Otvoreni radovi na spojnoj cesti Peličeti – Pomer

CESTA RASTEREĆUJE PULU, IPSILON SE SPAJA S MEDULINOM I POMEROM
Na Istarskom ipsilonu danas su u 12 sati otvoreni radovi na spojnoj cesti Peličeti – Pomer. Prije nešto više od godine dana započela je faza pripreme radova na izgradnji ceste Peličeti – Pomer. Budući da se ta faza bliži kraju, radovi mogu započeti. Spojna cesta Peličeti – Pomer ima trostruku funkciju. Služi kao pristupna cesta prema južnom dijelu Istre, kao zaobilaznica gradskog područja Pule koje je često zagušeno prometom na izlazu iz Šijane te zbog svoje izravne povezanost s čvorom Pula na Istarskom ipsilonu, predstavlja povlašten itinerer za turistički promet koji će se kretati prema odredištima u području Premanture, Medulina i Ližnjana.
Nastavak radova, prigodnim govorima, otvorili su direktor Bina Istre, David Gabelica, župan Istarske županije, Ivan Jakovčić i državni tajnik za infrastrukturu, Tomislav Mihotić.
Gabelica je istaknuo kako je u ovaj, osam kilometara dug projekt, uloženo 170 milijuna kuna te se nada kako će spriječiti prometne gužve tijekom turističke sezone.
Jakovčić je dodao da je ova ideja primarno pokrenuta u Istarskoj županiji, u suradnji s gradovima i Općinama. Izrazio je zadovoljstvo što je Ministarstvo prometa brzo i pozitivno reagiralo kako bi se ova cesta pretvorila u širu zaobilaznicu Grada Pule. Uz ovaj projekt, nastavit će se i s projektom povezivanja zračne luke s Pulom i ostalim turističkim dijelovima Puljštine. "Ovo su vrlo značajne investicije koje pokazuju da Istra želi investirati u budućnost", zaključio je Jakovčić.
Tomislav Mihotić je dodao da se ovakvi zahvati moraju raditi što prije, prvenstveno poradi zapošljavanja ljudi koji vape za poslovima, a ujedno će se, ovakvim zahvatima, poboljšati promet. "Kod nas turistička sezona nije opala zahvaljujući cestovnim zahvatima kojima smo se približili Europi. Ceste će zadržati nivo turizma", pojasnio je Mihotić.
Duljina projekta iznosi osam kilometara, od čega 7.2 spojne ceste koja ide od sjevera prema jugu te 0.8 kilometara obilaznice Pomera. Spojna cesta ima dva prometna traka, po jedan u svakom smjeru, a široki su 3.25 metara, osim na zaobilaznici naselja Pomer gdje su široki 3 metra.
Na sjeveru je cesta spojena s Istarskim ipsilonom preko čvora Pula. Spojna cesta ima pet križanja s lokalnom cestovnom mrežom, od kojih su četiri kružna toka. Projekt obuhvaća jedan vijadukt i četiri podvožnjaka. Osim toga, projekt predviđa obnovu kolničkog zastora na oko četiri kilometra puteva u blizini projektirane ceste. Prilikom izgradnje spojne ceste bit će izvršeno 382.000 m3 iskopa i nasipa. Izvedba radova zahtijevat će i brojna prelaganja postojećih komunalnih instalacija, a posebno u blizini Pomera i postojećih cesta. Rasvjeta je predviđena na svim križanjima, zbog čega je potrebno izgraditi priključke na HEP-ovu mrežu te dodatne trafo-stanice. Predviđeno trajanje izgradnje iznosi 13 mjeseci, s ciljem da Faza 1, od čvora Pula do križanja s cestom za Medulin (5 km), bude gotova prije 1. lipnja 2011. godine.
Spojna cesta je dio strategije koju su zacrtali Županija, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Bina-Istra, kako bi se Istarski ipsilon što bolje povezao sa sekundarnom cestovnom mrežom, tako da se paralelno s izgradnjom autoceste grade i besplatne dionice cesta nižeg ranga, kao što je bio slučaj s cestom za industrijsku zonu Vodnjana, obilaznicom Višnjana ili nedavno izvedenim spojem Istarskog ipsilona s graničnim prijelazima Kaštel i Plovanija. (E.O., foto: M. Angelini)