Do ožujka 2026. novi nadvožnjak, rotor kod Vallelunge do svibnja

Do ožujka 2026. novi nadvožnjak, rotor kod Vallelunge do svibnja-155248

OBAVIJEST O DINAMICI RADOVA NA ULAZU U PULU
Radovi na području Velog Vrha, jednom od najvećih prometnih zahvata na ulazu u Pulu, ulaze u novu fazu. Riječ je o rekonstrukciji državnih cesta DC66 i DC75 na dionici Veli Vrh - Pula te na relaciji Vodnjan - Veli Vrh. Dok se na terenu trenutno izvode zemljani radovi, nasipi i postavljaju instalacije, predviđeni su jasni rokovi za ključne zahvate - novi nadvožnjak preko pruge trebao bi biti dovršen do ožujka 2026., rotor kod Valelunge do svibnja iste godine, a iskop za podvožnjak kreće već u listopadu 2025.

Gdje se trenutno radi?

Na terenu se izvode radovi na iskopu usjeka i izradi nasipa od Fažanske ceste do željezničke pruge Buzet–Pula, kao i od rotora na Tršćanskoj ulici prema Šijani u dužini od oko 200 metara.

Na dionicama gdje su radovi stigli do razine posteljice već je položena oborinska i fekalna kanalizacija te vodovodne instalacije između Creske ulice i Paduljskog puta.

U zoni „kikiriki“ rotora prema Fažanskoj cesti grade se potporni zidovi, dok je kod željezničke pruge dovršen upornjak i stupište budućeg nadvožnjaka. Kako bi promet tekao unatoč radovima, izgrađena je privremena prometnica, a na križanju s Ulicom Vallelunga već funkcionira dio budućeg rotora.

Ključni rokovi: nadvožnjak, rotor i podvožnjak

Novi nadvožnjak preko željezničke pruge trebao bi biti gotov do ožujka 2026., nakon čega slijedi rekonstrukcija postojećeg.

Rotor na raskrižju s Ulicom Vallelunga planira se u potpunosti dovršiti do svibnja 2026., a već u prosincu 2025. dio rotora bit će pušten u funkciju u sklopu privremene regulacije.

Radovi na rotoru s Tršćanskom ulicom počinju početkom 2026., a završetak se očekuje do rujna iste godine.

Iskop za podvožnjak na Velom Vrhu počinje u listopadu 2025., dok će armirano-betonski radovi krenuti mjesec kasnije.

Vrijednost investicije i financiranje

Ukupna vrijednost radova iznosi 18,5 milijuna eura bez PDV-a. Najveći dio, 18 milijuna eura, financiraju Hrvatske ceste d.o.o., dok preostali iznos osiguravaju Grad Pula, Plinara d.o.o. Pula, Vodovod d.o.o. Pula i HEP ODS d.o.o. – Elektroistra Pula.

Poteškoće na terenu

"Na gradilištu su se, kao i obično, pojavile nepredviđene okolnosti poput instalacija, kaverni i podzemnih voda, no zasad ne utječu značajno na troškove ni rokove izvedbe", rekli su nam iz Hrvatskih cesta.

Rasterećenje prometa i okolišno uređenje

Po završetku projekta očekuje se znatno rasterećenje gužvi na ulazu u Pulu, uz višu razinu sigurnosti i protočnosti prometa. Planirano je i hortikulturno uređenje uz prometnicu – sadnja novih stabala, grmlja i formiranje zelenih površina.

(H.R./foto: I.I.)