Z bičikleton po Puli

Z bičikleton po Puli-86927

U OSNOVNOJ ŠKOLI MONTE ZARO ODRŽAN PROJEKTNI DAN ZAVIČAJNE NASTAVE  
U petak, 13. travnja u Osnovnoj školi Monte Zaro održan je projektni dan zavičajne nastave  naziva: Z bičikleton po Puli. Projektni dan je u korelaciji  s ovogodišnjim Festivalom znanosti čija je glavna tema „Otkrića“, a projekt Institucionalizacije zavičajne nastave u osnovnim školama Istarske županije- Regione Istriana u školskoj godini 2017./2018.  financijski potpomaže Istarska županija - Regiona Istriana. 

Učenici od 1.-8. razreda zajedno s razrednicama i svim učiteljima aktivno su se posvetili radionicama.
Učenici 1.a razreda  i njihova razrednica  Gordana Ružić Stanojević izrađujući lutku i bičikletu od kaširanog papira tražili su put do sriće. Razrednica je učenicima pročitala priču Sanje Pilić „Biciklom do sreće“.  Učenici su ponovnim čitanjem priče i analizom izražavali i produbljivali doživljaje. U priči su  pronašli ključne pojmove i potom ih upisivali u mentalnu mapu  prevodivši ih  na čakavsko narječje.    Olovkama u boji crtali su sebe na biciklu i ispričali stvaralačku priču o doživljaju vožnje.
S razrednicom Sandrom Smoljan učenici 1.b razreda  izradili su maketu grada Pule i bicikle od žice od ekoloških materijala. Ukrasili su razredni pano radovima od kolaža na temu Bičikleta s prikazom utrke bicikala po biciklističkoj stazi. Pisali su i sastav na temu Z bičikleton po Puli.   

Ljiljana Tončinić i Irena Radolović , razrednice drugih razreda su s učenicima  vrijeme  provele na svježem zraku biciklirajući biciklističkim stazama Verudele. Za realizaciju projekta učenicima je pomogao roditelj jedne učenice. Upoznali su dijelove bicikla,  ponovili prometna pravila te kroz literarne i likovne radove obišli važnije pulske kulturne ustanove ( kazalište, kino, muzeje, galerije).  Čitajući povijesne priče o Puli upoznali su se sa sedam pulskih brežuljaka i istaknuli nazive škola koje se nalaze u tim dijelovima našega grada.

Razrednice trećih razreda  Jolanda Sanković i i Svjetlana Vulin ovom su se projektnom danu posvetile već početkom školske godine na terenskoj nastavi posjetivši sjevernu Istru.  U sklopu projekta posjetili su Sveučilišnu knjižnicu i informirali se o pojavi prvog bicikla. Na sam dan projekta izrađivali su bicikle od žice i raznih prirodnih materijala, narukvice i magnete te mnoštvo likovnih i literarnih radova. U suradnji s roditeljem učenika dogovoreno je gostovanje kćeri poznatog istarskog bicikliste Nevia Valčića, gospođe Helene Valčić, predstavnice biciklističkog kluba Loborika koja je učenicima govorila o sigurnoj vožnji biciklima te o raznim vrstama biciklizma. Učenike je upoznala s biciklističkom opremom i odjećom kroz povijest. Djecu je posebno veselilo vidjeti i opipati odjeću koja se nosila nekada i danas. Prikazala je dva kratka prigodna filmića koji su djeci bila zanimljiva i pozvala sve učenike, roditelje i djelatnike škole na biciklističku utrku Granfondo- Nevio Valčić koja će se održati 27.5.2018 s početkom u 9:00 sati u Medulinu.

Učenici 4.a i 4.b razreda sa svojim razrednicama Rozanom Cerin i Vedranom Majstorović samostalno su istraživali o biciklima i pulskim brežuljcima. Svoje su radove predstavljali u grupama po tri učenika uz pomoć plakata. Izradili su maketu škole i brda Monte Zaro, a na makete su postavili bicikle izrađene od žice i dugmića. U sklopu projektnog dana Bičikleton po Puli učiteljica njemačkog jezika Svetlana Milojica je s učenicima četvrtih razreda obradila temu „ Das Fahrrad“. Imenovali su dijelove bičiklete na njemačkom jeziku. Učili su pravilno izgovarati navede riječi te izradili plakat. 
Učenici 5.a razreda i učiteljice matematike Ranka Čičovački i Kristina Zec obradili su mjere bičiklete. Naglasili su kako je bicikl ekološki najpovoljnije prijevozno sredstvo, mjerili  duljinu polumjera, promjera i opsega kotača različitih veličina te promjera zupčanika. Učenici su mali zadatak istražiti zbog čega je prednji zupčanik veći, a zadnji manji a odgovor su dobili u specijaliziranoj trgovini bicikala. U sklopu projekta upoznali su se i s mjernom jedinicom inch ili zoll koja je uobičajena za opseg kotača.  

   Učenici 5.b s razrednikom Ivanom Iskrom istražili su tehnički razvoj bičiklete kroz povijest ocrtavajući iste na hameru koje su zatim ukrašavali. Radove su postavili na nit konca pomoću spajalica i štipaljki kako bi prikazali tehnički razvoj bičiklete kroz povijest te ih izložili u holu škole. 
Predvođeni učiteljicama učenici 6.a i 6.b Lori Bogdan, Manuelom Mišan i Barbarom Legac izrađivali su plakate na temu Sport, turisti i bičikleta. Istražili su povijest bicikala i razvoj biciklizma u Puli, a rezultate istraživanja prikazali su na hrvatskom i talijanskom jeziku. 

Podijeljeni u dvije skupine u suradnji s razrednicom Majom Radolović Čalić i učiteljicom engleskog jezika Mirjanom Ajhorn učenici 7.a razreda crtali su bicikl i označavali njegove dijelove imenujući ih na hrvatskom i engleskom jeziku te čakavskom narječju. Druga skupina učenika na hamer papiru nacrtala je dio Pule s poznatim trgovima, ulicama i spomenicima kuda su „prolazili“ biciklom. Napisali su i pjesmu na čakavskom narječju kojom je opisan „ đir s bičikleton po Puli“.  Dio ove skupine izradio je bicikl od aluminijske folije i postavio ga na hamer papir. 
Učenici 7.b s učiteljem Kristijanom Kešićem bojali su drvene kockice i i crtali bicikl na njima kako bi se koristile kao puzzle. Učenici su kreirali slagalicu kontrastom toplih i hladnih boja.

Učiteljice engleskog jezika Nermina Mezulić , povijesti Valentina Miletović Anić i  geografije Ana Okmaca bičikleton  su s učenicima 8.a  obišle antičke spomenike. Naučili su uvećati plan grada u zadanom mjerilu , ucrtavati točke pomoću ravnala i kutomjera i  označiti važnije antičke spomenike na uvećanom planu grada Pule. Objasnili su nastanak i namjenu antičkih spomenika te su preveli tekst o spomenicima s hrvatskog na engleski jezik. Učenici 8.b razreda su s učiteljicom kemije Valentinom Jurič i učiteljem povijesti Davidom Orlovićem izradili kartu Pule te su na njoj označili lokacije kulturnih manifestacija, a za neke od njih napisali i kratke opise. 

 Ravnateljica Branka Sironić zahvalila se svim učenicima, roditeljima, zaposlenicima Škole, učiteljima, pomoćnicima u nastavi na uloženom trudu kako bi uljepšali ovaj projektni dan. (Karin Bolković Fornažar, prof.reh., Saša Jureša, prof.ped.) rex