PROBLEM TRAJE GODINAMA
Zaprimili smo poziv od ogorčenih zakupaca s pulske tržnice, koji se već danima kuhaju na 30 stupnjeva. Problem nije samo ovog ljeta, već traje godinama! Posjetili smo centralnu pulsku tržnicu, točnije mesnicu, rano ujutro već u 9 sati gdje su nas dočekali ljutiti i ogorčeni zakupci koji već godinama trpe velike vrućine. Svake godine ista priča - čim krene ljeto, krenu i problemi. Radnici u prostorima gradske tržnice požalili su se da od lipnja ne radi klima, a da ih iz Pula usluga i upravljanja, gradske tvrtke koja upravlja tržnicom, ignoriraju. Najprije nazovu voditelja tržnice i žale se na probleme. Obećaju im da će popraviti klimu, no nitko ne dolazi. Čak i kad je poprave, nakon par dana ponovno ne radi i tako u krug.
Zastarjeli sustav hlađenja
Zgrada tržnice ima zastarjeli sustav hlađenja postavljen prije 25 godina. Sustav uključuje veliki rezervoar vode na krovu. Sustav klimatizacije i ventilacije je iz 1997. godine, kada je zadnji put rekonstruirana zgrada, te se u posljednjem desetljeću često kvari. Nadležni prebacuju odgovornost na servisere, no starost zgrade nije opravdanje. Potrebno je pronaći rješenje. Navodno bi nova klimatizacija koštala između 800.000 i 1.000.000 eura.
Zakupci se također žale da ugovoreni uvjeti rada nisu ispunjeni.
"Cijelu zimu smo upozoravali na probleme i obećano nam je da se to neće više događati. No, svake godine isti problem. Ovo nisu uvjeti za rad," kazao nam je jedan mesar.
Zakupci su pokazali termostat na kojem se vidi da temperature iza pulta dosežu i do 33 stupnja, dok je izvan pulta između 28-30 stupnjeva.
"Na tim temperaturama kvare nam se i frižideri koje sami financiramo. Ovo nisu uvjeti za čuvanje hrane," rekao je drugi mesar.
Srećom, preko puta u ribarnici temperature nisu tako visoke. U protivnom, prodaja ribe ne bi bila moguća.
Prošle godine prijavljen je sličan kvar. Bivši direktor tržnice Renato Perc izjavio je da se Tržnica kandidirala na natječaj EU fondova za zelenu tranziciju, uključujući sustav klima uređaja. Hlađenje i grijanje trebalo se riješiti bespovratnim sredstvima. Neslužbeno smo saznali da je upitno je li prijava ikada predana.
Što se događa? Kada će se kvar ukloniti? Jesu li majstori stigli? Kada će se konačno kupiti nova klima? Ova pitanja htjeli smo postaviti voditelju tržnice, Davoru Dikoviću, no budući da je gospodin Diković na godišnjem odmoru, pozvali smo Gorana Perešu, člana uprave Pula usluge i upravljanja.
S gospodinom Perešom sastali smo se u 12 sati na pulskoj tržnici. Nije htio dati službene izjave, te smo se dogovorili kako ćemo službene odgovore dobiti putem maila.
Zakupcima je objasnio kako je klima danas otišla u reset u 7:45 te od tada nije radila. Odmah su pozvali servisere koji su došli popraviti kvar. Kada smo se u 12 sati vratili na tržnicu, zaista smo zatekli servisere na popravku, no neki klima uređaji i nakon popravka i dalje nisu radili.
Za kraj jedan od zakupca je dodao kako je zaista problem s klimom od početka lipnja, te kako je unutra toliko zagušljivo i toplo da je 6. lipnja morao pozvati hitnu jer je jednom gospodinu pozlilo.
Gospodin Pereša dogovorio je sastanak sa zakupcima kako bi zajedno pokušali riješiti probleme. Jasno je da se problem može riješiti jedino instalacijom novih klima uređaja, pa su zakupci pozvali gradonačelnika Zoričića da ih posjeti i uvjeri se u uvjete u kojima rade.
Ovaj članak objavljen je u sklopu projekta Pitamo GRAD(o)načelnika koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.
(S.V.)