14. BaRoMus: Premijerno izveden program pridobio naklonost publike

14. BaRoMus: Premijerno izveden program pridobio naklonost publike-89095

KONCERT ANSAMBLA ARS LONGA
Ansambl za ranu glazbu Ars Longa bio je protagonist druge u nizu koncertne večeri 14.BaRoMus Festivala, rovinjskog festivala barokne glazbe. U sugestivnom prostoru rovinjske crkve Sv. Franje ansambl je nastupivši u sastavu Monika Cerovčec (sopran), Ana Benić (barokna flauta), Stjepan Nodilo ( uzdužna flauta i barokna oboa), Lea Sušanj Lujo (viola da gamba), Linda Mravunac Fabijanić (čembalo) svojim nastupom pridobio naklonost okupljenih posjetitelja koncerta.  Riječ je o sastavu  specijaliziranom za izvođenje rane glazbe koji je na ovogodišnjem BaRoMus Festivalu premijerno predstavio svoj potpuno novi koncertni program naslovljen "Chez Rossignol". Višestruko poticajan program posvećen francuskim baroknim skladateljima koji su većinom djelovali u službi francuskoga kralja Luja XIV pod  okriljem Versajskog dvora zaokupio je pažnju posjetitelja koncerta koji su imali priliku uživati u predanom muziciranju svakog pojedinog člana ansambla.

Još je jedna od zanimljivosti programa bila je ta što je su tematsku okosnicu  koncerta činile ptice u glazbenoj literaturi. Naime, u centru pozornosti ovog koncerta bile su skladbe koje  u naslovu imaju ptice i /ili skladbe koje svojim glazbenim jezikom oponašaju ptičji pjev. Budući da su prvenstveno slavuji i njihov pjev bili jedna od omiljenih tema baroknih skladatelja bio je to dodatni poticaj i poziv na slušanje mudro odabranog repertoara.

Za svoje glazbeno putovanje u Francusku XVIII. stoljeća ansambl je odabrao djela:  J. Ph. Rameaua (Rossignols amoureux), F.  Couperin (Rossignol-en-amour, Double du rossignol  - a linote-éfarouchée , Le rossignol-vainqueur),  i J. M. Hotteterrea (Fanfare)... Osim slavuja i flauta, u skladbama za solo čembalo solo u izvedbi čembalistice Linde Mravunac Fabijanić okupljeni su imali prilike čuti i Couperinovo viđenje konopljarke, te opet slavuja, ovaj put kao zaljubljenog i pobjednika u ljubavnom boju.

Kraj je koncerta obilježila izvedba barokne Kantate jedine skladateljice na programu, a i jedne od rijetkih žena čije su skladbe iz ovog vremena poznate.
Elisabeth Jacquet de la Guerre i njena kantata Otok Del (L'Isle de Délos), čiji tekst povezuje Francusku 18. st. s grčkim otokom Delosom i porukama antičke pastoralne mitologije bio je izvrstan izbor za kraj koncerta. Uspjelo oživljavanje ovih rijetko izvođenih partitura i glazbeno putovanje u Francusku XVIII stoljeća posjetitelji su nagradili zasluženim aplauzom.

Koncert je održan uz potporu Ministarstva kulture RH. rex