Mario Delmoro - najstariji hrvatski automobilistički as

SUPER MARIO
Rijetki su oni koji posjeduju vozačku dozvolu već 42 godine i još uvijek aktivno voze. A voziti auto-utrke već 42 godine i još uvijek pobjeđivati ima samo jedno ime - Mario Delmoro, najstariji aktivni vozač hrvatskih auto-moto takmičenja. Vozač, automehaničar po zanimanju, život je proveo vezan uz radionicu, automobile, motore i utrke. Povijest "bolesti" ovoga 59-godišnjeg Puljanina seže u daleku 1961. godinu, kada je kao 15-godišnji dječak prodavao ulaznice za auto-moto utrku koja se održavala u sklopu brzinskog prvenstva Hrvatske u Puli i na kojoj su, već tada, nastupali dvojica Delmora, Mariov brat Bruno u konkurenciji motorkotača do 175 kubika i bratić Marčelo sa svojim "moto morinijem" od 50  ccm. "Infekcija" ispušnim plinovima, brzinama i oktanima, tada je zahvatila i Maria, "bolest" je uznapredovala i, izgleda, nema lijeka.

- Strah me je ostaviti se volana i brzine, takmičenja i adrenalina. Imam osjećaj da bih tada preko noći ostario i razbolio se - kaže nam Mario listajući albume s fotografijama i prisjećajući se onih vremena kada su očevi i djedovi njegovih današnjih konkurenata bili njegova publika i fanovi.
Na pobjedničko postolje Mario Delmoro se popeo već na svom prvom službenom natjecanju, kada je u Pazinu, 1964. godine, vozeći motocikl "Puch" od 250 kubičnih centimetara, pobijedio u vožnji spretnosti. Prva vožnja, prva pobjeda i prvi pehar. A od tada do danas Mario je svoj dom napunio s točno 532 nagrade, što pehara, što medalja i diploma. Samo pehara je više od 300.
Motocikle je vozio do 1970. godine, a tada sjeda u za volan. I dok su oni bogatiji vozili nabrijane "Abarthe" s pet brzina, Mario je s podignutim poklopcem motora jurio i pobjeđivao u "fići" s četiri brzine.
- Na prvoj brzinskoj utrci u Zagrebu 1971. godine vozio sam u kategoriji do 850 kubika. I odmah - peh. Sletio sam izvan staze, vratio se i dao sve od sebe da nadoknadim zaostatak. Stigao sam četvrti u svojoj kategoriji, ali sam osvojio posebnu nagradu za rekordnu vožnju na stazi, jer sam nadoknađujući vrijeme, bio brži i od vozača BMW-a "2002". S tim "fićom" sam tri godine bio među prvom trojicom, a kasnije sam i ja došao do "Abartha".
Suvereno je vladao u svojoj kategoriji. Deset puta je pobijedio na "Istarskom rallyju" u generalnom plasmanu i isto toliko u klasi do 850 kubika. Bio je prvak Jugoslavije na kružnim stazama i trostruki vice-prvak na brdskim, u kategoriji do 1150 kubika. Vozio je utrke u Skopju, na Avali, Jahorini, Pohorju, Lovćenu...
Gostovao je i pobjeđivao u Austriji i Italiji. Od osamostaljenja Hrvatske, sa svojim "Ritmom" osvaja osam puta državno prvenstvo u grupi H (nehomologirana vozila do 1400 kubika), višestruki je prvak na kružnim stazama...
Mario Delmoro je i najstariji, ali i najvjerniji učesnik utrke u Buzetu na kojoj se i ove godine, po 25-i puta, sprema ravnopravno nositi s konkurentima koji su, većinom, mlađi i od same utrke.
- Samo još da pripremim moj "Ritmo" za taj 25-ti nastup, nisam mu pipnuo motor već šest godina, a moramo se pokazati u pravom svjetlu.
Mario se ne predaje.
O MLADIMA
"Nikada mi nije bilo naporno odlaziti na utrke, neke su bile i po dvije tisuće kilometara daleko od Pule. Ali, došla su takva vremena, toliko budala ima po cestama, da me je sada ponekad strah otići na takmičenje. Brzina na pisti se nikada nisam plašio, ali brzine i "vještina", većinom mladih vozača na našim cestama, se grozim. Da su svojim žuljevima i radom došli do automobila, drugačije bi se ponašali, a ovako... kupiti će tata drugi! A čitajte novine, svaki dan netko pogine."