Izložba Milana Marina: Imaginarni krajolici / Ptice

Izložba Milana Marina: Imaginarni krajolici / Ptice-129148

GRADSKA GALERIJA PULA, ČETVRTAK, 4.KOLOVOZA, U 20 SATI
Izložba Milana Marina otvara se u gradskoj galeriji Pula 4.8., četvrtak u 20 sati.
Milan Marin, izniman i plodan autor, predstavlja se novom kolekcijom radova. Umjetnik projekt uvjetno dijeli na dva dijela, dvije teme: Imaginarni krajolici i Ptice. No, mogli bismo cijeli projekt, bez obzira na ponuđen motiv, nazvati vizualizirana stanja. Ovaj je naslov već korišten za njegove radove, a vrijeme pokazuje da je to realna impresija koja emanira većina Milanovih radova. Osim dojma, razlozi su spontanost izvedbe, neuobičajena tehnologija i neformalan pristup vizualizacijama bilo koje vrste. Umjetnik i sam kaže kako osim potrebe za oblikovanjem, nema drugih uvriježenih načina realizacije. Obradu površina platna Marin ne započinje premisom nekog motiva, oblika ili inspiracijom, on jednostavno kreće u komunikaciju s materijalom bez opterećenja primisli o podražavanju oblika. 

Teme koje Milan Marin nudi percepciji promatrača su predodžbe, oznake slobode u idealnom smislu. Neodređenost imaginarnog pejzaža ili opće oznake ptičjeg leta ovdje nas okreću realnom vremenu. Svjedočimo kako se teritoriji sve više određuju pravilima, od granica nacija, koje su prečesto iskonstruirane, pa do parcelizacija svih vrsta. Svi podliježemo histeričnoj birokraciji i bivamo određeni ne logikom realnoga prostora, stilom života, već nametnutim načinima, koji su kroz administraciju uvijek vođeni nekim interesom koji nije naš. 

Ovom izložbom, imaginarnim teritorijima i ptičjim letom, nudi se ideja slobode, zamisao neograničenog kretanja, svojevrsne bezbrižnosti, spontanosti trenut(a)ka. Umjetnik to postiže atmosferama koje, unatoč gruboj tehnologiji, asociraju prostor. Često željeni prostor slobode. Bez obzira na traženje naslovima asociranih oblika i(li) doživljajem formi s rubova apstrakcije, pred nama su iznimno moćni radovi. Umjetnik uspijeva privući promatrača iskrenom spontanošću intervencija na podlozi. Radovi su izvedeni kombinacijom neuobičajenih tehnologija za izvedbe na platnu. Riječ je o miješanju slikarskih i neslikarskih materijala, uz propitivanje njihove kompatibilnosti. Milan Marin koristi pijesak, zemlju, pigmente boje, materijale iz građevinarstva poput ljepila, mase za fugiranje… Umjetnik ovu tehniku razvija niz godina, a komentira je kao: "rezultat postupaka koji asocira na slikarsku tehniku fresco, kombiniranu na neki način s postupkom sgrafito".

Umjetnik često izvodi oblike nalik znakovima. U donjim slojevima zapažamo krugove, strelice, pluseve (i)li linijom izvedene petokrake ili tek otvorene rezove u materijalu koji se pojavljuju kao koloristički apostrofi. Oni su najčešće segmenti gradnje sugestivnih oblika. No, ovi znakovi ovdje nisu slučajni, oni u psihološkom smislu naginju liberalizmu, slobodi, čovječnosti. 

Ovaj umjetnik, unatoč godinama tretiranja gestualnosti kao osobne interpretacije svijeta, još uvijek je intenzivan. Uvodeći povremeno u cikluse neke nove elemente, na ponekad izmijenjenom karakteru pozadine, oni uvijek bivaju ponuđeni iskreno i svježe. Djeluju kao isječci nekoga golemoga ekspresionističkog uratka, referirajući se na modernizam prošlog stoljeća, nalazimo se pred još jednom reinterpretacijom ekspresije. Milan Marin ne rastapa oblike, već gradi djelo polazeći od geste, ponekad planirane, a češće trenutne. Iskrenošću i prepoznatljivim rukopisom, umjetnik ostvaruje djela koja nadilaze prosjek ili konvencije te se pojavljuju kao sasvim osobno, autorsko djelo. Divljenje izaziva njihova uvijek nanovo ostvarena svježina.         

(H.R.)