Kajin: Brodogradnju treba spasiti!

KAJINOV OSVRT NA BRODOGRADNJU I HARAČ
Predsjednički kandidat IDS-a, Damir Kajin održao je danas u 12 sati konferenciju za novinare na temu brodogradnje. "Hrvatska nema zamjenu za brodogradnju. Brodogradnju, kakva god da je, treba spasiti, jer u protivnom će se prepoloviti izvoz RH te neće imati niti jedan složeniji tehnološki proizvod za izvoz", na početku konferencije istaknuo je Kajin.
Od ukupno 10 milijardi kuna potpora, čak 8.3 milijarde kuna dobili su brodogradnja i promet, dok je sva preostala industrija dobila 1.7 milijardi kuna potpore. Svaki zaposleni građanin RH u 2007. godini za potpore izdvaja 5.899 kuna, od čega svaki zaposleni u brodogradnji dobiva 227.488 kuna, naravno bez Uljanika koji ne dobiva niti jednu kunu državne potpore, poljoprivreda 93.214 kuna, a ostala industrija 10.943 kune.
"Stečaj naših škverova bio bi daleko skuplji od sanacije brodogradilišta i on se mora izbjeći jer bi to automatski povuklo za sobom državu u bankrot, aktiviranjem državnih jamstava, od strane banaka", naglasio je Kajin i dodaje kako bi banke aktivirale državna jamstva u iznosu od 10 milijardi kuna.
U 2010. godini treba servisirati i 9.6 milijardi eura vanjskog duga, no brodogradnja treba ponovno postati jedan od prioriteta, a to mogu samo ako hrvatski fondovi ulažu u brod koji će novac vraćati. Do kraja godine trebao je biti sproveden drugi pokušaj privatizacije, jer je prvi pokušaj propao. No, vrijeme je iscurilo, a bez brodogradilišta ili s brodogradilištem u stečaju Hrvatska će imati prijevremene izbore, socijalne udare, ali će ostati i bez gospodarske budućnosti.
Kako sada stvari stoje, jedino Uljanik može preživjeti 2010. i 2011. godinu, a nakon toga tržište bi se moralo oporaviti, ali bez da se trgne država, odnosno novi ministar, brodogradnja je gotova, objašnjava Kajin te dodaje kako umjesto plana "B" i plana "C" spas mora doći sada, jer plan "B" bi mogao biti gašenje tri brodogradilišta, a plan "C" pretvaranje istih u remontna brodogradilišta, naravno izuzev Uljanika.
"Uljanik razmišlja da sam financira gradnju dva broda, da ne bi bilo praznog hoda. Druga brodogradilišta ne mogu o tome niti sanjati. Uljanik može opstati, ali se još netko treba pokrenuti da se spase brodogradilišta", naglašava Kajin.
Na pitanje novinara kako spasiti brodogradilište Uljanik, Kajin je odgovorio da bi trebalo otpisati državna potraživanja prema Uljaniku, kako je to učinjeno i 1990. godine. Država treba u hitnu "privatizaciju", ali ne da prepuste brodogradilište svjetskim hoštaplerima. Samo naivci misle kako će stranci spasiti Uljanik, jer nisu mogli niti svoja spasiti, niti Njemačka niti Francuska. Treba putem fondova utjecati na narudžbu brodova, da ulažu u brodove koji će vraćati prinose. Uljanik ima narudžbu devet brodova do sredine 2011. Istaknuo je kako je pristup rukovodstva Uljanika vidljiv, jer vrijednost jednog broda u Puli je za 45 milijardi dolara veća od brodova drugih brodogradilišta.
Kajin se osvrnuo i na odluku Ustavnog suda o kriznom porezu, "haraču". Istaknuo je kako je harač duboko nepravedan porez. Ustavni sud je između pravičnosti i opstojnosti proračuna RH izabrao opstojnost proračuna RH. Tako će se prihodovati 2.5 milijardi kuna. Samo naivni misle da će država ukinuti harač. Budućnost donosi još manje plaće u javnom sektoru i manje mirovine. Sprema se ukidanje nulte stope PDV-a na kruh, mlijeko i dr. Vidljivo je da rapidno raste broj nezaposlenih u Hrvatskoj. Za sada je izgubljeno 42.000 radnih mjesta u industriji, no ostati ćemo bez još 50.000 novih radnih mjesta, naglašava Kajin te dodaje da nakon izbora i socijalnog udara slijede i prijevremeni Parlamentarni izbori. (E.O.)