U OŠ Jure Filipovića Barban puno se pažnje posvećuje kreativnom, zanimljivom i drugačijem pristupu čitanju i interpretaciji lektirnog djela, pogotovo u Godini čitanja. Doba pandemije zasigurno nije poticajno i potrebno je ulagati..."/>

Poticanje čitanja u Godini čitanja u OŠ Jure Filipovića Barban

Poticanje čitanja u Godini čitanja u OŠ Jure Filipovića Barban-115853

ZA LEKTIRU 8. RAZREDI SU ČITALI "KOD KUĆE JE NAJGORE" EPHRAIMA KISHONA
U OŠ Jure Filipovića Barban puno se pažnje posvećuje kreativnom, zanimljivom i drugačijem pristupu čitanju i interpretaciji lektirnog djela, pogotovo u Godini čitanja. Doba pandemije zasigurno nije poticajno i potrebno je ulagati velike napore kako bi nastava bila održiva i donekle zanimljiva. Česte promjene u oblicima nastave nisu zahvalne za kreativnost, no unatoč tomu uspijevamo realizirati mnoge i zanimljive sadržaje.

Učenici 8. razreda OŠ Jure Filipovića Barban  još su jednom dokazali da uspješno čitaju i da vole kreativne pristupe lektiri. Lektirno djelo koje su čitali bilo je „Kod kuće je najgore“,  Ephraima Kishona. S obzirom da su učenici učili o stilovima hrvatskoga jezika, stečeno znanje primijenili su i na lektirnom djelu. Radeći u skupini, a sve tijekom online nastave, učenici su trebali osmisliti i izraditi novine o lektirnom djelu koje su obuhvaćale nekoliko novinskih vrsta: intervju, reportažu i vijesti. Novine su izrađivali u digitalnom alatu Canva i pri tom se dobro zabavili.

Novine su dobile zanimljive naslove : Kućne novine, Svijet knjiga, Sve u pet. Pišući intervjue pazili su na sve sastavnice intervjua i uglavnom pisali zamišljeni razgovor s Ephraimom Kishonom. Učenici su napisali i zanimljive reportaže o Izraelu, Mađarskoj i logoru Sobibor jer su sva mjesta povezana sa životom samoga pisca. Vijesti koje su pisali odnosile su se na poglavlja iz knjige. Nastali su veoma kreativni i inspirativni radovi koje su učenici sami predstavljali jedni drugima i međusobno se vrednovali. Na ovaj smo način dali i svoj doprinos Godini čitanja koju obilježavamo tijekom cijele godine.

U ovom kratkom vremenu kojeg smo fizički proveli u školi uspjeli smo obilježiti i Dane hrvatskoga jezika pripremivši prigodnu izložbu u suradnji s učenicima od 5.do 8.razreda. Smatramo kako je veoma važno djecu upućivati u nove nastavne oblike, ali i podsjećati na povijesnu važnost i vrijednost hrvatskoga jezika. Izložba obuhvaća prve spomenike, rječnik i gramatiku i prati razvoj hrvatskoga jezika do današnjih dana. Izložbu su pripremile učiteljice hrvatskoga jezika Maja Griparić i Danijela Grgorinić.

(REX/Pripremila Danijela Grgorinić, učiteljica hrvatskoga jezika i školska knjižničarka)