„CSCC Shanghai“ ide na kinesko tržište

ISPORU?EN BROD ZA IZRAELSKOG NARU?ITELJA

Danas je u Uljaniku imenovan i isporu?en brod 477 „CSCC Shanghai“. Rije? je o brodu za prijevoz 4.900 automobila i kamiona nosivosti 12.200 tona za naru?itelja Ray Car Carriers. To je sedmi brod iz serije od devet brodova ugovorenih s tvrtkom Ray Shipping. Brod ima 11 paluba ukupne površine nešto ve?e od 40.000  ?etvornih metara i s jednim punjenjem spremnika goriva može ploviti 33.000 nauti?kih milja, a posadu ?ini 36 ljudi. Prva dama sve?anosti imenovanja bila je Yael Ungar supruga brodovlasnika Rami Ungara koja je brodu poželjela mirno more i sretnu plovidbu. Ugovor o gradnji ovog broda potpisan je 17. svibnja 2005. godine, kobilica je položena lani u rujnu, a u more je porinut 26. sije?nja ove godine. Vlasnik je brod dao u najam na kinesko tržište, tako da ?e prvi put Uljanik jedan tako veliki brod predstaviti u Kini. Posebnost broda je u sistemu ukrcaja vozila koji je izveden kaskadno. Drugim rije?ima, to zna?i da se s automobilima ne mora, kao na prethodnih šest brodova za istog naru?itelja, kružiti kako bi se uspeli na višu palubu, ve? se kre?u?i u jednom pravcu odvoze na više palube što vrijeme ukrcaja smanjuje s 14 na svega deset sati. Tako?er, nova ina?ica broda ima za ukupno 450 prostornih metara ve?i volumen tankova goriva. Ova poboljšanja, koja su vlasniku broda iznimno važna pri eksploataciji imaju svoju cijenu, a to je za oko 100 ?etvornih metara manja površina garaža i za oko 100 tona manja nosivost broda što je zanemarivo u usporedbi s dobivenom brzinom ukrcaja i ve?im radijusom kretanja broda. Brod ?e mo?i prevoziti oko 4.900 automobila i kamiona, a dug je 176 metara, širok 31,1 i visok 14,5 - 30 metara. Do krajnje brzine od 20,8 ?vorova porivat ?e ga Uljanik/MAN -B&W glavni motor oznake 8S50MC-C i snage 12.640 kW pri 127 o/min. (P.A.)