Istarski HNS tvrdi:

ISTARSKE PRUGE I DALJE OSTAJU SLIJEPA ULICA

Istarski HNS na današnjoj se konferenciji za tisak održanoj u Buzetu osvrnuo na projekt Hrvatskih željeznice koji su neki nazvali "hrvatski posao stolje?a". HNS podržava projekt nizinskih pruga od hrvatsko-ma?arske granice do Rijeke no smatraju da su istarske pruge i u ovom slu?aju zadržale status "slijepe ulice". Iz svega po HNS-u proizlazi da je Županijska vlast zaspala i nemo?no ?e još jednom pratiti realizaciju projekta nizinske pruge Rijeka-Ma?arska do 2013. godine. ?elnici Istarske županije su nedorasli ili ne vide stratešku važnost projekta gradnje nove ravni?arske pruge za cjelokupno hrvatsko gospodarstvo, a pogotovo za Istru. Od osnutka hrvatske države, na žalost mnoge su linije ukinute ( i putni?ki i teretni vlakovi ).

Istarski HNS tvrdi da gra?ani Istre s pravom postavljaju ovih dana pitanje: Što se dešava sa Istarskom željeznicom? Da li lokalna tj. regionalna samouprava brine o istarskoj pruzi? Što je sa tunelom kroz U?ku? Željezni?ka veza Istre sa Rijekom stoljetna je želja Istrana. Prve zamisli o pruzi kroz U?ku datiraju od 1864. godine kada su poslanici Istarskog sabora u Pore?u imali prvu raspravu o tome. HNS poziva nadležne: "Pokrenite slijepu ulicu hrvatskih željeznica- istarsku prugu što je stoljetni san istarskih željezni?ara, gra?ana Istre, a posebno mještana uz prugu: Buzeta, Nugle, Ro?a, Ro?kog polja, Lupoglava, Huma u Istri, Boruta, Cerovlja, Novaki, Pazina, Heki, Sv.Petra u šumi, Krajcarev brijeg, Žminja, Kanfanara, Smoljanci, Savi?enta, ?abrani?i, Jurši?i, Vodnjana, Galižane, Šijane i Pula te stanovnika U?ke, Šušnjevice, Kožljaka, Kršana, Vetve, Raše, Štalija i Bršice". (N.M.IP )