Razgovor s povodom

BORIS MILETI? GRADONA?ELNIK PULE I SABORSKI ZASTUPNIK

Dosta se govori o vašem odlasku u Sabor, mislite li da ?ete stizati kvalitetno obavljati funkciju gradona?elnika i zastupnika?

Vjerujem da ho?u jer je rije? o funkcijama koje se me?usobno nadopunjuju.  Naime i u Puli i u Saboru moj ?e prvi cilj biti borba za bolji život gra?ana Pule, tako da te dvije funkcije nisu  me?usobno suprotstavljene ve? upravo suprotno. Moji sugra?ani su to prepoznali i razumjeli i upravo su nam zbog takvog stava i poklonili povjerenje na parlamentarnim izborima.

?injenica je da je Hrvatska izuzetno centralizirana zemlja i da se o velikom broju pitanja važnih za lokalnu upravu i samoupravu odlu?uje u Zagrebu. Grad Pula je u ovom trenu u kriti?noj fazi rješavanja najbitnijih gradskih projekata kojima ?emo osigurati sigurnu budu?nost Pule, a ?ijom realizacijom ?emo riješiti probleme koji se desetlje?ima nisu rješavali. Gradu je potrebna kvalitetnija suradnja s državnim institucijama u kojima se, tako?er, donose odluke o pojedinim pulskim ili istarskim projektima – od ministarstava, državnih tvrtki i fondova do svih ostalih institucija koje su klju?ne za realizaciju projekata. Rije? je o klju?nim gradskim projektima. U ovom se trenu u Zagrebu odlu?uje o daljnjoj sudbini financiranja projekta izgradnje kanalizacije. Naime, Grad se bori da dobije bespovratna sredstva Hrvatske vlade putem Hrvatske banke za obnovu i razvitak koja ?e omogu?iti nesmetani nastavak izgradnje kanalizacije. Tako?er, nužna nam je kvalitetnija suradnja i koordinacija s Ministarstvom kulture vezano uz arheološke nalaze, odnosno nastavak izgradnje uz poštivanje kulturne baštine, a tu je i cijeli niz drugih institucija s kojima moramo sura?ivati.
Nadalje, vjerujem da ve?ina gra?ana smatra da je izgradnja kružnog toka u Šijani zajedno sa izgradnjom moderne ?etverotra?ne prometnice od Stancije Peli?eti prema gradu u nadležnosti Grada. Spomenuta je dionica, me?utim, u nadležnosti Hrvatskih cesta koje vode cjelokupan projekt. Kod izgradnje gradskog bazena kojega Pula ve? dugi niz godina nestrpljivo iš?ekuje imamo i vlasni?kih problema sa zemljištem. Naime, kao vlasnik jedne parcele upisano je tzv. «društveno vlasništvo» koje više ne egzistira te je neophodan upis Hrvatskog fonda za privatizaciju odnosno države, a što danas onemogu?uju objedinjavanje parcela i ishodovanje gra?evinske dozvole, unato? spremim projektima i osiguranim sredstvima u gradskom prora?unu za 2008 godinu. Identi?na situacija je i na trasi kojom bi se trebala proširiti pulska zaobilaznica. Sve su to pitanja na koja ?u, u interesu gra?ana, tražiti odgovor, što u Saboru, što u direktnom kontaktu s nadležnim institucijama i službama. Stoga smatram da je moj izbor u Sabor samo dodatni plus za Pulu i njezine gra?ane.Na kraju, najviše ?e u svemu ovome patiti moja obitelj jer ?u za njih imati još manje vremena nego do sada, ali mi je drago da me upravo moji najbliži potpuno podržavaju u odluci da prihvatim saborski mandat. Vjerujem da ?u na taj na?in mo?i ostvariti više i za Pulu i za naše sugra?ane, a to je uostalom i bilo moje obe?anje gra?anima Pule i mojim bira?ima.


Možete li prokomentirati manifestaciju Prosinac u gradu, s jedne strane ova gradska uprava dobiva pohvale za urbanizaciju i modernizaciju, doga?anja a s druge strane dosta je kritika na blijedu i siromašnu blagdansku dekoraciju Pule?

Vjerujem da je ova gradska uprava u svim programima koje je organizirala do sada „pogodila“. Tako je i ovogodišnji do?ek Nove godine na Forumu uz Hladno Pivo, kao i cijeli program „Prosinac u gradu“ pokazao se velikim uspjeh, za što smo i dobili mnogo pohvala. Vjerujem da grad veli?ine Pule zaslužuje takve doga?aje i mogu samo obe?ati da ?emo nastaviti i dalje istim tempom. Nažalost, sve ove aktivnosti koštaju. U 2007 godini smo za ukrašavanje grada iz prora?una izdvojili ukupno 277.000 kuna, što je približno isto kao i prijašnjih godina. Smatrali smo da je mnogo važnije gra?anima pružiti kvalitetan program, nego samo blještavilo i ukrase. Iako, i sami smo svjesni da tu ima mnogo prostora za poboljšanja ve? u 2008. godini. Ja bih osobno kao gra?anin i gradona?elnik bio najsretniji kada bismo mogli izdvojiti 6 milijuna kuna za ukrašavanje, kao što to može Zagreb i imati cijeli grad ukrašen, ali nažalost objektivne okolnosti nas u tome onemogu?uju. U planu je nabava novih ukrasa u 2008 godini, te o?ekujem da ?e Grad biti ukrašeniji na zadovoljstvo svih gra?ana. Vjerujem da ?e gra?ani imati razumijevanja, budu?i da u ovom trenutku postoje važniji infrastrukturni i drugi projekti koji su prioritetniji za gra?ane Pule. Smatram da je važno da osim grada ure?enog boži?nim i novogodišnjim ukrasima, Pula postane i mjesto ugodno za život tokom cijele godine, ?emu ?e pomo?i mnogi gradski projekti koji su u tijeku – od obnove kina, izgradnja kanalizacije, plinofikacije do rješavanja razli?itih komunalnih pitanja.

Primjera radi, pred samu Novu godinu smo pustili u pogon novu javnu rasvjetu u ulici Prekomorskih brigada („zaobilaznica“). Ukupna vrijednost investicije iznosi 3.034.000,00 kuna, i završetak je projekta vrijednog 20 milijuna kuna. Postavljena su 52 nova rasvjetna stupa uz rekonstrukciju postoje?ih, na ukupnoj dužini od 3,3 kilometara. Realizacijom ovog projekta dobivamo trajnu vrijednost i „ukrase“ koji ?e nam svijetliti ne samo za novogodišnje blagdane ve? tijekom cijele godine.


Može li Grad što u?initi na sprje?avanju tzv «zelene mafije» u kontekstu najnovijih divljanja cijena na pulskim tržnicama?

Grad Pula ni na koji na?in ne može utjecati na formiranje cijena na pulskim tržnicama, sve dok su one formirane u skladu sa zakonom. Ono što svakako možemo i što smo i uradili jest tražiti izvide i mišljenja nadležnih inspekcijskih i drugih službi, kao i drugih ovlaštenih tijela kako bi se utvrdilo krši li netko od spomenutih bilo kakve zakonske i druge propise. U tom smislu, u ovoj godini mogu najaviti poja?ani nadzor na pulskim tržnicama i sve oblike kontrole koji nam stoje na raspolaganju. Tražit ?emo da svi ispoštuju sve donesene propise, a nakon toga ?emo formiranje cijena prepustiti tržištu. Tako?er, poticat ?emo i ja?anje konkurencije kako bi se i na taj na?in – tržišno – smanjile cijene na pulskim tržnicama.

Tako?er, Grad je, u suradnji sa ribarskom zadrugom Lanterna ponudio umirovljenicima Pule mogu?nost otkupa ribe pod povlaštenim uvjetima. Isto tako, u dogovoru s udrugom Agroistra organizirali smo mogu?nost da umirovljenici pod povoljnijim uvjetima od onih na tržnici kupuju vo?e i povr?e odre?enim danima. Vjerujem da smo tim malim, ali za naše sugra?ane velikim koracima, omogu?ili ipak da do?u do osnovnih životnih namirnica po, za njih, prihvatljivim cijenama. Svakako u budu?nosti ?emo tražiti mogu?nost za proširenje tih aktivnosti na ve?i broj korisnika, kao i na ve?i „asortiman“ proizvoda.


Što se trenutno zbiva u Flacijusovoj?

Radovi u Flaciusovoj ulici u Puli nastavit ?e se prema operativnom planu arheoloških istraživanja. Prema dostavljenom mišljenju Konzervatorskog odjela Ministarstva kulture dozvoljen je nastavak radova u sektoru I (križanje Arsenalske i Flaciusove ulice do nalaza sarkofaga), te u sektoru III (od po?etka  Maksimilijanove ulice do po?etka parkirališta ).
Podru?je koje je sporno u ovom trenutku, ne samo radi nastavka radova na ovoj dionici, ve? i radi nastavka cjelokupnog projekta izgradnje kanalizacije je podru?je sektora II gdje je na?en dio gradskog bedema kao i dijelovi preše. 

Arheološki muzej Istre dostavio je i specifikaciju troškova dosadašnjih radova, kao i program i troškove arheoloških istraživanja druge i tre?e faze. Prema dostavljenim podacima, trošak prve faze istraživanja iznosi 132.992,00 kn. Projekcije druge i tre?e faze iznose 179.388,00 kn, odnosno 211.320,00 kn, ovisno o predloženim varijantama.

Spomenutim troškovima potrebno je dodati i indirektne troškove koje investitor ima kao rezultat arheoloških istraživanja, kao što su radna snaga, mehanizacija, geodetski radovi, izmjena tehnologije gra?enja, i drugi. Ukupno u prvoj fazi indirektni troškovi ?e iznositi oko 500.000,00 kn, dok ?e prema dostavljenoj projekciji indirektni troškovi druge i tre?e faze iznositi više od 300.000,00 kn, što ukupno u projekciji ?ini oko 1.300.000,00 kn dodatnih troškova.  


Uvodi se sustav za upravljanje dokumentima? Što ?e to zna?iti za gra?ane?

S obzirom na redovite kritike koje stižu na brzinu rada gradske uprave, odlu?ili smo se na uvo?enje sustava za upravljanje dokumenta „e-Pula“, koji bi trebao ubrzati rad gradske uprave i rješavanje zahtjeva gra?ana. Ovo je pionirski projekt i takav sustav nema niti jedan drugi grad u Hrvatskoj.

Sustav za upravljanje dokumentima omogu?iti ?e elektronsko kolanje dokumentacije unutar gradskih službi, što bi trebalo u kona?nici rezultirati bržom, kvalitetnijom i transparentnijom uslugom za gra?ane grada. Glavne koristi vezane uz uvo?enje sustava za upravljanje dokumentima jesu: brža usluga gra?anima, standardizacija dokumenata i procesa, smanjenje papirnate dokumentacije, transparentnost procesa, što sve u kona?nici rezultira uštedom odnosno kvalitetnijom uslugom za gra?ane, ukratko – raditi efikasnije i pouzdanije.Vjerujem da ?emo potpunim uvo?enjem ovog sustava gra?anima mo?i pružiti uz brži i kvalitetniji rad i dodatne usluge. Gra?ani ?e dobiti mogu?nost da preko web stranica grada Pule mogu vidjeti u kojoj je fazi rješavanja njihov predmet. U perspektivi, to ?e nam omogu?iti uvo?enje tzv. sustava „one stop shopa“, koji ?e omogu?iti da eliminiramo „šetanje stranaka od vrata do varat“ ve? ?emo im na jednom mjestu mo?i pružiti kvalitetne i ispravne informacije o njihovim zahtjevima i rješavati njihove upite.(N.M.)