koliko je važno da nadležne institucije aktivno prate stanje javnih površina i pravovremeno reagiraju, dok građani svojom pažnjom i suradnjom doprinose sigurnijem i ugodnijem okolišu.

U ovom članku donosimo pregled aktualnih problema – od košarica za otpad u park-šumi u Japodskoj ulici do pada stabala na Fratarskom otoku – i odgovore nadležnih institucija, kako bi čitatelji dobili cjelovitu sliku trenutnog stanja i planiranih mjera.

Situacije u park-šumama i na Fratarskom otoku pokazuju kako održavanje i sigurnost zelenih površina zahtijevaju kontinuiranu pažnju. Dok se Herkulanea fokusira na urednost i pravilno odlaganje otpada, Pula usluge aktivno prati stanje stabala i osigurava zaštitu posjetitelja. Građani se potiču na suradnju, prijave nepravilnosti i poštivanje pravila kako bi javni prostori Pule ostali sigurni i ugodni za sve korisnike.

 

  • Čitateljica upozorila na smeće u park-šumi u Japodskoj, Herculanea najavila pojačane kontrole i češće pražnjenje košarica

Na našu redakciju stigla je žalba čitateljice na stanje košarica za otpad u park-šumi u Japodskoj ulici. Kako navodi, nakon otvorenja urbanog parka vreće u kantama redovito su se mijenjale samo prvih dva tjedna, dok u posljednjih mjesec dana, kako tvrdi, košarice ostaju pretrpane i neuredne.

- Ako mi kao građani poštujemo svoju građansku dužnost, bilo bi u redu da i Herkulanea obavlja svoj dio posla, jer ako se svi ne pridržavamo toga, nakupit će se sve više i više smeća, što vizualno nije lijepo za vidjeti, a ponajmanje jer se u parku igra dosta djece, poručila je čitateljica, koja je željela ostati anonimna.

Na upit o ovoj situaciji iz Pule Herculanea odgovorili su nam kako u urbanoj šumi u Japodskoj ulici trenutno postoji šest košarica za otpad koje se prazne tri puta tjedno. No, ističu kako su u zadnje vrijeme primijetili da se u koševe odlaže i kućni ili glomazni otpad, koji ondje ne pripada, zbog čega dolazi do bržeg prepunjavanja.

- Bilježimo veće količine otpada nego inače, često se radi o kućnom i glomaznijem otpadu koji ne bi smio završiti u tim posudama. To stvara ružan dojam i otežava održavanje urednosti parka. U narednim danima pojačat ćemo obilaske i provjeru stanja na terenu, a po potrebi i prilagoditi dinamiku pražnjenja košarica, poručili su iz Herkulanee.

Također su zahvalili građanima na brizi te apelirali na sve posjetitelje parka da košarice koriste isključivo za sitni otpad koji nastane tijekom boravka u parku, kako bi park i dalje ostao ugodno i čisto mjesto za sve, osobito za djecu koja se ondje igraju.

Podsjetimo, urbana šuma je otvorena u svibnju a uređenjem nove zelene površine, popularno nazvane „urbana šuma“ smještene na međi između  Monvidala i Kaštanjera dovršen je još jedan u nizu velikih zelenih projekata koji su realizirani u Puli u protekle četiri godine. U novoj urbanoj šumi zasađeno je 114 stabala i 154 sadnice grmlja, čime se usred urbano preopterećenog sustava stvara cjelovit, novi ekosustav, odnosno pretpostavke za stvaranje ugodne mikroklime i snižavanje temperature zraka, upijanje ugljikovog dioksida i pročišćavanje zraka, kao i očuvanje biološke raznolikosti.

 

  • Tko je odgovoran za sigurnost na Fratarskom? Elaborat će se predati tek u rujnu...

Jučer smo u jutarnjim satima poslali upit tvrtki Pula usluge povodom pada stabla na Fratarskom otoku, te smo čekali njihov odgovor. Srećom, tragedija je izbjegnuta, no tijekom večeri dobili smo dojavu od čitatelja da se na istom mjestu srušilo još jedno stablo, ovog puta na šator u kojem srećom nije bilo nikoga. Iako nije bilo ozlijeđenih, sva imovina u šatoru je ozbiljno oštećena. Nakon što je prvo drvo palo na područje kampa, a zatim i drugo, koje je oštetilo šator, javnost i korisnici usluga na otoku izražavaju zabrinutost i traže odgovore od nadležnih.

Čitateljica našeg portala podijelila je s nama svoju duboku zabrinutost: „Prije petnaestak dana na otok su došli stručnjaci iz Zagreba koji su pregledali stabla i označili jedno kao trulo. Grad, međutim, nije poduzeo nikakve mjere, što je dovelo do pada stabla i ugrožavanja ljudskih života. U kampu borave djeca s posebnim potrebama, a srećom su te noći otišli kući. Da su ostali, danas bi pričali o tragediji.

Ona također ističe kako su organizatori kampa odbili snositi troškove nastale štete jer nisu osigurani, dok Grad ne preuzima odgovornost za sigurnost korisnika, što je izazvalo dodatno nezadovoljstvo. „Palo je još jedno stablo, ljudi su se jedva spasili, sva imovina je uništena, a od grada nema nikoga. Molim vas da medijski pritisnete vlasti da djeluju, osiguraju otok i nadoknade štetu“, zaključila je.

Na upit našeg portala reagirala je tvrtka Pula usluge, koja je zadužena za upravljanje Fratarskim otokom. U svom odgovoru navode da su 24. srpnja u dva navrata odlomljeni dijelovi stabala koji su oštetili opremu kampera, ali da nije bilo ozlijeđenih. Naglašavaju kako im je sigurnost gostiju najvažnija te da pomno prate situaciju i planiraju daljnje korake.

Također, podsjećaju da su prije sezone angažirali stručnjake koji su pregledali i označili oko 1.000 stabala na otoku, uklonivši sve sumnjive grane. Elaborat o cjelokupnom stanju stabala očekuju do početka rujna.

Što se tiče osiguranja, Pula usluge navode da imaju osiguranje od odgovornosti, što znači da oštećeni mogu izravno podnijeti odštetni zahtjev osiguravajućem društvu.

Zašto točan odgovor na pitanje što znače oznake na stablima još uvijek nedostaje, ostaje nejasno, budući da su iz Pula usluga naveli kako su te oznake samo evidencijske i ne znače nužno da su stabla predviđena za uklanjanje. 

Donosimo vam i cijeli odgovor Pula usluge:

"Točno je da su se dana 24.07.2025. na Otoku Veruda, u predjelu kampa s postavljenim šatorima u dva navrata odlomili naoko zdravi dijelovi stabala na opremu kampera. Iako ni u jednom slučaju nije bilo ozljeda, događaji nisu bezazleni jer nam je sigurnost i zdravlje naših gostiju  apsolutno na prvom mjestu. Pozorno pratimo situaciju i ovisno o razvoju pripremamo daljnje korake i odluke.

Iako dulje vrijeme nije bilo događaja ovakvog intenziteta, obzirom na starost stabala i istinsku brigu za sigurnost i zdravlje gostiju, prije početka ovogodišnje sezone angažirali smo stručnjake koji pregledavaju i označavaju 1.000 stabala na otoku. Kao i prethodne godine, sve vidljive sumnjive grane su uklonjene prije početka sezone.

Do današnjeg dana veći dio od 1.000 planiranih stabala je pregledan, dok se izvršitelj posla obvezao da će cjelokupni posao odraditi i predati elaborat početkom rujna. Prije same sezone nismo imali nikakvih saznanja koja bi priječila da se i ova odradi u punom opsegu kao i prethodne, osobito nakon olujnog nevremena 16.06.2025. kada nismo zabilježili izvaljivanje stabala niti lom grana.

Društvo Pula usluge i upravljanje d.o.o. IMA osiguranje od odgovornosti koje implicira kako samo ime kaže odgovornost ugovaratelja, odštetni zahtjev po odgovornosti može podnijeti oštećeni direktno osiguravajućem društvu.

Još jednom izražavamo žaljenje zbog nemilih događaja.

Kako smo i naveli, čekamo elaborat kojeg smo naručili i koji bi trebao biti gotov u rujnu. Pregledati će se 1000 stabala, svako od tih 1000 stabala imati će evidencijsku oznaku sa opisom stanja pojedinačnog stabla. Zaključno, u ovom trenutku nemamo informaciju, a oznake na stablima nisu oznake za sječu već evidencijska oznaka."

(S.V., I.I.)

Ovaj članak objavljen je u sklopu projekta Pitamo GRAD(o)načelnika koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.