Kako voze Istru?

GORDANA FERENČIĆ O PROMETNOJ ODSJEČENOSTI ISTRE
„Istra je u Hrvatskoj državi ostala bez mogućnosti gospodarskog razvoja, koji se osniva na transportu robe i trgovini. Istra je prometno slijepo crijevo Hrvatske. Istra je odsječena od Hrvatskih pruga i hrvatskih luka.
Bez pruge i mogućnosti aktiviranja prometnog koridora željeznicom, Istra nema niti mogućnosti razvoja bilo koje veće luke, dovoza sirovina niti transporta proizvoda. Prometni koridori prema susjednim lukama Rijeka, Kopar i Trst, Istarske "luke" u startu čine posve nekonkurentnima", rekla je na jučerašnjoj konferenciji za novinare Predsjednica Županijske Organizacije Zelenih
Gordana Ferenčić.

Dodala je da je još čudnije, kako lokalne i županijske vlasti nisu u ovih dvadeset godina ništa učinkovito poduzele, da bi se aktivirao željeznički koridor preko Slovenije. „Da ne govorimo o takozvanom "željezničkom" tunelu kroz Učku, koji je (demagoški) Istranima desetljećima obećavana.
Koncept prometnog razvoja Istre, koja je u srcu Jadranskog mora, na raskrižju puteva prema Balkanu, srednjoj, sjevernoj i južnoj Europi, očito zahtijeva angažiranje i Hrvatskih i Slovenskih državnih struktura, Ministarstava i Vlada. Prije svih, Istarska županija ne može samo pasivno čekati. Ona je okviru regije Alpe - Jadran morala iskoristiti priliku valoriziranja svog prometnog položaja. Mirne duše, nakon dva desetljeća, možemo reći, kako je prilika propuštena.
Molimo nadležne, neka nas podsjete na bilo kakvu suvislu inicijativu prometno -  željezničkog povezivanja Istre u (propuštena) protekla dva desetljeća?", tražila je Ferenčić.
Štete za istarsko gospodarstvo su gotovo nemjerljive, konstatirala je.
„Kroz to vrijeme su se promovirali projekti, ne uvijek i realizirali, koji su prosperitet Istre vidjeli u "elitnom" turizmu, rasprodaji zemlje i poljoprivredi. Koja to regija u svijetu može biti razvijena, bez industrije, kojoj su uvjet i prometni, željeznički pravci?
Brendiranje Istre za svijetlu budućnost sigurno neće uspjeti bez ostvarenja temeljnih pretpostavki, mega kompleksi i muzeji će ostati pusti snovi. Svaka racionalna politika bi prvo krenula u realizaciju mogućeg, ukoliko iza nje stoji struka, poduzetništvo i vizija razvoja Istre. Pa tako i mi pozivamo Župana i Županijske vlasti, neka se razvoju, u ovim vremenima krize ozbiljno posvete.

Nije sramota realizirati tuđe ideje, ako su dobronamjerne, racionalne i donose boljitak.
Bez mogućnosti dublje analize, tražimo od županijskih vlasti neka ispita i elaborira kolike i kakve bi koristi za istarsko gospodarstvo imala odgovarajuća željeznička povezanost sa kontinentom.
Gotovo se isto odnosi i na postojeću zapuštenost robnog i putničkog prometa morem. Pomorski promet skoro da ne postoji, za robni imamo manje podataka, ali pokušajte, na primjer u zimskom periodu morem doći do Dubrovnika ili Ancone?", kazala je Ferenčić.