Izložba neuspjelih rješenja vizualnog identiteta 55. PFF-a putuje u Rijeku

55. PULA FILM FESTIVAL I DALJE BEZ KONA?NOG VIZUALNOG IDENTITETA
Još se samo danas od 17 do 19 sati u pulskoj galeriji Vincent od Kastva, na prvom katu zgrade Istarskog narodnog kazališta, zainteresirani mogu uvjeriti u razlog nepostojanja vizualnog identiteta 55. Festivala igranog filma u Puli. Naime, ondje su izloženi svi pristigli radovi, njih 58, na natje?aj za idejno rješenje vizualnog identiteta ovogodišnjeg Festivala, koji su trebali sadržavati Arenu, datum i ime festivala te slogan, koji je bio jedina neobavezna zadana sastavnica natje?aja. Ocjenjiva?ki sud  natje?aja, u sastavu: Klara Udovi?i?, predsjednica Upravnog vije?a Pula Film Festivala, Zdenka Viškovi?-Vuki?, ravnateljica Pula Film Festivala, Zlatko Vida?kovi?, umjetni?ki ravnatelj Festivala igranog filma u Puli, Tatjana Burši?, diplomirana novinarka, Maurizio Ferlin, dizajner, Fe?a Vuki?, povjesni?ar umjetnosti te predsjednica ocjenjiva?kog suda Jerica Ziherl, povjesni?arka umjetnosti, ni nakon sužavanja izbora na devet pristiglih radova, nije se odlu?io ni za jedno ponu?eno »rješenje« te nije dodijelio nijednu od triju nov?anih nagrada. Razlog tomu nipošto nije u prestrogim kriterijima ocjenjiva?kog suda ovog natje?aja, za što dokaze nije teško prona?i na zidovima Galerije u INK-u. No, jedan je rad ocjenjiva?ki sud ocijenio kao dobru ideju te preporu?io organizatoru natje?aja, Pula film festivalu, da razgovara s autorom tog rada, pristiglim pod rednim brojem 23, te da svoj prijedlog za vizualni identitet 55.PFF-a pokuša realizirati na dostojnom nivou. Poslušavši tu preporuku, direktorica PFF-a, Zdenka Viškovi?-Vuki? otvorila je omotnicu, jedinu od svih 58 pristiglih, s imenima autora navedenog rada te saznala, i obznanila javnosti, da se radi o uratku DZN studija iz Zagreba, ?iji je vlasnik Tomislav Vlaini?, a da su njegovi tvorci na poziv Viškovi?-Vuki? rekli da se radi samo o idejnom predlošku, a ne o kona?nom rješenju, iako ta mogu?nost nije bila navedena u raspisanom natje?aju. Rije? je o idejnom prijedlogu istetovirane Arene na nadlaktici, a koju je Ocjenjiva?ki sud izdvojio od ostalih prvenstveno zbog njegovog odmaka od tradicionalnih vizualnih identiteta te je predložio da bi bilo najefektivnije rješenje da model koji bi uistinu nosio tu tetovažu bude netko sa ovog podru?ja, misli se pritom na nekog od ve? priznatih mladih glumaca, posebice zato što ?e ovogodišnji Filmski festival i biti posve?en mladim glumcima i glumicama. Izložba sa svim pristiglim radovima na natje?aj za vizualni identitet 55. PFF  ve? sutra seli u Rijeku, gdje ?e biti predstavljen studentima Akademije primijenjenih umjetnosti kojima Jerica Ziherl predaje, vjerojatno u želji da ?e budu?im dizajnerima izložba biti zoran primjer neuspješnosti, nekreativnosti i neprofesionalnosti. Valja još pripomenuti da ?e organizacija PFF-a ukoliko DZN studio ne izradi prihvatljivo rješenje za vizualni identitet ovogodišnjeg Festivala, biti primorana obratiti se nekom od priznatih dizajnerskih studija i od njih naru?iti rad. Na taj bi na?in bilo reprizirano prošlogodišnje iskustvo, kada je Viškovi?-Vuki?, zbog vremenskog ograni?enja koje joj je nametnuto kasnim postavljanjem nje na funkciju direktorice PFF-a, zatražila rješenje vizualnog identiteta 54. PFF od Predraga Spasojevi?a koji bio osmislio i, po mišljenju Viškovi?-Vuki?, pamtljiv i prepoznatljiv slogan: »Dobri duh festivala« te je izradio i svojevrsni odjavno-najavni plakat, do novog rješenja o?ito još aktualan. Po ogledanju jedne od naj?udnijih dosad vi?enih izložbi ostaje tek pitanje tko je za ovakvu blamažu kriv i je li organizacija PFF-a dovoljno širokoj javnosti objavila natje?aj, jer ?ini se da su renomirana dizajnerska imena bila ili neupu?ena ili su zbilja nezainteresirani za oblikovanje vizualnog identiteta PFF-a, i ako jesu zašto su. (N.T.)