Boris Golob održao gostujuće predavanje pri OET-u

ZANIMLJIVO O INOVIRANJU POSLOVNIH MODELA
Danas je pri Odjelu za ekonomiju i turizam „Dr. Mijo Mirković“ Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli održano zanimljivo gostujuće predavanje gospodina Borisa Goloba, direktora Znanstveno - tehnologijskoga parka Sveučilšta u Rijeci na temu inovacija. Boris Golob je sudjelovao u projektima razvoja i komercijalizacije inovacija proizvoda, usluga i načina poslovanja u trgovini, uslužnim djelatnostima, ugostiteljstvu, metalnoj industriji, proizvodnji roba široke potrošnje, IT sektoru i energetici. Član je Udruge poslovnih savjetnika, EFQM ovlašteni procjenitelj izvrsnosti (EFQM European Excellence Assesor), BICRO savjetnik, predavač PUMA programa usavršavanja menadžera pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca, trener procesnog benchmarkinga prema EFQM metodologiji. U suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom HGK, Hrvatskom udrugom poslodavaca HUP, Europskom poduzetničkom mrežom EEN i Poslovno inovacijskim centrom BICRO sudjeluje u edukaciji poduzetnika i menadžera.
Golob je definirao pojam inovacija, napomenuvši kako se brojne inovacije, unatoč uvriježenom mišljenju, mogu razvijati i usavršavati na primjerima poslovnog neuspjeha. Istaknuo je kako je ključna briga o kupcima i rješavanje njihovih problema, a pritom veličina poduzeća nije bitna, dodao je, napomenuvši kako su najuspješnije inovacije razvijene u poduzećima s do 20 zaposlenih.
Definirao je kako postoje četiri vrste inovacija – inovacija tehnologije (izmislite parni stroj!), inovacija procesa, inovacija proizvoda te inovacija poslovnog modela, o kojoj je bilo najviše riječ obzirom da se radi o „najvrućijoj“ temi danas i koja može biti najkorisniji alat iz hrvatske perspektive.
Navedeni su brojni primjeri uspješnih inovacija poslovnih modela, a Golob je napomenuo kako se svaka informatička inovacija bazira na inovaciji poslovnog modela, navevši pritom Google kao primjer, Index.hr.. Osvrnuo se na brojne svjetske uspješne prakse inovacija poslovnih modela poput Gillete-a i  Craiglista, prezentiravši ukratko njihove slučajeve. Napomenuo je kako svjetska uspješna marka može biti i kopija, navevši pritom kako Amazon.com nije prva online knjižara iako je broj jedan, i Red Bull također nije izvorni patent.
Jedna od najzanimljivijih predstavljenih inovacija svakako je tekući sapun koji je patentiran još u 19. stoljeću, no komercijaliziran je tek osamdesetih godina 20. stoljeća. Nakon zanimljivog predavanja uslijedila je rasprava u kojoj su sujdelovali okupljeni studenti Odjela. (K.H.)