Radio Pula “štedi” na urbanoj kulturi i civilnom društvu, ukinuta Revija na ledu

Radio Pula “štedi” na urbanoj kulturi i civilnom društvu, ukinuta Revija na ledu-72520

RAZGOVOR S BRANIMIROM SLIJEPČEVIĆEM BRADOM O UKIDANJU EMISIJE
Istarska medijska scena ostala je bez po mnogima najbolje emisije o urbanoj sceni  i civilnom društvu koja se emitirala na Radio Puli, a koju su uređivali i vodili Branimir Slijepčević Brada i Boris Bijelica Bebeto. Ukidanje emisije Revije na ledu težak je udarac za subkulturu i civilno društvo u Istri, a kao razlog ukidanja ove kultne emisije navode se „mjere štednje“. O razlozima ukidanja razgovarali smo s urednikom i „glavnim i odgovornim“ Branimirom Slijepčevićem Bradom.

Večeras Revija na ledu nije emitirana, službeno objašnjenje ukidanja  je štednja, osjeća li se na Radio Puli da je dolaskom novih rukovodećih ljudi započela štednja?

U početku se tako činilo. Osim ''Reviji na ledu'' otkazana je suradnja i još nekim drugim honorarnim suradnicima, a kao razlog navodi se štednja. Razumijevajući današnji kontekst besparice i sveopće štednje ponudili smo, na prijedlog  slušatelja, dok ne dođu bolja financijska vremena, raditi Reviju bez honorara. Međutim, odgovora od nadležnih nema. Apsurdna je činjenica da će večerašnja emisija koja je naprasno skinuta sa programa prema riječima rukovoditeljice HRT Centra Pula Kornelije Benazić biti plaćena. S jedne strane štedimo i ukidamo emisije, s druge plaćamo nerealizirane sadržaje. Apsurdno! Mi smo  inzistirali na realizaciji večerašnje Revije, željeli smo se oprostiti sa našim slušateljima a smatramo i da nas ugovor sa HRT-om na to obavezuje. Međutim, čak ni pravna služba HRT-a u nerealiziranoj emisiji ne vidi ništa sporno. Nego, baš suprotno, ne dozvoljavaju nam da danas uđemo u eter. I šta sad? Kome da se žalimo, upravi vodovoda?! Revija na ledu je poput Thompsona, plaćaju ju je da ne svira, tužno. Sada se čini da su mjere štednje samo izlika za prekid suradnje, vjerovatno se ne uklapamo u programsku viziju Radio Pule.

Koliko dugo je ''Revija na ledu'' emitirana?

Počeli smo na Radio  Maestralu davne 1998. i trajali smo oko godinu i pol. Nakon duge radijske stanke kod  Bebe-a i mene proradio je radijski crv pa smo ponudili suradnju Radio Puli što je tadašnja glavna urednica Tatjana Kaštelan i prihvatila. Bilo je to, sjećam se datuma, 3. svibnja 2011. godine na Svjetski dan slobode medija, a u početku u timu je bio i Vedran Unukić. Kroz emisije smo progovarali o nekim temama koje se rijetko čuju u drugim medijima, puštali smo glazbu koje sve manje ima u eteru s posebnim naglaskom na novu i uzbudljivu, a koja nastaje na ovim prostorima. Trudili smo se biti aktualni, nekad smo uspjevali više, nekad manje, ali činjenica je da smo imali stalne slušatelje iz doslovno cijeloga svijeta, od Pule, Rijeke, Zagreba, Beograda, Sarajeva pa sve do New Yorka, Kanade , Norveške itd. uzrasta od 15 do 80 godina.

 

UMJESTO REVIJE NA LEDU EMITIRANA EMISIJA INTRIGANTNOG NAZIVA "UTORKOM GLAZBA"

Za vašu emisiju se svi slažu da je bila jedina emisija o urbanoj glazbi, subkulturi i civilnom društvu na državnom radiju, jesu li vam u otkazivanju suradnje rekli kako će se popuniti rupa s ovakvim programom?

Suradnja je otkazana suhoparnim birokratskim rječnikom putem maila, a današnja emisija otkazana je istim putem s jednom jedinom prostom rečenicom. Od kada je ova garnitura preuzela upravljanje Radio Pulom rukovoditeljica HRT Centra Pula obratila se dvaput i to mailovima koji su se odnosili na smanjivanje honorara. Glavni urednik javio se jednom i to prošlog tjedna nakon što je primio par mojih mailova u kojima tražim objašnjene prekida suradnje. Taj razgovor je bio pomalo smiješan s obzirom da su mailovi rukovoditeljice HRT Centra Pula govorili da je odluku o prestanku suradnje donio glavni i odgovorni urednik Bruno Krajcar, a on je opet prebaciovao odgovornost na rukovoditeljicu. Rekao bih da oni nisu u stanju prihvatiti odgovornost ove njihove odluke, tko god da ju je donio. Mi nikada sa njima nismo sjeli i razgovarali o njihovoj viziji ''Revije na ledu'' pa mi se stoga čini da oni nemaju nikakvih ideja, a pretpostavljam ni želja, da nekim kvalitetnijim sadržajima popune taj termin. Jako bih volio da me demantiraju, ali večeras u terminu ''Revije na ledu'' emitira se emisija "Utorkom glazba", što god to značilo.    

Ako je u pitanju štednja, možemo li znati koliko će to radio Pula i pretplatnici uštedjeti?

Ne smijem izlaziti u javnost sa tim podacima, danas sam dobio očitovanje pravne službe HRT-a, iako nisam zaposlenik HRT-a kažu da se moram pridržavati etičkog kodeksa novinara i kreativnog osoblja HRT-a, u suprotnom mogu kazneno odgovarati. Reći ću samo slijedeće: HRT-ov trošak za Reviju na ledu na godišnjoj razini manji je od jedne mjesečne neto plaće glavnog urednika.  

U nekim krugovima se proširila priča kako je ''Revija na ledu'' bila „trn u oku“ crkvenim krugovima i kako se neki vaši sadržaji nisu sviđali tim krugovima, imate li istine u takvim pričama?

Takvi glasovi nisu došli do mene, ne krećem se u crkvenim krugovima, zadrti sam ateista, a glavni urednik samnom ne razgovara, tako da ne znam. Prije par godina bilo je reakcija nekolicine slušatelja Radio Pule na uvodnu sekvencu špice Revije na ledu. Danas primjećujem, a to pokazuju i istraživanja, enormno povećanje nazovimo ih duhovnih sadržaja na programima HRT-a. Također, od nedavno i jutra na Radio Puli počinju duhovnim mislima za dobar dan.

Često ste u svojim emisijama preuzimali sadržaje Hrvatskog radija u kojima su autori i gosti snažno podupirali razvoj civilnog društva, antifašizam  i ostale vrijednosti modernog društva, dali je moguće da su takvi sadržaji više smetali od odabira glazbe ili glazbene uređivačke politike?

Puštali smo jako puno sadržaja koji se proizvodio na 3. programu HR-a s naglaskom na emisije koje je uređivala Ljubica Letinić. Za svoj rad Ljubica je nagrađena godišnjom nagradom HND-a za radijsko novinarstvo. Treći program HR-a do posljednjih čistki bio je svjetski priznat format kakvim se može pohvaliti malo zemalja na svijetu. Upravo je on svojom formom i svojim sadržajem zadovoljavao definiciju javnog medija. Ljubica je u svojim emisijama otvarala teme koje drugi nisu znali ili nisu htjeli. Na stvaranju dijela sadržaja i osobno sam surađivao kao autor i na to sam jako ponosan. Upravo smo zato u znak podrške Ljubici Letinić koja je nastradala u posljednjim čistkama i ostala bez svojih sjajnih emisija tijekom ovog ljeta emitirali jednosatne dokumentarce nastale u njenom ciklusu pod nazivom  Audiodoc.

 

ZBOG ŠTEDNJE OBRISANI I IZ ARHIVE

Puno ste kvalitetnih stvari odradili i osim suradnje s njom…

Osim suradnje sa Ljubicom Letinić možemo se pohvaliti da smo ugostili ljude poput Viktora Ivančića, Predraga Lucića, Borisa Pavelića, Peru Kvesića, Damira Pilića, Alena Meškovića, Ninu Bunjevac, Gorana Vojnovića i mnoge druge koji su slabo zastupljeni u medijima, a  smatrali smo da ti ljudi imaju što za reći. Iz glazbenih krugova nema koga nismo ugostili sa ovih prostora, tu ne mislim na estradu već na preostale glazbenike koji još uvijek imaju svoj stav i ne boje ga se javno izreći. Posebna nam je čast bila raditi  emisiju posvećenu Tusti koju je zabilježila ekipa filma "Tusta", a nedavno nas je posjetila i ekipa dokumentarnog serijala "Borderland soundtrack" koji govori o kulturi otpora kroz rock glazbu na postjugoslavenskom kulturnom prostoru u proteklih 25 godina. Eto, možda nas nećete više moći slušati u eteru, ali imat ćete priliku vidjeti nas u ova dva fima (smijeh).

Nisam zadovoljan koliko smo lokalnih tema otvorili, možda se možemo opravdati činjenicom da u ovoj našoj maloj i zatvorenoj sredini velika većina ljudi ono što voli izgovoriti na kavi i u nekom neformalnom druženju boji se izreći u eteru. E sad, da li su ovi i ovakvi sadržaji nekoga smetali ne znam. Trudili smo se da glazba prati govorni dio emisije i obratno, kod našeg uređivanja emisije to je bilo neodvojivo. Prošlog utorka rekao bih vam da je pravi razlog prekida suradnje nedostatak novaca, danas, nakon naprasnog skidanja večerašnje emisije iz etera i brisanja iz arhive slušaonice svih dostupnih emisija od strane znam da su razlozi negdje drugdje.         

Postoji li mogućnost da se Revija na ledu nastavi emitirati na nekim drugim postajama ili ćemo za vijesti koje ste nam servirali, kvalitetne intervjue, informacije i razgovore, morati sačekati „bolja vremena“?

S obzirom da smo bili fokusirani na uređivanje večerašnje posljednje emisije nismo razmišljali o tome da svoje djelovanje nastavimo negdje drugdje. Sada se situacija mijenja, danas smo sigurni da nećemo odustati od Revije na ledu, a gdje, kada i u kakvom formatu vidjet ćemo. (NMF)