Teatar Ulysses; večeras, sutra i prekosutra “Kralj Lear”

Teatar Ulysses; večeras, sutra i prekosutra “Kralj Lear”-70028

BROD IZ FAŽANE KREĆE U 19,30, DOĐITE MALO RANIJE...
Od svih kraljevskih Shakespeareovih drama Kralj Lear više od svih zahtijeva uvođenje u pejzaž. Čak i najiluzionističkija scenografija, dekoracija je, kako primjećuje Kott, proizvoljna i nedostatna. Uvođenje Leara u pejzaž, izbor vremena, neprestano otvara pitanje: gdje i kada?

Večeras 21., sutra 22. te u subotu 23. srpnja na Tvrđavi Minor na Malom Brijunu igra Kralj Lear.
W. Shakespeare: Kralj Lear
Režija: Lenka Udovički
Produkcija: Kazalište Ulysses
Jezik izvedbe: hrvatski / podnaslovi na engleskom
 
Ideja da se Lear postavi na Malim Brijunima, otoku, na Tvrđavi, negdašnjem austrougarskom fortifikacijskom objektu, u vrijeme završnice Prvog svjetskog rata i raspada Austro-Ugarske, nakana je kazališnog odgovora na pitanja gdje i kada. To je vrijeme kada se formira nova karta Europe. Iz sna ili ludila? Što je vlastodršcima ludilo a što su oni ludilu, postavlja se kroz ovog Leara. Ludilo od profesije (Luda), od izbora (Leare), od patnje (Kent, Edgar) kao štit prognanika, izopćenika i potraga za skrovištem, utočištem od dnevnog, pragmatičnog ludila pohlepnih i intrigama sklonih. Prijetnja i zlo, povijesni usud u svakom tronu, nosi zlu kob, zlu krv i pravednost se na začudan način regenerira. Sve suludosti postanu kad-tad zastrašujuća ludost. Ovakva ili onakva, koja više ne razlikuje mržnju i samilost. Što znači pobjeći u zaklonište i osvrnuti se pred raspalim iza sebe? Tko će nakon Leara zasjesti na tron?

I što je tron? Što je europski tron nakon 1918. godine gdje je ova kazališna inscenacija vremenski smještena? Sva ova pitanja postavljena su kroz inscenaciju Leara u prostoru otočnog okružja kojim je europska povijest protutnjala. Produkcija je zahtijevala vrhunsku izvedbu, polog patnje i stava ljudi koji su predstavu radili, daleko od ritualnog odrađivanja kazališnog posla u egzotičnom prostoru. Ljepota ima svoju odgovornost.

 
Redateljica LENKA UDOVIČKI

Prilagodba BORISLAV VUJČIĆ

Scenografija RICHARD HOOVER, DAMIR MEDVEŠEK

Kostimografkinja JAGODA BUIĆ-WUTTKE

Oblikovatelj svjetla MILJENKO BENGEZ

Koreografkinje KATE FOLEY, ANI UDOVIČKI

Skladatelj i dirigent NIGEL OSBORNE

Jezična savjetnica MARINA VUJČIĆ

Asistent redatelja MARIN LUKANOVIĆ

Lear, britanski kralj RADE ŠERBEDŽIJA

Francuski kralj JURE IVANUŠIĆ I IVAN ĐURIČIĆ

Vojvoda od Burgundije MARKO JURAGA

Vojvoda od Cornwalla, Reganin muž FILIP DETELIĆ

Vojvoda od Albanyja, Gonerilin muž NENAD CVETKO

Grof od Kenta ZORAN GOGIĆ

Grof od Gloucestera MIODRAG KRIVOKAPIĆ
Edgar, sin Gloucesterov, Bojan KRIVOKAPIĆ

Edmund, nezakoniti sin Gloucesterov FRANO MAŠKOVIĆ

Oswald, sluga Gonerilin LOVRO IVANKOVIĆ

Luda MLADEN VASARY

Prvi vitez, Glasnik DUŠKO GOJIĆ

Goneril, kći Learova KSENIJA MARINKOVIĆ

Regan, kći Learova LUCIJA ŠERBEDŽIJA

Cordelia, kći Learova ANJA SABOL

Gloucesterov vodič ANDREA MURAJA

Kraljev orkestar Mostarska sinfonietta

Vox populi Putokazi

Dirigentica Tijana Vignjević

 

Brod iz Fažane kreće u 19.30. Dođite malo ranije!
(REX, foto: Teatar Ulysses)