Do kraja mjeseca u INK Pula igraju Mistero Buffo i Furbaćona 2

Do kraja mjeseca u INK Pula igraju Mistero Buffo i Furbaćona 2-123980

MISTERO BUFFO (PETAK 21.1.), FURBAĆONA 2 (28. I 29.1.) U 20 SATI
Do kraja mjeseca u INK Pula igraju se predstave iz vlastite produkcije i to Mistero Buffo koji je na rasporedu u petak, 21. siječnja u 20 sati i Furbaćona 2 koja je na rasporedu 28. i 29. siječnja u 20 sati.

MISTERO BUFFO (PETAK, 21.1. U 20 SATI)

AUTOR: Dario Fo
IZVOĐAČ: Valter Roša

''Mistero Buffo'', zbirka satiričnih monologa, djelo je talijanskog nobelovca Darija Foa, nastala 1969.g. no i danas je vrlo aktualna. Temelji se na Foovom istraživanju srednjovjekovne narodne predaje i tradicije tzv. giullara, odnosno, lakrdijaša.

Svoje teme uglavnom pronalaze u subverzivnom, alternativnom, čitanju biblijskih tema. Lakrdijaši nisu vrijeđali vjeru, Boga i Svece već su razotkrivali i ismijavali sve one koji su iskorištavali religiju za svoje vlastite ciljeve. Ono što je vrlo zanimljivo je da nam te lakrdije pokazuju kako je srednji vijek, iako smatran mračnim periodom u povijesti čovječanstva, ipak imao neke svijetle točke; a to je ponajprije duh naroda, koji je, potlačen, iskorištavan i ugnjetavan, duhom bio vrlo slobodan.

Tekst je preveden na istarsku čakavicu, no, prema uzoru na original, čakavica je “zbaštardana”, izmješana koja u sebi ima elemente raznih istarskih govora.

FURBAĆONA 2 (28. I 29.1. U 20 SATI)

AUTOR: Branko LUČIĆ, Storeno po komedije Angela Beolca Ruzzantea La Moscheta (Mušica)
Redatelj: Jasminko BALENOVIĆ

IGRAJU:

Peršone od komediji:

ŽVANE, kum – Luka Mihovilović
MARJUČA, Pepićeva žena – Lara Živolić
MARINAJO (TRIEŠTIN) – Rade Radolović
PEPIĆ – Valter Roša

Autonomni pulski kazališni produkt

Sama struktura komedije prati izvornik. Glavni (renesansni) zapleti ostaju sačuvani – prevareni prevaranti, muž mlakonja i pohotna žena koja sreću traži u velikom gradu, igra zamijenjenih uloga te mnogostruki trenuci pokušaja bračne nevjere koji tek trenutak prije samoga čina bivaju spriječeni.

Dualizam (ili vječni sukob) muškoga i ženskoga, urbanoga i ruralnoga, poštenoga i nepoštenoga (moralnoga i nemoralnoga), dobra i zla, ishodišta su dramskih situacija (sukoba) koji u rasteru ljubavnika (od toga jedan legalan, ali s najmanje prilika) sve više ubrzava u sve manjem radijusu prema željenom objektu/cilju – ženi. Vođeni nagonom čine niz podmuklih smicalica svojim suparnicima kako bi profitirali na tuđoj nesreći i prikazali se (u očima ženke) u boljem svjetlu, ili jednostavno eliminirali protivnika.

Na samom kraju priča dobiva samo pomirljiv ton, nema tu niti happy enda niti moralne pouke – nastupa svojevrsni time out do nekoga novog kruga bitaka oko ženke koja maše svojim atributima (smirenije), dok neki drugi (kojima Eros još nije spržio krila) ili ovi isti (oporavljeni) ne krenu u novu rundu.

(DV)