SCENSKA IZVEDBA MATIJE FERLINA U NEDJELJU I PONEDJELJAK, 18. I 19. RUJNA S POČETKOM U 20 SATI
U nedjelju 18. i u ponedjeljak 19. rujna, s početkom u 20 sati pogledajte scensku izvedbu "Sad Sam Matthäus" Matije Ferlina.
Društvo kazališnih kritičara i teatrologa Slovenije, 12. lipnja 2022. je u Mariboru nagradilo predstavu Sad Sam Matthäus za najbolju predstavu u protekloj kazališnoj sezoni!
Nakon niza uspješnih projekata pod nazivom Sad Sam nastalih u suradnji s dramaturgom Goranom Ferčecom, Matija Ferlin nastavlja scensko istraživanje odnosa koreografije, teksta, narativa i performansa, ovog puta dekonstruirajući monumentalni oratorij Johanna Sebastiana Bacha Muka po Mateju. Dugogodišnja ideja da se Bachova Muka po Mateju scenski uprizori kao izvedba za jednog izvođača i glazbeno djelo čini se potentnom u svojoj hibridnosti inscenacije koja uspostavlja dijalog između glazbe i performativnog, plesa i kazališta, kanonskog i osobnog.
Dobro poznata narativna struktura pasije samo je početni impuls predstave u kojoj se Ferlin i Ferčec bave položajem izvođačkog subjekta i tijela koje više ne može obavljati sve aktivnosti kao nekada, postajući tijelom muke ili pasije. Što tijelo čini kad nije u stanju izvršiti sve zadatke koje je postavilo pred sebe? Gdje je točka u kojoj ograničenje postaje mogućnost? Što se događa ako je ideja izvedbe veća od mogućnosti tijela? Kroz osobne narative i metafizička razmatranja koja su pratila teško pojmljive i mučne gubitke u Ferlinovoj obitelji, predstava produbljuje teme smrti, patnje, iskušenja, tjelesnosti, odnosa pojedinca i društva, izdaje i oprosta. Širokim simboličkim korpusom koje ovi narativi uspostavljaju briše se granica između vjerojatnog i nemogućeg, racionalnog i intuitivnog, izmišljenog i stvarnog. Oni su bijeg od banalnosti smrti i ograničenosti života, mali uvidi u onostrano; male pasije i iskušenja običnih ljudi. Pojedinačne narativne linije povezane su ne samo motivom smrti, već i metafizičkim trenutkom u priči koji proizlazi iz želje da se pasija, iskušenje, pa čak i smrt vidi s nekog cjelovitijeg stajališta, a ne samo kroz prizmu egzistencijalnog materijalističkog straha od neizbježnog.
Snimka Bachovog monumentalnog djela traje oko 150 minuta što autorima daje priliku dovesti u odnos koncepte trajanja i patnje, trajanje kao povezujuće zajedništvo u trpnji u Sad Sam Matthäusu. Trajanje tako postaje jedan od osnovnih elemenata predstave i jednako je važno kao ples, jezik, glazba i prostor, te predstavlja izazov kako Ferlinu kao izvođaču, tako i gledateljima koji svjedoče izvedbi.
REŽIJA, KOREOGRAFIJA I IZVEDBA: Matija FERLIN
DRAMATURGIJA: Goran FERČEC
TEKST: Goran FERČEC, Matija FERLIN
GLAZBA: Johann Sebastian BACH Matthäus Passion, BWV 244; snimku izvodi Philippe Herreweghe / Collegium Vocale Gent pod licencom Harmonia Mundi / [PIAS]
SCENOGRAFIJA: Mauricio FERLIN
Prijevodi libreta Muke po Mateju J.S.Bacha: engleski i francuski prijevod ustupila je Harmonia Mundi; hrvatski prijevod: tekstovi Evanđelja preuzeti su iz: Red čitanja A, Nedjeljna čitanja (izdanje Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 1971), a sve druge tekstove s njemačkog je preveo Alojzije Domislović, svećenik kanonik dekan i lektor Zbornoga Kaptola Čazmansko-Varaždinskoga (Varaždin, 1989.); slovenski prijevod ustupio je arhiv Slovenske filharmonije
PRODUKCIJA: Emanat (SI), Matija Ferlin (HR)
KOPRODUKCIJA: Wiener Festwochen (AT), CND Centre national de la danse (FR), Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula (HR)
PARTNERI: Mediteranski plesni centar Svetvinčenat (HR), Bunker – Stara mestna Elektrarna – Elektro Ljubljana (SI), Zagrebačko kazalište mladih (HR)
FINANCIJSKA PODRŠKA: Ministrstvo za kulturo RS (SI), Mestna občina Ljubljana (SI), Grad Pula (HR), Grad Zagreb (HR)
Ulaznice možete kupiti preko INK.hr
(H.R./foto: Jelena Janković)