BROD IZ FAŽANE KREĆE U 19,30, DOĐITE MALO RANIJE...
Od svih kraljevskih Shakespeareovih drama Kralj Lear više od svih zahtijeva uvođenje u pejzaž. Čak i najiluzionističkija scenografija, dekoracija je, kako primjećuje Kott, proizvoljna i nedostatna. Uvođenje Leara u pejzaž, izbor vremena, neprestano otvara pitanje: gdje i kada?
Večeras 21., sutra 22. te u subotu 23. srpnja na Tvrđavi Minor na Malom Brijunu igra Kralj Lear.
W. Shakespeare: Kralj Lear
Režija: Lenka Udovički
Produkcija: Kazalište Ulysses
Jezik izvedbe: hrvatski / podnaslovi na engleskom
Ideja da se Lear postavi na Malim Brijunima, otoku, na Tvrđavi, negdašnjem austrougarskom fortifikacijskom objektu, u vrijeme završnice Prvog svjetskog rata i raspada Austro-Ugarske, nakana je kazališnog odgovora na pitanja gdje i kada. To je vrijeme kada se formira nova karta Europe. Iz sna ili ludila? Što je vlastodršcima ludilo a što su oni ludilu, postavlja se kroz ovog Leara. Ludilo od profesije (Luda), od izbora (Leare), od patnje (Kent, Edgar) kao štit prognanika, izopćenika i potraga za skrovištem, utočištem od dnevnog, pragmatičnog ludila pohlepnih i intrigama sklonih. Prijetnja i zlo, povijesni usud u svakom tronu, nosi zlu kob, zlu krv i pravednost se na začudan način regenerira. Sve suludosti postanu kad-tad zastrašujuća ludost. Ovakva ili onakva, koja više ne razlikuje mržnju i samilost. Što znači pobjeći u zaklonište i osvrnuti se pred raspalim iza sebe? Tko će nakon Leara zasjesti na tron?
I što je tron? Što je europski tron nakon 1918. godine gdje je ova kazališna inscenacija vremenski smještena? Sva ova pitanja postavljena su kroz inscenaciju Leara u prostoru otočnog okružja kojim je europska povijest protutnjala. Produkcija je zahtijevala vrhunsku izvedbu, polog patnje i stava ljudi koji su predstavu radili, daleko od ritualnog odrađivanja kazališnog posla u egzotičnom prostoru. Ljepota ima svoju odgovornost.
Redateljica LENKA UDOVIČKI
Prilagodba BORISLAV VUJČIĆ
Scenografija RICHARD HOOVER, DAMIR MEDVEŠEK
Kostimografkinja JAGODA BUIĆ-WUTTKE
Oblikovatelj svjetla MILJENKO BENGEZ
Koreografkinje KATE FOLEY, ANI UDOVIČKI
Skladatelj i dirigent NIGEL OSBORNE
Jezična savjetnica MARINA VUJČIĆ
Asistent redatelja MARIN LUKANOVIĆ
Lear, britanski kralj RADE ŠERBEDŽIJA
Francuski kralj JURE IVANUŠIĆ I IVAN ĐURIČIĆ
Vojvoda od Burgundije MARKO JURAGA
Vojvoda od Cornwalla, Reganin muž FILIP DETELIĆ
Vojvoda od Albanyja, Gonerilin muž NENAD CVETKO
Grof od Kenta ZORAN GOGIĆ
Grof od Gloucestera MIODRAG KRIVOKAPIĆ
Edgar, sin Gloucesterov, Bojan KRIVOKAPIĆ
Edmund, nezakoniti sin Gloucesterov FRANO MAŠKOVIĆ
Oswald, sluga Gonerilin LOVRO IVANKOVIĆ
Luda MLADEN VASARY
Prvi vitez, Glasnik DUŠKO GOJIĆ
Goneril, kći Learova KSENIJA MARINKOVIĆ
Regan, kći Learova LUCIJA ŠERBEDŽIJA
Cordelia, kći Learova ANJA SABOL
Gloucesterov vodič ANDREA MURAJA
Kraljev orkestar Mostarska sinfonietta
Vox populi Putokazi
Dirigentica Tijana Vignjević
Brod iz Fažane kreće u 19.30. Dođite malo ranije!
(REX, foto: Teatar Ulysses)