Zašto Park&Ride na Mandraču ne funkcionira - i što se planira promijeniti?

Zašto Park&Ride na Mandraču ne funkcionira - i što se planira promijeniti?-153667

NOVA AUTOBUSNA STANICA UZ MANDRAČ JE U PLANU, ALI POSLASCI BI MOGLI BITI ČEŠĆI
Turistička sezona je krenula, a s njom i psihičke pripreme lokalaca na moguće gužve, pogotovo tijekom oblačnih dana, koncerata i večeri. Pula je još 2024. godine pokušala ublažiti pritisak u centru uvođenjem Park&Ride usluge: posjetitelji mogu parkirati vozilo na parkiralištima Mandrač ili Gregovica i autobusom se odvesti do centra grada i natrag. Preporuka je da turisti i oni koji dolaze u grad parkiraju na ulasku u grad (parkirališta Mandrač i Gregovica) i koriste Park&Ride, no ta opcija baš i nije zaživjela.

U čemu je problem?

Grad Pula je u srpnju prošle godine objavio da postoji sve veći interes za Park&Ride Gregovica - u mjesec dana zabilježeno je 145 vožnji koristeći P&R uslugu. Mandrač se, međutim, takvim brojkama ne može pohvaliti.

Glavni problem Park&Ride sustava na Mandraču je što ondje ni ne postoji autobusna stanica, barem ne za sad. No, čak i da postoji, tu ulicu pokriva samo jedna autobusna linija - linija 4 (Veli Vrh-Valkane) koja ima svega 15 polazaka dnevno. Subotom ih je još manje, a nedjeljom ta linija uopće ne vozi.


Foto: Polasci s autobusne stanice 'Tivoli' - Veli Vrh

Usporedimo to s Gregovicom, drugom lokacijom na kojoj se nalazi Park&Ride usluga. Tamo prolazi čak 10 linija – 1, 6, 6a, 6d, 9, 22c, 22o, 25c, 71 i 73 – koje povezuju stajalište Gregovica P&R i centar grada u prosječnom vremenskom razmaku od 20 minuta s ukupnih 80 polazaka dnevno, počevši ujutro od 6 sati do 23 sata.

Zato turisti i građani koji žele koristiti Park&Ride na Mandraču, zasad moraju parkirati svoje vozilo, a zatim pješice prijeći oko 300 metara (u suprotnom smjeru od centra) do najbližeg stajališta ''Tivoli''. Alternativa je unajmiti električni romobil, koji se nalazi na ulazu u parkiralište, te na vlastiti trošak odvoziti do prve stanice u smjeru grada (udaljene oko 600 metara), no u tom su trenutku već praktički stigli u centar. U svakom slučaju, jasno je da ovakav sustav trenutačno nije osobito praktičan ni privlačan korisnicima.


Lijevo: opcija od Mandrača do autobusne stanice 'Tivoli'; Desno: opcija od Mandrača do autobusne stanice 'Željeznički kolodvor'

Nova autobusna stanica uz Mandrač?

Poslali smo upit Pulaprometu o planovima za prometnu organizaciju na području Mandrača, a odgovor je stigao vrlo brzo:

  • "Naime, za uvođenje predloženih novih stajališta (po jedno u svakom smjeru) smo prethodno pokrenuli realizaciju označavanja odnosno s nadležnom službom Grada Pule smo obišli teren i utvrdili da za navedeno nema zapreka. Označavanju i definiranju novog stajališta prethodi izrada prometnog elaborata kao i suglasnost nadležnog odjela Policije."
  •  

Drugim riječima, procedura za postavljanje autobusnih stanica uz Mandrač već je pokrenuta i zasad sve ide prema planu.

Nova autobusna stanica uz Mandrač u planu, ali i polasci autobusa mogli bi biti češći

Nova autobusna stanica uz Mandrač svakako je korak u dobrom smjeru, no da bi sustav Park&Ride na toj lokaciji zaista zaživio, bit će potrebno i prilagoditi raspored vožnji potrebama korisnika. Naime, sadašnji raspored teško da može zadovoljiti potrebe turista: ujutro autobus s Velog Vrha prema gradu polazi u 8:30, a zatim ga nema sve do 10, pa opet do 12 sati. U periodu od podneva pa sve do 17 sati može se reći da su linije redovne (otprilike svakih pola sata, što je prihvatljivo). Nakon 17 sati, bus ide u 18, a onda posljednji u 19:30, nakon čega više nema polazaka s Velog Vrha prema centru - iako turisti u grad najviše odlaze upravo večernjim satima, kad vrućina popusti i neki odlaze u restorane na večeru.


Kad će točno nova stajališta biti postavljena, još nije precizirano, no jasno je da su gradske službe i Pulapromet već krenuli u realizaciju. Do tada, turisti i dalje mogu birati između šetnje, električnog romobila ili čekanja autobusa 300 metara dalje, a nadamo se da će uskoro dobiti i bolju, praktičniju opciju odmah uz parkiralište, s redovnijim polascima.

Ovaj članak objavljen je u sklopu projekta Pitamo GRAD(o)načelnika koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

(Ivana I.)