Oporavak organizma tijekom i nakon blagdana

VJEŽBANJE S MORENOM
Ne znam kako vi ali ja uživam u blagdanima, druženju, šarenilu i ukusnoj hrani. Ali to obilje hrane, premalo sna, umor, stres, nikotin, alkohol, nekretanje, pokoja godina i koji kilogram više, ono je što većini nas nakon blagdana kvari raspoloženje i ostavlja posljedice u našem tijelu. Sve navedeno utječe i na našu limfu. Tekućinu koja kola ljudskim organizmom putem limfnih žila i čvorova, a zadatak joj je da iz svakog međustaničnog prostora odnosi bjelančevine (nakupljanje istih dovelo bi do smrti organizma za svega 24 sata) te skuplja masti iz crijevnih resica. Limfa je naš pročiščivač i kao takva odgovorna  je za bolji imunitet i vitalnost. Kako limfne žile nemaju svoju pumpu (srce pumpa krv kroz krvne žile) za pokretanje tekućine u njima odgovorna je kontrakcija glatkih mišića u samoj stjenci limfne žile ali još važnija, kontrakcija okolnih mišića, pravilno funkcioniranje dijafragme, antigravitacijske pozicije tijela, samomasaža i limfna drenaža. Kako bi se želje o dobrom zdravlju, sreći i ljubavi ispunile, s Novom godinom napravite barem malen korak k pozitivnim promjenama za sebe i svoje zdravlje te pomozite tijelu da se što prije oporavi uz opisane vježbe za čišćenje pluća i poticanje limfe.

1.slika, vježba disanja i čišćenja pluća- zauzmite opušteni stajaći položaj s rukama uz tijelo i malo razdvojite noge. Nekoliko puta udahnite i izdahnite na nos. Zatim udahnite na nos i polako izdahnite na usta sve dok više nemate što izdahnuti. U stvarnosti u plućima je preostalo još ustajalog zraka (ta količina zraka uvijek ostaje u plućima i ne izmjenjuje se pri normalnom disanju). Sada, natjerajte vašu dijafragmu da izdahne sav taj zrak uz pomoć

dahtanja (nekoliko puta na kraju izdisaja snažno izgovorite ha-ha-ha... i osjetite pomoć trbušnih mišića). Nakon dubinskog čišćenja kroz nos udahnite svjež i čist zrak u prazna pluća i zadržite dah polako brojeći do pet. Kisik je oplahnuo vaša pluća i svaku stanicu u tijelu. Ponovite ovu vježbu koliko puta želite. U svim vježbama dišite tako da u fazi udaha osjetite širenje prsnog koša i trbuha napreijed, bočno i natrag.

2. slika- vježba podizanja na poluprste- početna pozicija tijela je kao i u prvoj vježbi. Na udah se snažnom aktivacijom svih mišića nogu i stražnjice podignite na poluprste i zadržite do šest, istovremeno žustro ostresajte šakama. Izdahom se spustite na puna stopala, kontrolirano, bez stresa, amortizirajte dotik stopala o tlo. Ponovite deset puta, a zatim ubrzavajte ritam kretanja i neka podizanje na poluprste bude snažnije, val tjeranja limfe prema gore (udah na poluprste, izdah spuštanje peta prema podu). Uzlaznoj kretnji možete dodati i opušteno podizanje ramena prema ušima. Ponavljajte vježbu sve dok ne osjetite toplinu i žarenje u listovima.

3. i 4. slika- vježba dubokog pretklona trupa- bez prekida,  nastavite se s udahom podizati na poluprste i uspravite trup, a na izdah kralježak po kralježak savijajte trup dlanovima prema podu i spuštajte pete na pod (cijelo vrijeme brzo podižete i spuštate pete dok savijate i uspravljate trup). Udahom se vratite u početnu poziciju i ne zaboravite disati. Ritam disanja ujedno je i ritam izvođenja vježbe. Ponovite osam do deset puta.

5. slika- vježba pumpa- ostanite u dubokom pretklonu s dlanovima na podu ili nekom povišenju ( prilagodite poziciju tijela svojim mogućnostima dok ne budete mogli cijelim dlanovima dodirivati tlo na opruženim koljenima). Oba koljena su opružena. Udahnite ravnajući leđa i malo podignite glavu. Na izdah, pogrčite jedno koljeno (pritom će se druga noga jače istegnuti), istegnite leđa i vrat. Ponovite naizmjenično četiri puta svakom nogom. Kad zapamtite vježbe pokušajte ih izvoditi bez pauze u snažnoj, fluidnoj i opuštenoj rutini. Ne zaboravite, svaku minutu tjelovježbe tijelo pamti, a učinci se zbrajaju. Sretna vam i vesela Nova 2018. !!!         

(REX)

Facebook komentari