LOŠE STANJE CESTE ZA BADERNU IZAZIVA NEZADOVOLJSTVO MJEŠTANA
Stanovnici Baderne i okolnih naselja suočavaju se s velikim izazovima i nezadovoljstvom zbog lošeg stanja ceste koja vodi prema tom području. Pored već zatvorene ceste Mirna, sada je i sporedna cesta zatvorena, što znatno otežava svakodnevni život mještana. Ogorčeni su što se ovaj problem ne rješava na odgovarajući način i smatraju da su razlozi zatvaranja ceste upitni. Najveći problem je taj što nema obavijesti o zatvaranju ceste, a građani su prisiljeni obilaziti velike udaljenosti kako bi došli do svojih odredišta. Stanovnici Baderne i okolnih sela moraju putovati više od dvostruko veću udaljenost nego prije zatvaranja ceste, što znači gubitak vremena i resursa.
Jedan od glavnih razloga zatvaranja ceste navodno je, kako kažu mještani, opasnost od urušavanja mosta, iako nema znakova da je most u stvarnoj opasnosti. Građani sumnjaju da je ova odluka donesena kako bi se izbjegla asfaltiranje ili barem popravak sporedne ceste, koja je prepuna rupa.
Kako bi dobili odgovore na svoje pitanje, obratili smo se gradonačelniku Buzeta, Damiru Kajinu: "Zatvorena je dionica Motovun - Ponte Porton, kao i cesta Antenal - Ponte Porton zbog opasnosti od urušavanja mosta. Građanima je preporučeno da koriste alternativne rute kako bi došli do svojih odredišta, što je dodatno kompliciralo njihov svakodnevni život. Radovi su planirani do početka sezone 2024., odnosno do 1. srpnja 2024.
"Unatoč trenutačnim poteškoćama, lokalna samouprava i Hrvatske ceste zajedno s turističkim zajednicama i turističkim tvrtkama nastoje sanirati cestu koja vodi prema Livadama, Antoncima i državnoj cesti. Za tu cjelovitu rekonstrukciju osigurano je 3,5 milijuna eura, što je hvale vrijedno i dobar korak prema poboljšanju infrastrukture u tom području. Nadaju se da će se sanacija proširiti na dionicu Motovun - Sv. Stjepan", kaže nam Kajin.
Neki mještani također izražavaju nezadovoljstvo jer se cesta Mirna, koja nije u lošem stanju, popravlja dok se Baderna, koja je u znatno lošijem stanju, zanemaruje. Gradonačelnik Buzeta tvrdi da i Baderna zaslužuje sanaciju i da će vjerojatno doći na red za obnovu. "Konačno u zadnjih 10 godina Hrvatske ceste i HAC učinili su cestovnu „revoluciju“ u Istri, i koliko da je fascinantno bušenje tunela Učka toliko je nevjerojatno da je u sedam godina 60-70 km „Y“ iz profila polu autoceste pretvoreno u autocestu punog profila", objašnjava Kajin.
Na kraju, mještanima nije jasno hoće li se stoljetni most rušiti i izgraditi novi, i ako da, koliko će novi most dugo trajati. Gradonačelnik Kajin tvrdi da most neće biti srušen, već će se sanirati. Ističe da statika mosta ne bi bila ugrožena da se njime koriste samo automobili, no s obzirom na teret kamiona, labudica i kurijera, potrebno je brzo sanirati oba mosta kako bi se osigurala sigurnost i stabilnost cestovne infrastrukture.
Ovaj članak objavljen je u sklopu projekta Pitamo GRAD(o)načelnika koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.
(H.R./foto: Elvis Malagić)