Održan jubilarni 20. Dan sela Orihi

Održan jubilarni 20. Dan sela Orihi-89572

18. OLD TIMER'S DAY, 18. MOTOTRKA NA PRSTENAC I 9. OLD FIĆO DAY
Slavodobitnici su ove godine Moreno Pavlić (motorista iz Orihi) i Kristijan Paus (kopljanik iz Orihi), sa osvojenih 6 punti i jednim pogotkom u sridu. Oni su se svojom pobjedom ujedno uvrstili među trostruke slavodobitnike, jer su na postolju već bili 2015. i 2016. godine. Jedinim dosadašnjim trostrukim slavodobitnicima orišanske Mototrke na prstenac, Mladenu Bile (motorista iz Bičići) i Slavenu Mošnja (kopljanik iz Orihi), koji su pobjedu slavili 2002., 2013. i 2017. godine, uručeno je ove godine posebno priznanje, uz proslavu jubileja 20. Dana sela Orihi. Priliku za postati trostrukim slavodobitnikom imali su i Dario Licul (motorista) te Izidor Nadal (kopljanik), posada iz Pule, koji su na listi dvostrukih dosadašnjih slavodobitnika (2010., 2012.), a ove su godine osvojili drugo mjesto.

Okupljanje oldtimera u Orihima, protekle subote, 18. Oldtimer's day i 9. Old fićo day, započelo je već nekoliko sati prije službenog početka u središtu naselja. Kao i svake godine do sada, ovo slikovito barbansko selo postane u danu svoje proslave pomalo pretijesno, jer se svake godine povećava interes ljubitelja oldtimera, starih motora i automobila, za dolazak u Orihe. Osim toga, Orihi imaju, pored svojih oko 120 stanovnika, ujedno i 180 turističkih kreveta, pa se ljeti broj stanovnika sela više nego udvostruči. Razlog za ovogodišnje još veće slavlje bio je jubilej proslave Dana sela Orihi, dvadesete po redu. Žiri u sastavu Dario Rojnić, predsjednik, te Elvis Pavlić i Dorijano Žudih, kao članovi, izabrao je najljepše i najzanimljivije oldtimere, a godina proizvodnje odlučila je koji su od njih najstariji. U Orihe ih je i ove godine pristiglo gotovo 70, od čega dvadesetak fića, a toliko i starih motora, među kojima desetak vespi, sa područja Istarske i Primorsko-goranske županije, ali i iz susjedne Slovenije te Italije. Najstariji automobil ovogodišnjeg susreta bio je i ove godine Fiat Balilla (850 cm3) iz 1934. god., čiji je vlasnik Guerino Barbieri iz Rovinja. Najljepšim je starim automobilom proglašen Triumph Spitfire MK4 Cabrio, (1296 cm3) iz 1974. god., vlasnika Željka Petrića iz Rijeke, člana Kluba klasičnih automobila Split. Najstariji motor bio je Vespa V 30T (125 cm3) iz 1950. god., vlasnika Marka Cindrića iz Pule, vjernoga prijatelja orišanskog oldtimer druženja, a najljepšim motorom je proglašen NSU (175 cm3) iz 1961. god., Boška Simovića iz Pule. Žiri je „Oldtimerom za 5“ proglasio automobil Alfa Romeo (1600 cm3) iz 1974. god., čiji je vlasnik Franko Grubiša iz Pazina. Između prisutnih dvadesetak fićeka, izabran je i „Fićo za 5“, a to je Fiat 600 RHD iz 1959. god., vlasnika Nenada Gržančića iz Veprinca kod Opatije, koji je ujedno bio i njastariji fićo u Orihima. Vrijedi primijetiti da su među popularnim fićekima bili i Fiat 750, proizveden 1963. god., vlasnika Alda Benčića iz Žminja, te Zastava 750 (1966. god.), kojoj je vlasnik Mario Radetić iz Barata.

Osim oldtimera laureata, bilo je još zanimljivih oldtimera u Orihima, pa se tako može spomenuti: Fiat 500C Belvedere (1952.g., 570 cm3; Branko Barbić, Brseč); Lancia Flaminia (1963., 2800 cm3; Giordano Visintin, Funtana);  Volkswagen buba (1967.g.; Marin Radolović, Marčana); Volkswagen beatle (1968.g., 1200 cm3; Dino Bulić, Trlji); Mercedes (1953.g., 3000 cm3, njemačkih registarskih oznaka; Erich Bahr, Sv.Lovreč); BMW Isetta (1956.g., 300 cm3; Zlatko Ivančić iz Kacane); Ford 15M (1970.g., 1.500 cm3; Srećko Brajković, Brajkovići); Renault Rodeo (1978.g., 1.100 cm3; Darka Furlan, Kopar); Fiat 850 Sport Coupe (1968.g., 903 cm3; Boris Rabar, Pula); Renault 6 (1968.g., 845 cm3; Mirko Maglica, Izola); Renault 4 (1977.g., 845 cm3; Rino Pamić, Sv.Petar u Šumi); Citroen spaček (1975.g., 602 cm3; Čedo Radić, Sv.Lovreč); Citroen Ami 8 (1972.g., 602 cm3; Eligio Altin, Gožnjan); Citroen 2CV (1983.g., 602 cm3; Dragan Marković, Kukci)...

Nakon panoramske vožnje oldtimera Barbanštinom (25 km), druženje se nastavilo na Križici, gdje su se za 18.Mototrku na prstenac prijavile 23 motociklističke posade. Nakon 3 trke, bilo je riješeno prvo mjesto, ali se moralo pripetavati za 2. i 3. mjesto. Slavodobitnici ovogodišnje 18. Mototrke na prstenac su Moreno Pavlić (motorista) i Kristijan Paus (kopljanik), posada iz Orihi, sa osvojenih 6 punata i jednim pogađanjem u sredinu prstenca. Time su ujedno postali trostruki slavodobitnici, jer su već slavili 2015. i 2016. godine. Dvije su posade imale jednaki broj bodova, po 4 punta, pa je uslijedilo pripetavanje. Drugo mjesto je, nakon pripetavanja, sa osvojenih 5 punti, pripalo pulskoj posadi, Dario Licul (motorista) i Izidor Nadal (kopljanik), a treće je mjesto pripalo posadi Antonio Budić (motorista iz Petehi) i Deni Racan (kopljanik iz Orihi), sa osvojena 4 punta. Časni sud, pred koji je trebalo donijeti koplje sa nataknutim prstencom, koji je nadzirao regularnost izvođenja Mototrke, bio je i ove godine u sastavu: Dalibor Paus, predsjednik (sadašnji načelnik Općine Barban), Damir Kontošić i Elvis Pavlić, članovi.

Za prve 3 posade Mototrke, kao i za sve laureate među oldtimerima, Športsko društvo Orihi osiguralo je, sa 65 sponzora, i ove godine bogati fonda nagrada. Slavodobitnici Mototrke su tako pored 2 pehara dobili i LCD televizor, te više manjih nagrada, a drugo i treće mjesto nagrađeno je moto-kacigama i auto-radiom. Službeni voditelj i moderator susreta oldtimera i Mototrke na prstenac bio je i ove godine Denis Kontošić, Orišanac, dugogodišnji bivši načelnik Općine Barban, a koji ima ovu ulogu već punih 18 godina. Pokrovitelji jubilarne proslave 20. Dan sela Orihi bili su i ove godine Općina Barban i Turistička zajednica Općine Barban. Orišanci, koji su poznati kao vrijedni akcijaši, svake godine, već punih 20 godina, uređuju svoje selo nekoliko mjeseci prije proslave, a što je itekako vidljivo u izgledu sela. Ove su godine, pored čitavog niza manjih akcija, farbanja, čišćenja i drugih radova, uredili i označili pješačko-biciklističku stazu Sunčestok, dužine 1 km, na istočnoj strani sela, a uz pomoć orišanskih tvrtki i Turističke zajednice Istarske županije, montirana je pametna klupa (besplatan internet, punjenje mobitela) i punionica za električne bicikle.
(Rex/Denis Kontošić)