HGK: Do 2050. moramo broj poginulih na cestama svesti na nulu

HGK: Do 2050. moramo broj poginulih na cestama svesti na nulu-135242

KONFERENCIJA U ZAGREBU
Prošle je godine porastao broj prometnih nesreća na 32 i pol tisuće, a rast je i broja nesreća s ozlijeđenim osobama za više od devet posto. Veliki je porast broja stradavanja djece – preko 15 posto u odnosu na 2021. Skoro 7.5 puta je opasnije biti sudionik u prometu na motociklu nego u automobilu. Udvostručio se broj poginulih u željezničkim nesrećama, život je izgubilo 20 osoba. Ni autobusna stajališta nam nisu u dobrom stanju. Kako sudionici, vozila i infrastruktura utječu na sigurnost u prometu, bila je tema konferencije „Nesreće se ne događaju, one su uzrokovane“, koja je održana danas u Zagreb u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

Sigurnost svih sudionika u prometu je jedna od najvažnijih kategorija svakog prometnog sustava. EU ima ambiciozan plan da se broj poginulih na cestama do 2050. smanji na nulu, tzv. „vizija nula”. Kad uzmemo to u obzir, kao i Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa, potrebno je zajedničko djelovanje kako bi se zadani ciljevi uspješno ispunili,“ poručila je savjetnica predsjednika HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj.

Zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba Luka Korlaet najavio je da će jedan od rezultata ove konferencije biti i obnova horizontalne i vertikalne signalizacije i asfalta oko dvije zagrebačke osnovne škole - OŠ Tina Ujevića i OŠ Dragutina Domjanića, koju će napraviti tvrtka Pismorad u suradnji s Gradom Zagrebom i HGK. „Kod svih škola koje se obnavljaju od potresa, Grad Zagreb obnavlja i signalizaciju,“ nadodao je Korlaet.

Vedran Tomičić iz tvrtke Arriva Hrvatska osvrnuo se na stanje autobusnih stajališta u Hrvatskoj. „Od 12 tisuća stajališta, često ona u ruralnim područjima nisu pravilno obilježena, nemaju pravilno izvedene pješačke otoke na kojima se nalaze nadstrešnice. Takva stajališta predstavljaju crne točke za djecu korisnike jer često u blizini i ne postoje pješački prijelazi,“ rekao je Tomičić.  Osnivač kluba Moto klub BMW Dalmacija Željan Rakela govorio je o opasnostima u infrastrukturi za motocikliste. „Zaštitne su ograde nerijetko dovoljno visoke da se ispod njih može zaglaviti ljudsko tijelo, a udarac u tako izvedenu ogradu može biti koban. Rješenje je postavljanje odbojnih ograda s dodatnim plaštem za motocikliste, koje su već postavljene na pojedinim dionicama državnih cesta,“ rekao je Rakela.

(Izvor: HGK)