Izložba Olje Stipanović u Bridgewateru

CRVENIM NITIMA PUT OSOBE
U The Wallace L. Anderson Gallery u sklopu Bridgewater State College-a, do 21. veljače 2009. godine izložbom »Red Thread« svoj rad predstavlja umjetnica Olja Stipanović. »Red Thread« je zbirka od stotinjak crteža i veziva na papiru koji zajedno čine instalaciju velikih razmjera koja je nastajala još od 2002. godine. Svojevrsnim tkanjem vizualnog dnevnika Stipanović je fragmentima tijela, teksta, dokumenata, biografije, diskursa i jezika, izgradila autoportret na čijem primjeru propituje komunikacijske sustave i lingvističke kodove koji definiraju čovjekovu svijest i fizička tijela. Pulsko-njujorška, tj hrvatsko-američka umjetnica srednjih godina Olja Stipanović svoje razloge stvaranja instalacije »Red Thread« objašnjava ovako:
»Bila sam fascinirana poretkom označavanja i identificiranja umjetnika. Taj sustav reprezentativnih tagova, npr. umjetnik iz New Yorka, mladi umjetnik, umjetnik u posjeti, istočnoeuropski umjetnik, umjetnik na rezidenciji, američki umjetnik, body artist, umjetnik srednjih godina, umjetnica, umjetnik instalacija…, vidim kao izraz preskakanja, a ne kao spontani čin imenovanja prema otkrivanju novih formi.  Kao odjeća ili auti, te su etikete postali simboli konvencija koji potvrđuju i otkrivaju status, porijeklo, hijerarhiju, funkciju, generaciju, ekonomsku ulogu, rod, seksualnost, politička uvjerenja, etničku grupu, baštinu ili ideološku poziciju obzirom na kod kojeg ponavljaju institucije kao i sami umjetnici. Izvezene etikete i viseće etikete, ponavljajući se kroz bodove, istražuju veze između imena, potpisa i korištenja opisne oznake – besmisleno, ponavljajuće i odvojeno od upotrebe – opis pojedinca. Oni kontempliraju kategorizaciju i istost kvareći i izjednačavajući identitete umjetnika, oduzimajući im jedinstvenost, a istovremeno stvarajući umjetne mreže i sakate percepcije koji prepliću i strukturiraju svijet u kojem funkcioniraju.
Komunikacijski sustavi i lingvistički kodovi definiraju našu svijest i fizička tijela. Mene zanima kako diskursi konstruiraju osobu, ali i obrnuti proces, kroz prevođenje i izmještanje, kroz tjeskobu i samo-povlađivanje, kroz tišinu i prekidanje.«  (N.T.)