SRP Pula: Nametanja vjerskih obreda tamo gdje im nije mjesto

SRP Pula: Nametanja vjerskih obreda tamo gdje im nije mjesto-72593

ODRŽANA TISKOVNA KONFERENCIJA GO SRP PULA
Socijalistička Radnička Partija podržava sve one koji se osjećaju diskriminirani nastojanjima da se vjersko uzurpiranje službenog prostora prikaže kao pravo vjerske slobode i koje takvi postupci iritiraju. U Puli je u zadnje vrijeme do vjerskog uzurpiranja došlo na području dviju ustanova i to zdravstvene i obrazovne i zbog toga SRP je na tiskovnoj konferenciji izdao priopćenje:

''U sklopu ciklusa molitvi protiv pobačaja koje se obavljaju na javnim prostorima, najčešće ispred bolnica i zdravstvenih ustanova, uprava pulske bolnice načinila je iskorak i dozvolila moliteljima voluntaristima da taj obred vrše u krugu stare bolnice u Zagrebačkoj  ulici.

Ovakvim presedanom molitelji su se sveli na razinu lobista, a molitva se transformira u lobiranje. Pokušajmo sada zamisliti što bi se dogodilo kada bi grupe građana koji drugačije misle zatražili od uprave bolnice da im dozvoli na istom prostoru da dođu izrazit podršku onima koje se odluče iz neovisno kojeg razloga na pobačaj, dali bi i njima uprava izašla u susret. I kako bi izgledala scena, kada bi osobu koja je došla rješavati tešku intimnu dilemu, sa jedne strane jedni tapšali po ramenu, sa druge strane drugi povlačili za rukav. Stoga pozivamo bolničko osoblje da se usredotoči na svoju vrlo zahtjevnu i odgovornu struku, a molitelje uputi tamo gdje je molitvi mjesto, dakle u crkvu ili u intimu svoga doma.

Drugi slučaj koji može imati dalekosežnije posljedice odnosi se na „Dane kruha“ i „Dane zahvalnosti za plodove zemlje“. Tom prilikom neke škole pozvale su u školu svećenike koji tamo blagoslivljaju radove koje su učenici uz pomoć roditelja spremili za potrebe izlaganja. Pri tome počinjene su dvije povrede i jedna nematerijalistička interpretacija. Sam dolazak svećenika u školu izvan predmeta vjeronauka, koji je vrlo diskutabilan, nema nikakvo pedagoško opravdanje i on ne mora nužno pozitivno djelovati na razvoj djeteta. Drugo sam obred blagoslivljanja bio je diskriminacijski i asocijalan, on je tog dana razdvojio učenike na one koji mogu prisustvovati  svečanostima vezanima uz kruh i plodove zemlje i one koji to ne mogu jer ne polaze vjeronauk ili pripadaju nekoj drugoj vjeri.

Podržavamo roditelje nezadovoljne diskriminacijom njihove djece. Nematerijalistička interpretacija došla je iz usta jedne prosvjetno visoko rangirane osobe, koja je pozvala djecu da se zahvale Bogu koji je omogućio da imamo kruh. Pri tome zaobiđen je čitav niz aktera kojima bismo stvarno trebali biti zahvalni za finalni proizvod zvani kruh.

Na samom vrhu tog niza je netko tko je taj kruh umijesio i ispekao, da bi netko mogao taj kruh umijesiti netko je morao samljeti žitarice i proizvest brašno kao sirovinu za taj kruh,  da bi netko mogao proizvest brašno netko je trebao te žitarice posijati i površiti, da bi dobili sirovinu za brašno.

Pozivamo prosvjetne radnike da se odupru vjerskoj uzurpaciji, obrazuju i odgajaju djecu u okvirima znanstvenih spoznaja.'' (rex)