Projekt uređenja pulske rive predstavljen vijećnicima Grada Pule - VIDEO

POSTAVLJENJE SU SMJERNICE ZA DALJNJE PROMIŠLJANJE O UREĐENJU
Održana je tematska sjednica Gradskog vijeća Grada Pule na kojoj su vijećnicima prezentirani nagrađeni radovi za uređenje pulske rive, te interesantne ideje iz drugih pristiglih radova. Od 13 na natječaj prispjelih elaborata sedmeročlani je ocjenjivački sud jednoglasno najboljim proglasio rad projektantskog tima iz zagrebačkog arhitektonskog studija BF, u sastavu Zoran Boševski, Boris Fiolić, Marko Vitković, Ana Mikelić i Janko Velnić, sa suradnicima. Uz novčanu nagradu od 125.000 kuna, autori od Grada Pule dobivaju i narudžbu za izradu izvedbene tehničke dokumentacije. Drugonagrađeni rad je rad studija 3LHD (75.000 kuna), a trećenagrađeni je onaj Arhitekton studija iz Zagreba (50.000 kuna). Radove je prezentirao Davor Mattichio iz "AD arhitektura i dizajn".
Projekt najbolje ocijenjenog rada uređenja je podijeljen u četiri zone: zona 1. – šetnica, zona 2. – putnička luka, zona 3. – novi doživljaji, zona 4. – Forum. Šetnica bi prema tom projektu bila proširena za oko 20 metara, ostao bi željeznički pristup brodogradilištu, a parkiranje bi se premjestilo u planirane garažne kuće. Nadalje, rad  podrazumijeva pomorski putnički terminal, platforme s različitim sadržajima od zabave do izložbenog paviljona, dok bi zelene parkovne površine spajale prostor ispred Arene i prostor nastavka austrougarskih vrtova, te krovne plohe željezničke stanice i garaže. Konačno, uz rivu bi bilo omogućeno pristajanje brodova do 100 metara dužine, te vez za ploveću "parkirnu kuću" za 400 vozila.
„Cilj projekata nije samo rješenje izgradnje, već promišljanje o mediteranskoj rivi i gradskom prostoru uz more koji podrazumijeva očuvanje povijesnih vrijednosti te predstavlja osnovu za daljnji razvoj“, rekao je Mattichio i nabrojio još nekoliko zanimljivih prijedloga uređenja rive. 
Otoci usred zaljeva, brod hotel, muzej Đosera, muzej brodogradnje, stambeno – poslovne palače kod Uljanika, 25 – katni poslovni prostor, podvodni tunel, premještanje Aci marine na Valelungu, stadion ispred Brionke i sveučilište na Valelungi su samo neki od raznih prijedloga brojnih autora. Ipak, u obzir su uzeti samo prijedlozi koji nisu u suprotnosti s prvo nagrađenim prijedlogom: premještanje ranžirnog kolodvora u Galižanu, novo gradsko pročelje grada (Kolodvorska – Tršćanska ulica), novi ulaz u grad sa sjeverne strane, garaža na plutajućem terminalu i preoblikovanje Aci marine. Arena i uljanikove dizalice uzeti su kao prepoznatljivost - brend Pule.
Mattichio je pojasnio da su izabranim radom stvoreni preduvjeti za razvoj jer su, kako kaže, potencijali preveliki da bi se izradio konačni prijedlog.
Zadovoljstvo su ikazali i neki od vijećnika. „Napokon je učinjen prvi korak, data je okosnica za promišljanje, a projekt nove rive će se ostvarivati kroz niz generacija“, rekao je vijećnik Marko Martinčić (IDS – SDP) i dodao da je riva ista onakva kakvu je iza sebe ostavila Austrougarska. Prestala se koristiti kao ratna luka, no nikada nije postala mediteranska luka, istaknuo je Martinčić i naglasio da se u projekt nove rive ne smije uključiti uvođenje kruzerskog terminala koji bi se prema njegovom mišljenju trebao nalaziti u sjevernoj luci. Sličnog je stajališta oko kruzera bila i vijećnica Loredana Štok (NL Loredana Štok) koja je ujedno pozdravila prikupljanje projektnih zadataka za uređenje pulske rive. Štok je pak bila skeptična glede realizacije projekta zbog njegove skupoće, te je izrazila osobno mišljenje o pristiglim radovima. „Prema mojem laičkom mišljenju, najjednostavniji i najživotniji rad bio je onaj tvrtke Urbis koji po meni daje odgovore na sva pitanja, dok pontoni po mome nisu dobro rješenje za Pulu kao mediteranski grad. Štok je spomenula i pitanje kanalizacije koje bi se prema njezinom mišljenju trebalo riješiti najprije i to na način da se radi u tri smjene - 24 sata na dan. Smatra, nema potrebe da radi toga riva bude godinu dana zatvorena za promet.
Vijećnik Radovan Cvek (HSU) predložio je pak da se kruzeri smjeste na lukobran koji bi prethodno trebalo sanirati.
Sjednicu je zaključio gradonačelnik Boris Miletić navodeći i nekoliko mogućih načina financiranja ovog izrazito skupog projekta. „Gradski proračun može podnijeti dio investicije, računamo i na sredstva iz strukturnih fondova EU ali i na privatne investitore. Pula ima odličnu perspektivu, potrebno je samo osigurati održivi razvoj“, zaključio je Miletić. (D.F.)

Video vezan uz članak