Pula je u 2021 ostavila dojam ‘normalne’ ljetne sezone

Pula je u 2021 ostavila dojam ‘normalne’ ljetne sezone-125754

IAKO SU SVE VEĆE MANIFESTACIJE OTKAZANE
Danas se održala redovna Skupština Turističke zajednice Grada Pule na kojoj se usvojilo Izvješće o izvršenju programa rada za 2021. godinu, Izvještaj o radu Turističkog vijeća i izvještaji revizije.

Na jesen 2020. godine gledalo se optimistički na 2021. godinu jer se najavljivalo procjepljivanje što je upućivalo da će se već za Uskrs vidjeti prvi rezultati toga kod dolaska gostiju. Međutim epidemija je uzela po zimi maha i nastavilo se na proljeće, a cjepiva su kasnila. Zbog toga je predsezona bila loša i turizam je krenuo sramežljivo u 6. mjesecu, da bi ipak u 7. i 8. buknulo. Upravo zbog te iznenadne velike potražnje sezona je bila jako zahtjevna za sve pružatelje usluga jer nisu bili spremni sa radnom snagom, a kada je krenulo bilo je teško naći istu. Unatoč većim brojkama nakon ljeta nastavio se turizam i nakon 8. mjeseca jer su se s jedne strane gosti procijepili, a sa druge strane sva ta zatvaranja (lock down) dovela su do toga da su ljudi bez obzira na sve putovali jer nisu više željeli biti zatvoreni.
 
U 2021. godini realiziralo se 1.662.565 noćenja što je 76% više nego 2020. godine. Međutim ako usporedimo 2021. godinu sa ostvarenim noćenjima 2019. godine (2.306.942 noćenja) koja je bila rekordna i zadnja pred epidemiju, onda imamo 28% manje noćenja u 2021. godini. Treba uzeti u obzir da je u 2021. godini naspram 2019. godine oko 2.000 kreveta manje (1.000 kreveta manje malih iznajmljivača, hotel Brioni u renoviranju, mobilne kućice iz Stoje poklonjene na potresom pogođena područja, ali nisu zamijenjene…) što čini ukupan rezultat noćenja još boljim.

Daleko najviše noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke (582.378 noćenja) koji su i jedini ostvarili povećanje od 18%, a sljedeći su domaći sa tek 132.400 noćenja. Slijede Austrijanci sa 99.597 noćenja, Slovenci sa 80.241 noćenje, Poljaci sa 77.557 noćenja i Talijani sa 72.130 noćenja.


 
Ako pogledamo ostvarenje noćenja po kapacitetima možemo vidjeti da su najveći rast noćenja ostvarili gosti u objektima koji su u 2020. godini zbog epidemije imali najveći pad: hosteli (420%) turistička naselja (188%), zatim hoteli (152%), a najmanji rast u komercijalnim objektima imali su plovni objekti (50%), turistički apartmani, sobe i kuće za odmor (75%) i mali iznajmljivači (56%) iz razloga što su ovi objekti najbolje radili u pandemijskoj 2020. godini.

Bez obzira na epidemiološke mjere Turistička zajednica Grada Pule uz podršku Grada Pule uspjela je organizirati normalno odvijanje koncerata i animacije gladijatora po ulicama i trgovima, te je sa 91 koncertom i 18 animacija uspjela gostima ostaviti dojam „normalne“ ljetne sezone. Nažalost sve veće manifestacije su otkazane osim održanog Pula maratona koji je u manjem obimu uz podršku svjetlosnih instalacija Visualie uspješno organiziran.

Osim navedenih ljetnih koncerata, animacija i polumaratona, tijekom godine TZ Pula je sufinancirala održavanje 90-tak manifestacija kulturnog, zabavnog i sportskog karaktera koje su zabavljale goste u Puli. Pored sufinanciranja manifestacija, TZ je organizirala manifestacije i događanja u suradnji sa javnim i privatnim subjektima (Ljetni koncerti i zabava, Ljetni sajam obrtnika, Dođi u grad, Dani ugostitelja…). Sve spomenute manifestacije su kroz sezonu zabavljale goste i domaće građanstvo.

'Zajedno sa Gradom Pula, trgovcima, ugostiteljima, Udruženjem obrtnika Pula, HGK realizirali smo trgovinske akcije uz organizirani program po trgovima, Dane ugostitelja u 11. mjesecu i sa klasterom edukacije za iznajmljivače.
Sa Pula film festivalom na inicijativu Grada Pula organizirala se u 10. i 11. mjesecu manifestacija Dođi u grad u cilju oživljavanja centra grada i uključivanja ugostitelja iz centra.

Advent u Puli se unatoč epidemiji uspio organizirati na potezu od Giardina do Foruma što je privuklo i građane i goste da se prošetaju gradom, uživaju u hrani i piću kućica, ili zabave djecu u parku Grada Graza i klizalištu. 

Zajedno sa klasterom južne Istre realiziran je sredstvima iz Fonda za nerazvijene i projekt Pet friendly kojim se želi pružiti informacija vlasnicima kućnih ljubimaca o uslugama i proizvodima u klasteru, ali i potaknuti ponudu za kućne ljubimce. Također se sa klasterom provela i promocija ponude i događanja putem društvenih mreža, ali i izradila Strategija i operativni plan klastera južne Istre 2021.-2027.

U 2021. godini, sa novonastalom situacijom epidemije, pokazalo se da je vrlo bitna kvalitetna suradnja svih lokalnih sudionika kako javnih subjekata tako i poduzeća i udruga, što je i rezultiralo na kraju uspješnom sezonom', poručili su iz TZ Pula.

(REX)