Izložba fotografija ‘‘Priča istarskih Kvaka’‘, Božićna čarolija u Labinu, otvorenje Staze Boška Obradovića

Izložba fotografija ‘‘Priča istarskih Kvaka’‘, Božićna čarolija u Labinu, otvorenje Staze Boška Obradovića-148867

PREGLED DOGAĐANJA ZA OSTATAK TJEDNA (28.11. - 1.12.)
Polako se opraštamo od studenog, ali pozdravljamo nova događanja koja su pred nama. Ovaj tjedan donosi nam stand up komediju, zanimljive radionice, predavanja, izložbe i predstavljanje knjiga. U nastavku saznajte što izdvajamo od događanja u Istri za ostatak tjedna. 

  • Susret “Community Architecture / Arhitektura zajednice”
  • Od četvrtka, 28. do subote, 30.11., PULA

Od 28. do 30. studenog u Društvu arhitekata Istre održat će se, u okviru manifestacije Dani arhitekture u Istri 2024, dvodnevni susret “Arhitektura zajednice” u kojem će se predstaviti program Sine cūrā: A Future In What We Already Have koji obuhvaća razgovore i izlaganja o praksama stvaranja „arhitektura zajednica“ te kritičkoj arhitektonskoj baštini u Hrvatskoj i Europi, predstavljanje publikacija, eksperimentalnu izdavačku radionicu, otvorenje dokumentarno-izložbene instalacije i urbanu šetnju, a okuplja niz hrvatskih i međunarodnih autora/ica iz područja arhitekture, vizualnih umjetnosti, te urbanih i prostornih praksi.

PROGRAM

28. 11. 2024, ČET

Galerija DAI-SAI, Smareglina 1

  • 18:00 – 18:30
  • New Local: Primjeri iz Finske
  • Predavanje i prezentacija publikacije, predavač Mika Savela (TAIKE, Helsinki)
  • 18:45 – 20:00
  • Arhitektura zajednice ovdje i sada: Pula, Višnjan, Rijeka, Krvavica
  • Prezentacije i panel diskusija, moderatorica Ana Dana Beroš
  • Jasmina Bašić (DAI-SAI)
  • Breda Bizjak (DAI-SAI)
  • Marin Nižić, Tanja Blašković, Mara Prpić (Urbani Separe)
  • Mauro Sirotnjak (Pravo na grad)
  •  
  • 20:00
  • Sine cūrā: A Future In What We Already Have
  • Dokumentarno-izložbena instalacija koja uključuje radove Rebeke Bratož Gornik i Joaquina More, dokumentaciju Matije Kralja Štefanića, te dokumentaciju radova Estebana Salceda, Pavla Mijuce, Tine Divić i drugih.
  •  

29. 11. 2024, PET
Galerija DAI-SAI, Smareglina 1

  • 10:00 – 13:00
  • Acts From Sites of Care
  • Izdavačka radionica, voditelj Mika Savela
  •  

18:00 – 20:00
Sine cūrā: A Future In What We Already Have

Razgovori s LINA autorima, moderatorica Ana Jeinić (IZK TU, Graz)

  • Liisa Ryynänen (Helsinki)
  • girlscanscan collective (Lilla Kammermann, Lilla Luca Varga, Budimpešta)
  • Loris L. Perillo i Andrea Arcese (Bern, Rim)
  • Rajna Avramova (Beč)
  •  

20:00
Periple Duet II

  • Prezentacija publikacije, Ana Dana Beroš, DAI-SAI u suradnji s Trienal de arquitectura de Lisboa
  • Autori publikacije Johanna Musch i wit(t)nessing collective – Giga Tsikarishvili i Tatuli
  • Japoshvili

30. 11. 2024, SUB
10:00 – 12:00

Riječka šetnja Pulom

Peripatetički program koji povezuje dva lučka grada – Rijeku i Pulu, vodi Urbani separe. Početna točka: Titov Park, Ul. Svetog Ivana 1, Pula

  • Edukativna radionica za djecu "Igramo se otiskom"
  • Petak, 29.11. od 17 do 18:30 sati, Momjan

Radionica je besplatna, ali broj sudionika je ograničen! Osigurajte svoje mjesto prijavom putem Google obrasca: https://forms.gle/Vsf3daZYNRBiMUoW9

Polaznici/e će naučiti izraditi svoje pečate od recikliranih materijala te slaganjem, izraditi će kompozicije različitih boja, oblika i tekstura. Osim pečata, izrađivati ćemo otiske pomoću materijala iz prirode (lišće, grančice…) te ih otiskivati na mašini za izradu tjestenine koja će nam služiti kao mala grafička preša.!

Radionica je namjenjena djeci od 7 do 11 godina, a pogodna je za razvoj fine motorike, poticanje kreativnosti i mašte te zadržavanje fokusa.!

Voditeljica: Sabina Damiani
Diplomirala Vizualne umjetnosti i likovnu pedagogiju na Akademiji likovnih umjetnosti u Veneciji te magistrirala fotografiju na Akademiji likovnih umjetnosti Brera u Milanu. Bavi se vlastitom umjetničkom praksom, dizajnom i edukacijom no osim umjetničkog djelovanja, zadnjih se desetak godina bavi i teorijsko-istraživačkim, kustoskim i produkcijskim radom. Svijet londonskih galerija gdje je radila kao asistentica, zamijenila je za produciranje umjetničkih sadržaja u malim sredinama poput one istarske gdje je, između ostalog, kurirala umjetnički dio festivala aMORE (Poreč - Pula - Zagreb), te više projekata vezanih za intersekciju umjetnosti i ekologije, razvoj lokalne zajednice i edukaciju djece i mladih kroz umjetnost i kulturu. U Zavičajnom muzeju Poreštine radi kao pedagoginja te osmišljava i producira edukacije i radionice za sve uzraste kroz svoj studio ManoMano.

  • Predavanje Janko Rožič: Osnovna načela gradnje grada
  • Petak, 29.11. u 18 sati, Novigrad

Novigrad ima izuzetan položaj na izloženom poluotoku, uz uvalu prirodnog mandrača sa sjeverne strane, dok blizina ušća rijeke i doline Mirne s južne strane grad povezuje s unutrašnjošću Istre, preko Motovuna sve do Buzeta i Huma iznad izvora Mirne. S juga i zapada zapljuskuje ga more, a s istoka i sjevera okružuje amfiteatar plodnih polja.

Posebne poglede i uvide u arhitekturu i prirodu Novigrada, Nove Vasi i Dajle predstavit će slovenski arhitekt i esejist Janko Rožič. Najsuvremenije spoznaje i najstarija mudrost smještanja u prostor, koju su stari majstori oduvijek usklađivali s prirodom od detalja do cjeline, pokazuju da bit prostora nije u granici ili zidu, nego u slobodi prostora, koji se tek u stvarnosti otvara i zato nikada ne vara...

  • Radionica za djecu u Knjižnici Vodnjan: Zaigrani stihomat s Jasnom Bulić
  • Petak, 29.11. u 18 sati, Vodnjan

U petak, 29. studenoga 2024. od 18 sati u Knjižnici Vodnjan za djecu koja vole recitaciju i izražavanje crtežom pripremili smo radionicu s automatom punim stihova.

Kroz ovotjednu maštovitu igru vodit će pjesnikinja Jasna Bulić, koja za sebe kaže da je u duši ostala dijete.

Radionica je namijenjena djeci u dobi od 7 do 12 godina

  • Javno predavanje Milana Radoševića “Suđenje generaciji: vodnjanski antifašisti na Specijalnom sudu 1939.” u Vodnjanu
  • Petak, 29.11. u 18 sati, Vodnjan

U petak, 29. studenoga 2024., s početkom u 18 sati u Sali za vjenčanja u Vodnjanu (Narodni trg) održat će se predavanje dr. sc. Milana Radoševića “Suđenje generaciji: vodnjanski antifašisti na Specijalnom sudu 1939.”.

Predavanje se održava u okviru programa “Upoznajmo Vodnjan – Conosciamo Dignano”, s ciljem predstavljanja i popularizacije rezultata znanstvenih i stručnih istraživanja iz arheologije, povijesti, povijesti umjetnosti, etnologije, lingvistike, biologije te drugih znanstvenih i umjetničkih polja s područja Grada Vodnjana. Organizatori su Grad Vodnjan – Dignano, Istarsko povijesno društvo – Società Storica Istriana i Knjižnica Vodnjan – Biblioteca di Dignano.

O predavanju:

Grad Vodnjan od samih se početaka pozicionirao kao jedno od središta antifašističkog otpora u Istri: tragični sukob iz 1920. godine, poznat kao “Vodnjanska bitka”, označio je prve žrtve u srazu radništva s karabinjerima i fašistima. Unatoč svoj surovosti fašističkog režima tijekom naredna dva desetljeća, Vodnjanci, poput mnogih drugih Istrana, nisu odustajali od otpora i borbe za slobodu. Kako bi suzbila rastući antifašistički pokret, fašistička vlast pod vodstvom Benita Mussolinija osnovala je 1926. godine Specijalni sud za zaštitu države (Tribunale Speciale per la Difesa dello Stato). Do 1943. godine pred ovim sudom osuđeno je 182 stanovnika s područja današnje Istarske županije i riječkog područja. Zajedno su osuđeni na ukupno 1517 godina zatvora, a petorica su pogubljena. Godine 1939., među optuženicima su se, uz istaknute pulske komuniste poput Franje Nefata (budućeg gradonačelnika Pule), Bruna Kosa, Antuna Kapuralina i dr., našla i dvanaestorica Vodnjanaca. Osuđeni su na višegodišnje kazne zbog “sudjelovanja u komunističkoj organizaciji i propagandi”, odnosno umnožavanja i distribucije ilegalnih letaka kojima su se protivili talijanskoj podršci nacionalističko-fašističkim snagama generala Francisca Franca u Španjolskom građanskom ratu. Nakon odsluženja kazni i povratku u Istru pridružili su se NOB-u do konačnog oslobođenja.

O predavač:

Dr. sc. Milan Radošević (Pula, 1983.), viši znanstveni suradnik Zavoda za povijesne i društvene znanosti HAZU u Rijeci, Područne jedinice u Puli. U okviru znanstvenoga i stručnog djelovanja proučava povijest Istre i Kvarnerskog primorja u XX. stoljeću, posebno političku povijest s naglaskom na antifašizam te socijalnu povijest s naglaskom na javnozdravstvene procese. Već dvadesetak godina aktivno prati i promiče korištenje digitalnih alata u historiografiji, kako u istraživačkom tako i u popularizacijskom aspektu. Sudjelovao u više bilateralnih znanstvenoistraživačkih projekata te bio suvoditeljem projekta „Stoljeće
europskog antifašizma. Istra između lokalnog i globalnog“ te “Digitalizacija historiografske literature”.. Objavio je tri autorske i tri uredničke knjige te stotinjak stručnih i znanstvenih radova, osvrta, priopćenja, prikaza, kataloga izložbi. Autor je koncepta i postava Memorijalne kuće Joakima Rakovca. Vanjski je suradnik na doktorskim studijima na Sveučilištu u Kopru (Univerza na Primorskem), Sveučilištu u Zagrebu i Sveučilištu u Dubrovniku pri komentoriranju te ocjenjivanju doktorskih radova kandidata. Suosnivač je i predstavnik Istarskog povijesnog društva.

  • Otvorenje izložbe u sklopu tematskog projekta "Minimalizam"
  • Petak, 29.11. u 19 sati, Pula

Ovo je posljednja od ukupno pet izložbi u sklopu tematskih projekata HDLUa Istre u 2024. godini. Kustos projekta: Eugen Borkovsky

  • Izlažu: AČ NATAŠA, BAN MARIANA, BARČOT-NIKOLAC FANITA, BELAMARIĆ MIA, BERTON ELVIS, BOROVNIČAR MATJAŽ, BRUCK IVNA, CAVRIĆ OLIVERA, CERIĆ KOVAČEVIĆ SAMIR, DUBOVAC BRANKA, FUČKAR SENKA, GASPARINI FABIO, GOTT DEJANA, GRLIĆ DINKA, GUSTINI IGOR, HAMŠÍKOVÁ IVANA, IVANKOVIĆ PAMELA, JANKOVIĆ MATEA I PRAŠTALO NINO, JELUŠIĆ MAJA, JUGOVAC BARBARA, JURKOVIĆ VANDA, KANJSKI DUBRAVKA, KOKOTOVIĆ LIBERO, KOLARIĆ BRANKO, KONATE VISINTIN AMINA, KONJEVODA SILVANA, KRANJČEVIĆ WINTER ŽELJKO, KRUŠELJ PAVLIČIĆ ANDREJA, KUJUNDŽIĆ GORAN, KUKURIN BRANKO, LEGOVIĆ BRANKA, LEGOVIĆ MIRANDA, LEKIĆ NINA, LENIĆ GORDANA, LISJAK DEMI, MARIN MILAN, MARIN SLAVICA, MATIĆ TRSTENJAK SLAĐANA, OSTIĆ JADRANKA, PAVLOVIĆ EDUARD, PECULIĆ IZABELA, RAŽOV NIKOLA, RIĐIČKI BRANKA, ROTAR ALEKSANDRA, SIKAVICA SILVIJA, SIMICHEN SUNČANA, STOJNIĆ DAMIR, ŠERBEĐIJA SENKA, ŠIRCEL MARK, ŠPOLJAR ANDRAŠIĆ GORDANA, TOMAŠEVIĆ DANČEVIĆ MIRJANA, TOPIĆ VANINA, VALKOVIĆ DORIA, VILIĆ ROBERTA, ZANINI MATILDA, ZBAŠNIK ANDREJ, ZDUNIĆ MARIJAN i ZELENKO POLES MARTIN.

O izložbi:

Pred nama je likovni projekt koji propituje pojam minimalizma. Pri kretanju u realizaciju napisan je inicijalni tekst koji je poslan autorima, a koji predlaže dvije verzije problematiziranja teme. U jednoj je pojam minimalizma dojmljen kao minimalni rad uz oskudnu tehniku i zadovoljavajuće likovne rezultate bez obzira na temu. Drugi dio inicijalnog teksta nudi informacije o povijesnom tijeku zapadne likovnosti gdje je cijeli jedan period nazvan imenom teme ovog projekta. Ovisno o prispjelim radovima, iskristalizirao se izbor.

Na inicijalni tekst poziva prispjelo je 108 ponuda. U rezultatima, pregledavajući primljeno, većina autora usmjerila je pažnju ka polemiziranju s povijesnim propitivanjem iz druge polovice prošlog stoljeća. Selektirano je 60 radova koje potpisuje 61 autor. Tako se ovaj projekt na neki način oslanja na taj period povijesti oblika. Neki od selektiranih autora poštuju tadašnje intencije, a neki ih perpetuiraju i nastavljaju na inventivan način. Među radovima je desetak prostornih ostvarenja (skulpture/objekti), jedan videorad, a ostala većina su plošni radovi ostvareni raznorodnim tehnologijama.

Ovaj projekt nudi recentno propitivanje istoimenog umjetničkog pokreta iz druge polovice XX. st., od cca 1960. do cca 1975. godine. Ideja tadašnjeg miinimalizma svojevrsna je reakcija na pretencioznost apstraktnog ekspresionizma i vuče korijene iz pop umjetnosti, kubizma, konceptualne umjetnosti. Glavno nadahnuće mu je ruska avangarda ili, preciznije, Maljevičev suprematizam. Autori se koncentriraju na igru/manipulaciju likovnim komponentama djela: boja, tonovi, linije, teksture... Prevladavaju racionalne sheme, a nelikovni materijali često se koriste kao elementi rada. Preskače se poruka, značenje, narativ. Likovno djelo postaje neovisni, autohtoni predmet, ali koji nudi cjeloviti, završeni, estetski vizualni značaj.

Selektirajući radove nametnula se većina koja dodiruje i na neki se način nastavlja na povijesne tendencije minimalizma. Morao sam stoga odbiti nekoliko odličnih radova koji jesu ostvareni minimalnim sredstvima, ali su imali naglašenu poruku, narativni sadržaj, ili naglašen odraz energije autora.

Zadajući ovu temu pokušao sam umjetnike upozoriti na likovnost samu. U suvremenosti, gdje smo na neki način zakočeni stanjem raspadanja dosega zapadne civilizacije, autori se oslanjaju na povijest oblika. Na takvo razmišljanje usmjeruju tendencije koje se, iz područja angažirane umjetnosti i aktivističke dosljednosti, periodično vraćaju povijesnim likovnim ciklusima. Naravno, uz neminovne perceptivne pomake kreatora, ali i promatrača.

Većina radova je domišljena upravo za ovu izložbu. Zahvaljujem primljenim, ali i autorima koji nisu ušli u selekciju. Iako je i među odbijenim radovima za ovaj tematski projekt bilo zanimljivih ostvarenja, određenje za ovakav izbor bazirao sam na ideji da se u projekt uključe radovi koji tehnološki ili smisleno problematiziraju, a ne ilustriraju temu „minimalizam“. (Eugen Borkovsky, XI. 2024.)

  • Otvaranje izložbe Mihaela Gibe 
  • Petak, 29.11. u 20 sati, Pula

U petak, 29.11.2024., novi, trogodišnji ciklus izložbi Galerije „Lamparna“ naslovljen PNEUMATICI, nastavlja se s izložbom – web instalacijom multimedijalnog umjetnika Mihaela Gibe pod nazivom „Prisutnost“. Izložbu, s početkom u 20 sati, otvoriti će Damir Stojnić, umjetnički voditelj L.A.E. XXI i Galerije „Lamparna“.

Umjetnik Mihael Giba od 2021. godine istražuje nazočnost posjetitelja u galerijama i muzejima kroz seriju radova pod nazivom “Prisutnost”...
...U instalaciji koja se premijerno izlaže u galeriji DKC-a “Lamparna”, autor je, prema vlastitim riječima, izradio web-aplikaciju koja, pomoću brojeva iz IP adresa posjetitelja web stranice, generira animacije gradijenata unutar stvarnog vremena u RGB sustavu boja na webu. IP adresa svakog posjetitelja bilježi se u bazi podataka, dok brojevi iz tih adresa kontroliraju vizualizaciju na web stranici. U suštini, IP adrese su identifikatori koji omogućuju prijenos informacija između uređaja na mreži, sadrže informacije o lokaciji i omogućuju komunikaciju između uređaja.

RGB sustav boja jedan je od najpoznatijih i najraširenijih u svijetu. Kao aditivni sustav, kombinira crvenu, zelenu i plavu svjetlost kako bi stvorio boje koje vidimo na TV ekranima, računalnim monitorima i pametnim telefonima. Svaki kanal boje izražen je u rasponu od 0 (najmanja zasićenost) do 255 (najveća zasićenost). Budući da su minimalne i maksimalne vrijednosti za RGB boje i IP adrese izražene u istom rasponu, korištenje IP brojeva, kao mjere zasićenosti boje unutar RGB sustava, omogućuje stvaranje jedinstvenih kombinacija gradijenata oblikovanih prema specifičnoj IP adresi.

Pojednostavljeno, ključna značajka Gibina rada je dodjeljivanje osobnih kombinacija gradijenata (nijansi, op. a.) svakom posjetitelju njegove web stranice putem aplikacije. Te gradijente autor prenosi na slike izrađene sprejevima na pleksiglasu i plastičnim folijama, u kombinaciji s ekranima koji u stvarnom vremenu generiraju gradijente posjetitelja.

Kroz opis Gibinih instalacija vidljiva je težnja za komunikacijom i interakcijom s posjetiteljima, koje ne prepušta slučaju ili inerciji puke nazočnosti, već ih provocira na involviranost, kolokvijalno “prisutnost duha i tijela”. Njegova instalacija osvijetljena je običnim i UV svjetlom, na koje neke od slika reagiraju emitirajući svjetlost putem prethodno oslikanih gradijenata, stvarajući imitaciju efekta ekrana.

Posjetitelji izložbe su pozvani postati aktivni sudionici skeniranjem evidencijskog QR koda, čime izravno utječu na vizualizacije i sam proces stvaranja ove web-umjetničke instalacije. Time autor povezuje digitalno evidentiranu nazočnost s fizičkom instalacijom, prevodeći interakciju s posjetiteljima u konstantno promjenjive vizualne činjenice. Na taj način, sinergijom između digitalnih informacija i umjetničkog izraza, Giba stvara kontinuirano evoluirajuće djelo. (izvadci iz teksta Damira Stojnića za katalog izložbe)

  • Radionica pletenja i kukičanja te Paint & punch It's Christmas time
  • Subota, 30.11. u Labinu

Društvo likovnih stvaratelja Pazin pripremilo je mnoštvo događanja s sklopu programa Božićne čarolije, kojom će obogatiti adventski program Grada Pazina i donijeti dašak blagdanskog ugođaja u ulicu Jurine i Franine u kojoj se nalazi LG galerija.

Subota, 30. studenog donosi dvostruki program. Ujutro će se održati radionica pletenja i kukičanja, dok u večernjim satima slijedi Paint & punch It’s Christmas time, vođeno slikanje uz tople napitke i domaće kolače. Paint & punch voditi će akademska slikarica Snežana Markulin, a sudionici će u ležernoj atmosferi naslikati sliku prema zadanom predlošku i uz stručno vodstvo.

  • Otvorenje Staze Boška Obradovića
  • Subota, 30.11. u 13:30, Pula

Otvaranje Staze Boška Obradovića i emotivni vrhunac 30. Sajma dogodit će u subotu 30. studenog u 13.30 sati. S ponosom i ljubavlju svi sanjari okupljeni uz Sa(n)jam knjige u Istri, njegova obitelj, prijatelji, susjedi s Monte Zara, Puljani uz glazbu i njegove stihove nazdravit će Bošku na mjestu koje je opjevao.

Staza Boška Obradovića novi je pulski urbani toponim koji je upisan u pulski stradarij odlukom pulskog Gradskog vijeća od 25. studenog 2024., a na inicijativu Udruge Sa(n)jam knjige u Istri. Pokrenuta je uz jubilarni 30. Sajam kako bi se i na ovaj poseban način trajno obilježilo sve što je Boško Obradović, osnivač Sa(n)jam knjige u Istri, dao Puli svojom nepresušnom maštom i kreativnošću na području glazbe, sporta, kazališta, filma, novinarstva te rada s djecom i mladima. Iako Boško Obradović nije među nama već gotovo 30 godina, on je i danas svojim umjetničkim i društvenim djelovanjem utisnut u ljude svoga grada, njihova sjećanja i uspomene, zapamćen kao pjesnik i „zubar koji pjeva“, „vizionar s Monte Zara“, pokretač i sudionik najznačajnijih kulturoloških inicijativa novije pulske povijesti. Boško Obradović posebno je bio vezan upravo za Monte Zaro. Tu je proveo cijeli svoj život u Puli, a Monte Zaro je i imao posebno mjesto u njegovoj poeziji. Stoga je i glavna staza u Parku Monte Zaro (između Boškovićevog uspona i Vergerijeve ulice), kojom je Boško Obradović svakodnevno prolazio, nazvana njegovim imenom.

Otvaranje Staze Boška Obradovića i emotivni vrhunac 30. Sajma dogodit će u subotu 30. studenog u 13.30 sati. S ponosom i ljubavlju svi sanjari okupljeni uz Sa(n)jam knjige u Istri, njegova obitelj, prijatelji, susjedi s Monte Zara, Puljani uz glazbu i njegove stihove nazdravit će Bošku na mjestu koje je opjevao.

  • Samostalna izložba fotografija: Robert Hrelja, Priča istarskih Kvaka
  • Subota, 30.11. u 18 sati, Rovinj

Robert Hrelja za sebe kaže da je građevinar i fotograf, a oni koji ga poznaju dodali bi i biciklista. Robert građevinar svakodnevno prolazi, ulazi ili izlazi kroz razna vrata i rukom pritišće, povlači, gura razne kvake. Neke su stare, neke sasvim nove, neke klimave, neke samo obične a neke neobične. Robert građevinar je i fotograf pa i kad ne nosi fotografsku kameru svijet oko sebe promatra kroz zamišljeni objektiv. Nema te pojave objekta ili sjene koju nije zapazio i zapamtio da bi joj se ubrzo pješice, biciklom ili autom vratio s fotoaparatom oko vrata.

Robert građevinar i fotograf „Priču istarskih kvaka“ započeo je traganjem i snimanjem po Puli, zatim po puljštini, pa po bližoj okolici da bi zatim tragao i snimao diljem Istre.

Pronašao je i snimio razne. Neke su željezne, neke kovane, druge lijevane, pa mesingane, ručno izrađene, jako jednostavne, primitivne. Kamerom je zabilježio i gospodske kvake u obliku ljudskih figura, ukrašene rozetama koje su po selima za štale i konobe izrađivali lokalni majstori. Većinom su s prijelaza iz 19. u 20 stoljeće, a neke su i puno starije.

Jednom je izjavio da ih je u Puli našao 120, a da bi ih se našlo još po ulazima. Kad ih je počeo tražiti i snimati po pulskim vilama mislio je da će ih pronaći puno, ali ih je ostalo jako malo. Ni po Istri ih nema. U Vodnjanu ih je samo 20, u Rovinju 30-ak, u Labinu možda pet, u Oprtlju jedna, isto i u Svetom Lovreču, Žminju... Nakon Pule najviše ih je u Grožnjanu.

U Rovinj se najčešće dolazi zbog Sv. Eufemije, Grisie, Park šume Punta corrente, Crvenog otoka poznatijeg pod imenom Sveti Andrija, znamenitih hotela i kampova, a Robert je došao u Rovinj zbog rovinjskih kvaka. Pronašao ih je tridesetak. Neke su malo serijske proizvodnje, neke unikatne ali sve su zauvijek zabilježene njegovim fotoaparatom.

Ova bi izložba mnogima mogla otvoriti cijeli novi svijet zanatskog naslijeđa. Zahvaljujući autoru, zaljubljenicima u starine kao i novinarima koji su pratili njegove „Priče istarskih kvaka“ i ja sam hodajući ulicama i uličicama gradova i gradića počela tražiti stare kvake na raskošnim ili skromnijim ulaznim vratima. Kvake su dio naše baštine, čuvajmo ih. - Jadranka Ostić

Otvorenje izložbe "Mali ljetni dnevnici" umjetnice Elene Kiss
Subota, 30.11. u 19 sati, Pula

Elena Kiss studentica je Grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Završila je prirodoslovno-matematičku gimnaziju u Puli, u kojoj je postavljena njena izložba Zaboravila sam kako.  Izlagala je na nekoliko grupnih izložbi, od kojih su najrecentnije Naši suvremenici u Galeriji Matice Hrvatske u Zagrebu i Grafika 124 u Splitu, a prošlo je ljeto u Centru za posjetitelje u Barbanu samostalno izložila radove pod nazivom Okreni se na kraju.

Radila je ilustracije za prvi broj „Ben&zina“, pilot fanzina art-kvarta Benčić, kao i plakat i grafičko oblikovanje filma o časopisu Ulične svjetiljke. Bavi se dizajnom i istražuje slikarstvo.

Ljeto s pastelom.

Ljeto. Kako pričamo i pišemo Spotify algoritam odmah sve zna. "Summertime Sadness" by Lane del Rey. "That Summer Feeling" by Jonathan Richman. "Ljeto već je gotovo" by Z++. "Feels like Summer" by Childish Gambino. Godišnje doba koje ostavlja uspomene i senzacije od kojih se druga godišnja doba skrivaju. Plastični pištolj na vodu koji ne radi, plažni rave, krajevi nevinosti, rigotine u travi, udarac u dno mora poslije skoka, kapljice znoja na licu, na nekome slatke, na nekom odvratne, ovisno da li nam se sviđa.

Sve kroz neki polaroid filter nostalgije. Ljeto, tako kaotično i sada pretoplo je melankolija pastele i to Elena Kiss super kuži. Ona je i praktična umjetnica koja stvara uspomene drugima. Stvorila je vizualni identitet Kulturne obitelji za riječku Dječju kuću crtajući sve one trenutke s roditeljima koji ostanu uspomena. S pastelom. Napravila je pola risografskog fanzina riječkog art-kvarta "Benzine" i gotovo sva njegova iscrtana vrata. S pastelom. Napravila je znak eksperimentalne audio edukacijske platforme Radio Benčić. S pastelom. I ovu izložbu. Eleni Kiss će 2024. godina biti važna uspomena. S pastelom.

  • Skupna izložbe fotografija "Odnosi 6"
  • Do 12.12.2024. u Galeriji Zuccato, Poreč

Izložba "Odnosi" produžena je do 12. prosinca 2024.
Kustos: Denis Volk

Izlažu: Matija Brumen, Karmen Corak, Andrej (Andrea) Furlan, Nika Furlani, Gaja Golja, Jaka Jeraša, Jakob Jugovic, Aleksij Kobal, Nataša Košmerl Lož, Arven Šakti Kralj, Maša Lancner, Boštjan Pucelj, Branimir Ritonja, Jadran Rusjan, Jernej Skrt, Klemen Skubic, Nina Sotelšek, Tanja Verlak, Andrej Vodopivec, Istog Duško Žorž 

Odnosi su vječna i nedovršena tema. Riječ odnos doživljavamo kao riječ s mnogo značenja i bezbroj primjera. Odnosi predstavljaju nas i naše postojanje i postojanje drugih u odnosu na nas ili na druge ili na drugo, na sve ono što nismo mi. Odnosi predstavljaju cijeli naš život, životni prostor i okruženje sa živim bićima. Bez odnosa ništa ne bi postojalo.

Odnosi su... nešto što postoji u fizičkom ili duhovnom smislu, na kraju, i sama odsutnost odnosa je odnos.

Nepredvidivi događaji, kao što su epidemija covida-19, prirodne katastrofe, ratovi i humanitarne krize, radikalno zadiru u život sadašnjeg vremena restrikcijama, preusmjeravanjem pažnje, promijenjenim načinom života i utjecajem na okoliš. Oni također obilježavaju umjetnike i njihov rad. Uspostavljaju se novi odnosi, koji se stalno mijenjaju.

Radno vrijeme galerije:
10 – 12 i 17– 19
nedjeljom i praznikom zatvoreno

Izložbu je organiziralo Pučko otvoreno učilište Poreč u suradnji s Kulturnom udrugom za umjetnost KONS iz Trsta i Zavodom iManaLAB. Izložba je financirana sredstvima Grada Poreča – Parenzo, Turističke zajednice Grada Poreča, Istarske županije, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Ureda vlade Republike Slovenije za Slovence u inozemstvu, Veleposlanstva Republike Slovenije u Zagrebu i Ministarstva za kulturu Republike Slovenije.

(I.I., S.V./ foto: arhiva, REX)

Ovaj članak objavljen je u sklopu projekta kulturKLIK koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.