Projektni dan ‘Ribar plete mrižu svoju’

Projektni dan ‘Ribar plete mrižu svoju’-76873

U OSNOVNOJ ŠKOLI MONTE ZARO PULA
U ponedjeljak, 10. travnja u Osnovnoj školi Monte Zaro Pula održan je projektni dan pod nazivom „Ribar plete mrižu svoju.“ Projektni dan je rezultat cjelogodišnjeg rada implementacije zavičajne nastave čiji je pokrovitelj Istarska županija - Regione Istriana, a obilježavanje istog je maštovito i kreativno s naglaskom na zavičajnost.
Učenici su uz vodstvo  učitelja izrazili svoju kreativnost i maštu što je rezultiralo prekrasnim izumima, idejama i predivnom suradnjom učitelja, učenika i ostalog osoblja škole kako bi na što ljepši način upriličili ovaj projektni dan naše škole.

Učenici 1.a razreda su sa svojom učiteljicom Ljiljanom Tončinić ispleli „mrežu ljubavi“ satkanu nitima najvrjednijih  trenutaka u životu i voljenih osoba. Izrađivali su i ribice od kamenja. Obradili su i slikovnicu „ Najljepša riba Jadrana“ koja svojom tematikom opisuje podmorje brijunskog akvatorija.
Surađujući s  učiteljicom Irenom Radolović učenici 1.b razreda izradili su slikovnicu pod nazivom „ Morska priča - prekrasna priča jednog morskog vala“ . Svaki učenik 1.b razreda zaronio je u naše podmorje i zamislio morsko dno, a rezultat su prekrasni crteži koji prate originalne priče.

Međusobno surađujući učenici drugih razreda predvođeni učiteljicama Jolandom Sanković i Svjetlanom Vulin posjetom Sveučilišnoj knjižnici i ribarskoj luci istražili su drevne načine ribarenja. Posebnu su pažnju posvetili trenutku koji u životu ribara označuje prekretnicu odnosno prijelaz u moderno ribarstvo, a to je trenutak kada se u ribarstvu pojavljuje vitlo. Istražili su i kako je izgledalo prethistorijsko morsko dno, osvrnuli se i na „ morska čudovišta“ koja su se skrivala u mračnim predjelima morskih dubina.  
Učenici trećih razreda izrađivali pod budnim okom razrednica Vedrane Majstorović i Rozane Cerin, asistentica Maše Habenšus, Anamarije Ferenci i Helene Mostarkić Gobbo umijesili su i ispekli  kolače u obliku riba, školjaka te izradili  kuharicu  čija je tema „ Morski plodovi od predjela do deserta“.
Razrednica 4.a razreda Gordana Ružić- Stanojević sa svojim je  učenicima osmislila prigodan igrokaz prema tekstu „Reci more“, autorice Maje Brajko Livaković i ilustratorice Ivane Guljašević. Osmislili su i plakat od morskih naplavina.

Učenici 4.b i 5.a razreda pod vodstvom učiteljica Sandre Smoljan, Barbare Legac te asistentice Glorije Gomerčić istražili su  temperature mora, vrijeme i mjesto ribolova pojedinih ribljih vrsta. Naučili su da postoji i ruža vjetrova. Pomoću eko materijala u obliku mozaika izrađivali su floru i faunu. Izradili su i plakat s mrežom i ribama. Eko materijale, kamenčiće i školjke za mozaike učenici su sami prikupljali.
Učenici 5.b razreda su u pratnji učiteljice hrvatskog jezika Karle Virgilio, učiteljice tjelesne i zdravstvene kulture Lori Bogdan i učitelja biologije Alena Crnkovića posjetili Rt Kamenjak. Na Kamenjaku ih je morski biolog Neven Iveša uveo u svijet ribarskih alata i njihove nazive na čakavskom narječju. Nakon predavanja učenici su uz pomoć učitelja izradili rječnik  ribolovnih alata na čakavskom narječju koji su uvezli ribarskim koncem.
Učiteljica hrvatskog jezika i književnosti i povijesti Maja Radolović Čalić i knjižničarka Dragica Pršo  s učenicima 6.a razreda istražile su porijeklo glagoljice te izradile ribarsku mrežu glagoljičnim natpisom  projektnog dana.  

Učitelji Rosana Zupičić Smoković, Zrinka Papratović i Salko Noćajević s učenicima 6.b razreda izrađivali su makete starih ribarskih brodica te izradili i dva plakata, a jedan od njih nosi naziv „Hajdete za mnom, učinit ću Vas ribarima ljudi“.
Učenici 7.a razreda sa zamjenom razrednice Ivom Matanović obradili su tunolov te naučili osnovne informacije o vrstama tune. Izradili su plakat, a prezentaciju održali na engleskom jeziku.
Učenici 7.b  i 8.b razreda s  učiteljicom engleskog jezika Mirjanom Ajhorn i učiteljem tehničke kulture Ivanom Iskrom u programu micro:bit uz pomoć znakova mikrobitova zapisali događanja projektnog dana.
Učitelji Ivan Stanojević Grčar i Zoran Vajagić  s učenicima 8.a razreda održali su igru asocijacija te izradili prigodan plakat. Pogađajući pojmove i rješavajući zadatke otkrivali su tražene pojmove te su pogađali konačno rješenje zadanog naslova.

Cijeli projektni dan budnim okom snimatelja popratila je psihologinja Nataša Bajić Peteh, te su vijest napisali ravnateljica Branka Sironić i stručni suradnik pedagog Saša Jureša.    
Ravnateljica se na kraju projektnog dana svim učenicima, učiteljima, stručnim suradnicima i pomoćnicima u nastavi zahvalila na uloženom trudu.

(rex/Ravnateljica: Branka Sironić, prof. ped)