Pulski osnovnoškolci znaju kako stvarati manje otpada

Pulski osnovnoškolci znaju kako stvarati manje otpada-93584

FILMOVI, RADIONICE, EKO-KVIZ U SKLOPU PROJEKTA ''RECIKLIRAJMO U ŠKOLI''
Udruga Zelena Istra u suradnji s pulskim osnovnim školama, Gradom Pulom i Istarskom županijom već sedmu godinu za redom provodi odgojno -obrazovni projekt "Reciklirajmo u školi". Za razliku od prethodnih godina, kada su se škole natjecale u prikupljanju starog papira, ove su godine učenici prisustvovali edukativno – kreativnim radionicama o smanjenju nastanka, ponovnoj uporabi i odvojenom prikupljanju otpada.

U projekt se uključilo devet pulskih osnovnih škola: OŠ Centar, OŠ Kaštanjer, OŠ Monte Zaro, Škola za odgoj i obrazovanje, OŠ Šijana, OŠ Tone Peruška, OŠ Veruda, OŠ Vidikovac i OŠ Veli Vrh.

U Dnevnom boravku Društvenog centra Rojc su tijekom listopada održane tri radionice na kojima su učenici naučili kako pravilno odvajati otpad, pogledali edukativne filmove o recikliranju i štetnosti plastike u moru te izrađivali upotrebne i ukrasne predmete od otpada, a najstariji među njima su se okušali u osmišljavanju i snimanju kampanje za smanjenje nastanka otpada. Na kraju projekta učenici su provjerili što su naučili sudjelujući u eko – kvizu u kojem su najviše znanja pokazale učenice iz OŠ Veli Vrh, zasluženo osvojivši prvo mjesto.

Timovima svih škola koje su sudjelovale u natjecanju dodijeljene su prigodne nagrade. Svaki učenik dobio je svoju trajnu bocu koja će mu pomoći da smanji korištenje jednokratne plastične ambalaže, OŠ Veli Vrh je za osvojeno 1. mjesto dobila sadnicu stabla, a ostale škole osvojile su komplete spremnika za odvojeno prikupljanje otpada.

Projekt "Reciklirajmo u školi" usmjeren je prema pulskim osnovnim školama s ciljem da učenici kroz sustav edukacije osnaže i pokažu svoje znanje o smanjenju nastanka, ponovnoj upotrebi i selektivnom odvajanju otpada. Republika Hrvatska obvezala se do 2023. godine ostvariti 50% odvojeno prikupljenog otpada te smanjiti odlaganje biorazgradivog otpada za 40% što se može postići jedino uz edukaciju.

Prema iskustvima iz dugogodišnjeg rada s djecom te provedbe edukativnih programa uočili smo da je od najveće važnosti za budućnost svake zajednice prvenstveno obrazovati mlađe generacije koje postaju katalizator znanja o važnosti očuvanja okoliša i prirode, što u konačnici doprinosi kvaliteti i povećanju razine zdravog života u zajednici.

(REX)