Održivi razvoj: nema promjene bez osobnog angažmana

Održivi razvoj: nema promjene bez osobnog angažmana-112504

PREDSTAVLJANJE  PRIRUČNIKA ZNANJE ZA ODRŽIVO DJELOVANJE
Predstavnice Zelene Istre i Centra za mirovne studije predstavile su danas tek objavljeni priručnik “Znanje za održivo djelovanje - od teorije do prakse” pročelnici Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije, a Ekološka udruga “Krka” Knin predstavit će ga pročelnici Upravnog odjela za prosvjetu, znanost, kulturu i šport Šibensko-kninske županije radi prosljeđivanja priručnika svim školama u njihovoj nadležnosti. Potom će priručnik biti dostavljen i drugim školama diljem Hrvatske kako bi se doprinijelo širenju znanja i olakšala nastava na temu održivog razvoja.

Priručnik je namijenjen radu u školama kako bi se obrazovnim radnicama i učenicima približile teme održivog razvoja i inspiriralo za rad u svojim zajednicama. Usmjeren je upoznavanju učenika s temama koje su danas aktualne globalno, a mogu se obrađivati u lokalnom kontekstu. Također, donosi prikaz mogućnosti i primjere kako raditi na ovim temama s učenicima kroz nastavu, izvannastavne aktivnosti i projekte škola u zajednici. Osim primjera za obrazovne radnice i teorijskog objašnjenja koncepta i sadržaja održivog razvoja, priručnik sadrži i inspiraciju za učenice/ke kroz prikaze rada i doprinosa aktivista različitih profila.

Sadržaj priručnika je izrađen u suradnji partnera na projektu Znanje za održivo djelovanje - Udruga Zelena Istra, Centar za mirovne studije i Ekološke udruge “Krka” Knin te škola: OŠ Domovinske zahvalnosti i SŠ Lovre Montija iz Knina, Gimnazije Pula, OŠ Monte Zaro, OŠ Kaštanjer, OŠ Šijana iz Pule te OŠ Vladimira Nazora iz Krnice. U njemu su opisani projekti učenika tih škola u svojim zajednicama kao što su “Pragrande - divlje srce grada”, “Eko kutak u našem gradu”, “Skroji svoju održivu priču” i drugi.

Situacija u svijetu po pitanju održivosti čovjekovog djelovanja i opstanka na planeti je alarmantna, što je pogotovo vidljivo po pitanju klimatske krize i nedoraslih odgovora vlada na taj izazov. Također, održivosti na  lokalnoj razini prijete npr. smanjivanje umjesto povećanja zelenih površina u gradu, neodrživi koncepti proizvodnje i potrošnje, uništavanje prirode, bioraznolikosti itd. Važnosti zelenih gradskih površina mogli smo se osvjedočiti u vrijeme pandemije, a upravo projekti partnerskih škola, opisani u priručniku, doprinose shvaćanju i ublažavanju navedenih problema.
    
Zbog ozbiljnosti izazova s kojima se društvo suočava, važno je da djeca i mladi imaju znanja i vještine za održivo djelovanje, a oni su kroz ovaj projekt i pokazali da to mogu kada im se pruže mogućnosti da djeluju i mijenjaju svoju zajednicu. “Nadamo se da ćemo ovim priručnikom inspirirati i druge koji rade s mladima u osnaživanju za djelovanje, a obrazovnim radnicima biti podrška pogotovo u odnosu na podzastupljenost sadržaja održivog razvoja u obrazovanju kao i na nedostatak didaktičkih priručnika”, poručuju autori priručnika. 

Priručnik je dostupan za slobodno preuzimanje na stranicama projekta Znanje za održivo djelovanje
rex