Zrakoplovne kompanije snizile su cijene kako bi potaknule promet

Zrakoplovne kompanije snizile su cijene kako bi potaknule promet-107071

SMANJENJE CIJENA U PROSJEKU OKO 23 POSTO
Zrakoplove kompanije prošlog su mjeseca snizile cijene karata za domaće letova u prosjeku 23 posto, objavila je Međunarodna udruga zračnog prijevoza (IATA) i upozorila da popusti nakon pandemije predstavljaju dodatnu prijetnju profitabilnosti. U svibnju je domaći putnički promet porastao za 30 posto na globalnoj razini s vrlo niske razine u travnju, kada je gotovo cijela industrija morala prizemljiti svoje putničke zrakoplove zbog pandemije koronavirusa, priopćila je IATA.

No, porast je došao pod cijenu sniženih karata koje si zrakoplovne kompanije ne mogu priuštiti uz dodatne zdravstvene mjere i druge nove troškove povezane s koronavirusom. „Zrakoplovne kompanije trebaju novac zbog krize i žele potaknuti putnike da putuju nudeći niske cijene. Izazov je da će troškovi jedinice biti povećani brojem ograničenja koja su postavljena“, rekao je glavni ekonomist IATA-e Brian Pearce, koji očekuje „dosta teška vremena za zrakoplovne kompanije“.

U Europi su niskobudžetne zrakoplovne kompanije, uključujući Wizz Air i Ryanair, izvijestile da očekuju da će preuzeti dio poslovanja konkurenata koji pružaju kompletnu uslugu u vremenu oporavka temeljenog na popustima. Na azijskim tržištima, koja su među prvima pogođena, sada se situacija postupno poboljšava, priopćila je IATA. Kineski, južnokorejski i vijetnamski domaći promet vratio se na 25 posto prometa od prošle godine.

(REX)