Konkretni prijedlozi za bolju brigu o javnoj gradskoj imovini

Konkretni prijedlozi za bolju brigu o javnoj gradskoj imovini-136995

KOSTURI IZ ORMARA
Pulski možemo poslao je priopćenje o prijedlozima za bolju brigu o javnoj gradskoj imovini. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
Gradska uprava na čelu s gradonačelnikom Zoričićem dužna je prema zakonu i Statutu brinuti o pravima i interesima Grada Pule. Dužnost gradske uprave je poduzimati sve moguće radnje kako bi zaštitila i ostvarila gradski i  javni interes. Nažalost, gradonačelnik Zoričić i suradnici ne pokazuju potrebnu brigu o javnoj imovini Pule. 

Slučaj Lungomare, odnosno pretvorbe i privatizacije pulske cementare ukazao je na u mnogim elementima sumnjivi način privatizacije društvenog vlasništva. Država brine o svom interesu i vlasništvu, pa je nakon 30 godina DORH pokrenulo prve zahtjeve za povratom zemljišta. Isto bi trebao činiti i Grad Pula u svim slučajevima u kojima postoji opravdana sumnja da se privatizacija dogodila suprotno tada važećim zakonima. Građanska inicijativa za Lungomare uputila je prijavu DORH-u zbog nezakonite privatizacije zemljišta odnosno obavila posao koji je za zaštitu svog interesa trebao poduzeti Grad. 

Stoga u nastavku dajemo niz konkretnih primjera, koji su svi posljedica u najmanju ruku čudne pretvorbe i privatizacije pulske cementare, prikazujući kako Grad može i treba brinuti o javnoj imovini. 

GRADSKI PROČISTAČ
Prvi se slučaj odnosi na privatizaciju zemljišta s javnom komunalnom infrastrukturom - gradskog pročistača na Lungomareu. Javnosti je već poznata apsurdna situacija u kojoj je Grad 2005. godine sklopio ugovor o pravu građenja za već izgrađeni pročistač. Ugovor je sklopljen s Istra cement d.d., pravnim sljednikom tvrtki koje su to zemljište stekle u procesu pretvorbe i privatizacije. Već se tada mogla osporavati privatizacija zemljišta na kojem je gradski pročistač, što nije učinjeno već se sklopio ugovor o pravu građenja i to samo na 20 godina. Ugovor ističe za dvije godine, kada naš pročistač otpadnih voda ostaje u milosti i nemilost sadašnjeg vlasnika Hotela Valkane d.o.o. Sudbinu infrastrukture neophodne za funkcioniranje grada ne smije se ostaviti na volju privatnog vlasnika, kad već postoji jednostavan način zaštite gradskog interesa. 

Jedna od mogućnosti je da gradonačelnik podnese Gradskom vijeću prijedlog odluke o proglašenju pročistača komunalnom infrastrukturom. Zakon o komunalnom gospodarstvu nedvojbeno takvu građevinu smatra komunalnom infrastrukturom. Zašto to zemljište nije odavno komunalna infrastruktura, pitanje je za institucije koje pretresaju papire pretvorbe i privatizacije.

Prema čl. 123. st. 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu  ”Komunalna infrastruktura iz stavka 1. ovoga članka evidentira se u katastru i upisuje u zemljišne knjige kao neotuđivo vlasništvo odnosno suvlasništvo jedinice lokalne samouprave na čijem se području nalazi i/ili javnog isporučitelja koji upravlja komunalnom infrastrukturom, neovisno o postojanju upisa vlasništva i/ili drugih stvarnih prava treće osobe.”

Kako se nedvojbeno radi o komunalnoj infrastrukturi jer je pročistač građevina/uređaj javne namjene kojim upravlja gradsko poduzeće Pragrande d.o.o., Grad mora  donijeti odluku o proglašenju zgrade pročistača komunalnom infrastrukturom. Time bi se uklonile sve neizvjesnosti jer bi se zemljište ispod pročistača zajedno sa zgradom upisalo u zemljišne knjige kao javno dobro.

MOCENNIJEVA SKULPTURA NA VALKANAMA
U postupku pretvorbe i privatizacije cementari je pripala i skulptura “Zemlja-voda-zrak” kipara Moccenija postavljena na Valkanama. Prema Zakonu o komunalnom gospodarstvu i tu bi skulpturu mogli proglasiti javnom komunalnom infrastrukturom. 

PRIVATIZIRANU JAVNU CESTU VRATITI U VLASNIŠTVO GRADA
Još jedan primjer je odvojak ceste na ulazu u Luku Pula s ulice Sv. Polikarpa. Da bi građani, poslodavci i radnici ušli u područje Luke Pula moraju prijeći preko zemljišta u vlasništvu cementare Calucem d.o.o. Radi se o još jednom atavizmu famozne pretvorbe i privatizacije. Neobično je da je privatizirana cesta koja je i tada postojala i bila javna. Katastarska čestica 5287/2 K.O. Pula, osim ulaza u Luku Pula d.o.o., pokriva i parkiralište desno od ulaza, prolaz za pješake između stabala i zida Luke Pula prema cementari te jedan dio ceste ispred cementare.

Ono što je potrebno učiniti, za što smo pripremili akt za iduće Gradsko vijeće 6. lipnja, je proglasiti odvojak ceste na ulazu u Luku Pula nerazvrstanom cestom sukladno Zakonu o cestama i Zakonu o komunalnom gospodarstvu. Time bi se riješio imovinsko pravni  problem i onemogućila bilo kakva eventualna pravna situacija nepovoljna po gradsko poduzeće, poduzetnike i radnike koji posluju i rade na području Luke Pula d.o.o. Ulaz u Luku Pula postao bi “Javno dobro u neotuđivom vlasništvu lokalne samouprave” koje mogu svi koristiti i prometovati njome. 

Isto je potrebno učiniti i sa šetnicom između stabala i zida Luke Pula u Revelanteovoj ulici. Pozivamo gradonačelnika i njegove suradnike na donošenje predloženih akata.

SPORTSKO-REKREACIJSKI CENTAR VALKANE
Najvažnija tema ostaje, naravno, pretvorba i privatizacija SRC Valkane. Prije godinu dana je Radojčić, tada predsjednica Gradskog vijeća, zatražila je od gradonačelnika da poduzme potrebno radi utvrđivanja zakonitosti privatizacije tog sportsko-rekreacijskog kompleksa s obzirom na brojne elemente koji ukazuju na postojanje ozbiljnih sumnji. Do danas gradonačelnik nije poduzeo ništa da bi zaštitio interesa Grada u slučaju SRC Valkane., pa ga još jednom podsjećamo na njegovu dužnost zaštite javnog interesa. 

(Možemo! Pula)