MASLINOVA ULJA, EDUKACIJA, ZABAVA, GASTRONOMIJA, SUSRETI
Prepoznajući vrijednost i važnost očuvanja maslinovog ulja kao autohtonog brenda, Grad Vodnjan postiže odlične rezultate u organizaciji i posjećenosti ovogodišnje manifestacije koja promovira korištenje vrhunskog proizvoda - mladog maslinovog ulja. Dani mladog maslinovog ulja postaju jedan od najposjećenijih događaja šire regije koji okuplja maslinare, proizvođače maslinovog ulja, a ove godine predstavili su se gosti iz Italije, Albanije, Srbije, Bosne i Hercegovine te Crne Gore.
Vodnjan je danas vrlo važan za maslinarstvo te je postao prepoznatljiv jer se izdvaja po tradiciji proizvodnje maslinovih ulja, njihovoj kvaliteti te razvoju tehnologije. Posebno je važna edukacija potrošača. Oni su mogli degustirati i kušati, uz stručno vodstvo profesionalnih kušača iz Rovinja i Vodnjana, na Oil Baru veliki broj maslinova ulja te naučiti prepoznavati njihove karakteristike, mirise, okuse. No ono što ova manifestacije ujedno donosi je degustiranje brojnih jela spojena s mladim maslinovim uljem koji tada bivaju povezani na nove načine eksperimentiranjem u suvremenoj te tradicionalnoj kuhinji. Manifestacija u Vodnjanu je definitivno mjesto za stvaranje novih poslovnih prilika i razvoj novih ideja, mjesto susreta, stručnih te informativnih edukacija, ujedno je mjesto za razonodu te uživanje cijele obitelji.
U edukativnom dijelu za maslinare, ove su godine održana predavanja na razne teme. U subotu od 16 do 19 sati u Domu mladih održana su sljedeća predavanja: prof.dr.sc. Đani Benčić predstavio je temu „Značaj oznake izvornosti Istarskog ekstra djevičanskog maslinovog ulja„, a zatim je uslijedilo predstavljanje LAG-a „Južna Istra“, Subotnji blok predavanja završio je predavač Ivan Ciprijan, iz Ministarstva poljoprivrede Republike Hrvatske koji je govorio o, „Programu ruralnog razvoja RH“. Za nedjelju je bio spreman drugi blok predstavljanja raznih tema. Prva je svoju prezentaciju iznijela dr.sc. Karolina Brkić Bubola na temu "Trajnost i kvaliteta filtriranih djevičanskih maslinovih ulja tijekom skladištenja", a zatim dvije kolegice, Bernardina Hlevnjak Pastrovicchio, dipl.ing.agr. i
Dolores Belić, dipl.ing.agr. iz tvrtke SKINK d.o.o. koje su govorile o "Mogućnosti i prednosti korištenja ekološkog maslinovog ulja". Za sam kraj, Edi Družetić, dipl.ing.agr. i Franko Raguž, dipl.ing.agr. govorili su o temi "Aktualnosti u maslinarstvu južne Istre“.
Ono što neminovno potvrđuje važnost ove manifestacije jesu brojke koje se svake godine povećavaju, potvrđuju te kvaliteta koja raste, i to u svim segmentima. Naime, kroz veliki šator manifestacije prošlo je oko 20.000 ljubitelja maslinovog ulja ili svega što se pod šatorom od 1600 m² može isprobati, doživjeti, pomirisati i uživati. 11. Dani mladog maslinovog ulja okupili su više od 100 izlagača, proizvođača maslinovog ulja, ali i brojnih drugih delicija koje se idealno sljubljuju s maslinovim uljem.
Brojke nadasve potvrđuju važnost ulaganja u ovakve manifestacije jer se direktno ili indirektno uloženo vraća i vraćat će se. Tako je manifestacija 2005. imala šator od 400 m2, a 2015. godine postavlja se šator od 1600m2. Prve 2005. godine proizvodnja maslinovog ulja na području Vodnjanštine iznosila je 100 do 120 tona, a danas, 2015. godine proizvodnja maslinovog ulja doseže više od 400 tona. Prije deset godina bilo je posađeno oko 150.000 stabala masline na području Vodnjanštine, a danas su dosegli brojku od 500.000 stabala. Cilj je definitivno postignut - povezanost manifestacije s gospodarstvom i ljudima, ona educira, promovira i podržava maslinare i maslinarstvo. Tijekom 10 godina postignuti rezultati u sektoru maslinarstva su 4 puta veći od samog početka razvoja ove priče.
Bilo je u Vodnjanu naravno i puno zabave za sve uzraste. U petak je održano finale 1. Festivala mladih pjevačkih talenata "3,2,1...pjevaj!" u Domu mladih u 20 sati. Subota je bila posvećena odrasloj publici te se započelo s četvrtom samostalnom modnom revijiom dizajnerice Antonele Gregorović pod nazivom "Oliva XL". Revija je imala više od 30 izlaza s najljepšim manekenkama Istre iz agencije Tijara model menagement i Rijeke, a gošće koje su također nosile reviju su gospođe maslinarke koje su povezane s brendovima i prepoznatljivim proizvođačima malsinovog ulja kao što su Chiavalon, Meloto, Balija,
Teraboto, Baioco, Cal Nova 1787, Opg Predan, Brist. Kulminacija večeri bila je u Domu mladih uz nastup The Night Express Band-a. (REX)