PITAMO GRAD(o)NAČELNIKA O PROMETU U GRADU LABINU
U našu redakciju pristigao je upit vezano za odluke koje Grad Labin provodi, a kako bi se olakšao promet u samom starom gradu Labinu. Upit smo proslijedili Gradonačelniku Grada Labina Valteru Glavičiću koji nas je izvjestio povratno o tome kako su on i pročelnica Upravnog odjela za prostorno uređenje, zaštitu okoliša i izdavanje akata za gradnju Anamarija Lukšić te Dalibor Zupičić, direktor poduzeća Labin 2000 kao naručitelj studije primili predstavnike Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba, izrađivače Plana održive mobilnosti grada Labina u sklopu projekta mobilitylab.in
Gradovi diljem svijeta suočavaju se s izazovima brzog urbanog razvoja i prometnih problema koji proizlaze iz sve većeg broja vozila na cestama. Labin, kao grad koji teži očuvanju svojih prirodnih ljepota i kvalitete života svojih građana, prepoznaje važnost održive mobilnosti kao ključnog faktora za izgradnju zelenijeg, funkcionalnijeg i privlačnijeg urbanog okruženja.
Što je održiva mobilnost?
Održiva mobilnost podrazumijeva način kretanja i transporta koji minimalno opterećuje okoliš, smanjuje emisiju štetnih plinova i promovira alternativne oblike prijevoza. To uključuje poticanje hodanja, bicikliranja, korištenja javnog prijevoza i pametnih rješenja za promet.
Dekan Fakulteta prometnih znanosti izv. prof. dr. sc. Marko Šoštarić, te dr. sc. Marijan Jakovljević i mag. ing. traff. Marko Švajda, predstavili su dosada provedena istraživanja i mjerenja prometa u gradu Labinu te analize dobivenih podataka.
Bilo je riječi o gustoći prometa, popunjenosti parkirališta, stavu javnosti oko uvođenja javnog prijevoza, ali i o prostornim planovima i prometnoj budućnosti grada Labina u kontekstu održive mobilnosti.
Dogovoreni su i sljedeći koraci, a to su definiranje mjera kojima će se postići ciljevi postavljeni u samom SUMP-u,kao što su lakše i kvalitetnije prometovanje u gradu Labinu, uz saznanje da je aktivan trend povećanja broja vozila i prometa na cestama, osobito tijekom sezone. Nakon razrade, izrađivači će prijedloge mjera, prezentirati mjesnim odborima i svim zainteresiranim dionicima koji su već do sada dali svoj doprinos u pripremi ove studije kroz sudjelovanje u anketama te slanjem prijedloga i mišljenja o postojećem prometnom sustavu.

„Kako bi osigurali visoku kvalitetu života građana grada Labina i gostiju koji nas posjećuju, te istovremeno omogućili rast poduzetništva, edukacije, rekreacije, turizma i ostalih usluga, vrlo nam je važan efikasan, te energetski i ekološki učinkovit i održiv prometni sustav. Da bi to bilo moguće prometno planiranje potrebno je temeljiti na načelima održive mobilnosti. Iz tog je razloga Grad Labin pristupio izradi Plana održive mobilnosti sukladno smjernicama i preporukama Europske unije i prateći pozitivne primjere gradova razvijenih zemalja Europe i svijeta“, izjavio je gradonačelnik Valter Glavičić.
Održiva mobilnost predstavlja ključnu komponentu za postizanje održivog urbanog razvoja u Labinu. Implementacija mjera za poticanje alternativnih oblika prijevoza smanjit će zagađenje, poboljšati kvalitetu života i stvoriti privlačnije okruženje za građane. Kroz zajedničke napore vlasti, lokalnih organizacija i građana, grad Labin može postati primjer održivog i inkluzivnog urbanog okruženja.
Ovaj članak objavljen je u sklopu projekta PitamoGRAD(o)načelnika koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

(rex)