Uspješno održana 12. Mototrka na prstenac - Orihi 2012

ŠEST SRIDA SLAVODOBITNIČKE POSADE
Ni olovno nebo iz kojeg je povremeno pljuštala kiša ni osjetan pad temperature zraka nisu spriječili proteklog vikenda ljubitelje oldtimera iz Istre, Rijeke, Slovenije, Italije i Slovačke da se još jednom okupe na obilježavanju 14. Dana sela Orihi, u sklopu kojeg se održao 12. Old timer's day i 3. Old fićo day. U središtu sela naredao se tako 61 očuvani vremešni limeni ljubimac i čak 15 raznih modela nekad iznimno popularnih Fićeka, koje su sa zanimanjem pogledali mnogobrojni vjerni ljubitelji ovakvih okupljanja. Nakon izložbe oldtimera i zabavnih moto igara, uslijedila je panoramska vožnja Barbanštinom. Ova je atraktivna povorka privlačila veliku pažnju mještana kroz čija su sela prolazili, a koji su ih u grupama sačekivali i razdragano pozdravljali.
Predvečer se pak na Križici, uzvisini kod sela Orihi, održala 12. Mototrka na prstenac u kojoj su ove godine sudjelovale 22 posade na motociklima. Vozilo se u tri vožnje, nakon kojih je bilo riješeno treće mjesto za Izidora Nadala, kao vozača, i Daria Licula, kao kopljanika. Međutim, dvije su posade imale po tri pogotka u sridu, pa se krenulo u pripetavanje. U četvrtoj i petoj vožnji obje su posade pogodile u sridu, a u šestoj vožnji je konačno riješeno prvo i drugo mjesto. Naime, tada je posada Mladen Bile, kao vozač, i Slaven Mošnja, kao kopljanik, osvojila 2 boda, a  slavodobitnička je posada Dario Licul, kao vozač, i Izidor Nadal, kao kopljanik, pogodila svoju šestu sridu i zabilježila najbolje do sada ostvareni rezultat - 6 srida i 18 punata. U natjecanju je potrebno za manje od pet sekundi prijeći stazu dugačku 33 metra, a prosječna brzina motora iznosi oko 40 km/h.

U selu su nakon utrke podijeljeni pehari i bogate nagrade više od 50 sponzora za prva tri mjesta u Mototrci na prstenac, te priznanja za najljepše i najstarije automobile i motore. Najstariji automobil je Fiat Balila iz 1934., vlasnika Oriana Vitasovića iz Vodnjana, a najljepši je automobil Renault Alpine A 110 iz 1976., vlasnika Valtera Šćulca iz Pule. Titulu najstarijeg motora na orišanskoj smotri odnio je Zündapp KS 600 iz 1940., stari vojni motor s prikolicom vlasnika Dušana Sokolovića iz Funtane, dok je najljepši primjerak motora predstavio Korado Deak iz Vrsara, Nuovo Falcone iz 1973. Najljepši Fićo je bila Zastava 750 iz 1970. vlasnika Alda Mohorića iz Rijeke, dok je Jaroslav Petran iz Slovačke, koji od samog nastanka ove manifestacije redovito dolazi u Orihe sa svojom Cezetom 175 iz 1959., dobio nagradu za najudaljeniju registraciju. (Denis Kontošić) (REX)