Kraj korištenja mobitela u školi? Ministar Fuchs najavio stroža pravila

Kraj korištenja mobitela u školi? Ministar Fuchs najavio stroža pravila-156147

USKORO JAVNO SAVJETOVANJE O NOVIM PRAVILIMA
Ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs komentirao je nedavni slučaj međuvršnjačkog nasilja u jednoj zagrebačkoj školi te naglasio ulogu mobitela u svakodnevnom životu djece i mladih. Podsjetio je da je korištenje mobitela tijekom nastave već odavno zabranjeno pravilnikom o pedagoškim mjerama, a izmjenama koje će uskoro ići u javno savjetovanje ta će zabrana biti proširena na cijelo vrijeme boravka učenika u školi, uključujući i vrijeme odmora.

Upotreba mobitela i drugih informatičkih uređaja – tableta, pametnih satova – bit će zabranjena u svim školama za cijelo vrijeme boravka učenika, a sankcije će biti iste kao i za druge prekršaje“, rekao je ministar. Najteža mjera u osnovnoj školi može uključivati premještaj učenika u drugu školu, dok blaže mjere uključuju ukor i pedagoške sankcije.

Fuchs je upozorio da problem nastaje izvan škole, gdje djeca provode i do šest do osam sati dnevno na mobitelima, što može značajno utjecati na njihovo mentalno zdravlje. Zbog toga je važno ponuditi kvalitetne alternativne aktivnosti, poput sporta, kulturnih programa, čitanja, druženja i izvannastavnih sadržaja.

Upravo zbog toga razvijen je model cjelodnevne škole, gdje učenici nakon nastave mogu birati između različitih aktivnosti, od informatike do robotike, što pomaže u razvoju novih znanja i vještina. Ministar je istaknuo i ključnu ulogu roditelja u ograničavanju vremena provedenog na mobitelima kod kuće.

Na pitanje o mogućoj potpunoj zabrani mobitela do određene dobne granice, Fuchs je odgovorio da postoji draft zakona, ali da bi takav potez zahtijevao širu društvenu raspravu. Po njegovim riječima, ako se odluči za ovaj pristup, zabrana bi se odnosila i na vrijeme izvan škole, s primjerima poput zabrane prodaje mobitela mlađima od 11 ili 14 godina te ograničenja korištenja u javnim prostorima.

Ministar je zaključio da samo zajedničkim djelovanjem škole i roditelja moguće pozitivno utjecati na navike i mentalno zdravlje djece u digitalnom dobu.

(REX)