www.pas-master-plan.ids

SRETNI OD TRAVNJA DO RUJNA SVAKE GODINE

Coctail majstor, djelatnik u kampu, picajolo, pomo?ni radnik u kuhinji, kuharica, pekar, pomo?no osoblje u restoranu, servirke, ?ista?ice, nosa?, pe?enjar, pomo?ni konobar, pipni?ar, radnici bez zanimanja, recepcionar, sobarice - od Umaga preko Pore?a pa do Pule i do Rapca, tako izgleda "turisti?ka ponuda za doma?e" sko?imo li ovih dana na neke poznatije HR portale posve?ene tržištu rada. Iako po broju ponu?enih poslova potencijalnim posloprimcima tijekom ?itave godine bez premca vodi Zagreba?ka županija, pred start ljetne turisti?ke sezone svoj uzlet doživljava i Istarska županija, i to isklju?ivo u kategoriji turizma, preciznije, u zanimanjima koje smo naveli.

Nadalje, unutar kategorije "djelatnosti" koje potražuju radnike o?igledan je nesrazmjer izme?u potražnje u turizmu od, primjerice, one u zdravstvu, znanosti ili ekonomiji i elektrotehnici... S tim u vezi smo zahvaljuju?i modernim tehnologijama nakratko sko?ili na županijske web stranice na www.istra-istria.hr/masterplan gdje smo se ponadali na?i nešto više o tome u kojem ?e se pravcu u Istri naš dragi turizam razvijati, a s njim i tržište rada.

BEZ DUŠE LIJEPE

Ali, avaj! Lijepe stranice imaju tek prihvatljivu formu, ali ne i sadržaj budu?i da zadnje vijesti na njoj datiraju iz - 2003. godine! Dakle, premda je nakana web stranice bila prezentirati "Master plan turizma Istre 2002.-2010.", od zadnjeg press releasa iz sije?nja 2003. (!) - ama baš ništa novoga. Tim je gore što na istom webu stoji: "Na ovim ?e se posebnim Internet stranicama i ubudu?e mo?i pratiti razvoj projekta u skladu s prethodno ugovorenim fazama njegove realizacije."...

Dakle, o Master planu, primjerice, doznajemo tek (a što ve? znamo) da je "Jedini razvojni izlaz iz potrošenog proizvoda i tipa turizma koji je na tržištu definitivno out diverzifikacija ponude istarskih turisti?kih odredišta prema prirodnim i ste?enim razvojnim predispozicijama te sukladno tome brzi razvoj novih proizvoda koji ?e na tržištu tražiti svoje ciljane skupine klijenata. Upravo zato Master plan prepoznaje razli?itosti pojedinih cjelina - clustera, ?ije ?e datosti oblikovati u nove proizvode koji moraju biti konkurentni na tržištu i me?usobno komplementarni. Nakon niza istraživanja, analiza, anketa, rasprava, radionica iskristalizirali su se obrisi nove istarske turisti?ke budu?nosti u šest obalnih clustera te cluster unutrašnjosti Istre (…) Master plan u sebi sadrži Master planove za svaki pojedini cluster a potom, u kona?nici, i Master plan razvoja turizma za ?itavo podru?je Istre".

SLIKA I NIŠTA

Sli?na je situacija i s web stranicama misti?ne Brijuni Rivijere na www.brijunirivijera.hr. Red sli?ica, red op?enitih re?enica o tome tko je osnovao tvrtku, da se treba izraditi "Best Use Concept" ukupne Rivijere i - to je to. Ažurniji su u davanju kakvih-takvih svježih informacija pu?anstvu o Brijuni Rivijeri ?ak i blogovi koji za temu imaju Istru i istarske prilike, a zanimljivo je bilo nai?i na tekst o ovom projektu na web stranicama - Golf kluba Zagreb. ?ak i službene web stranice Istarske županije u kategoriji "Projekti" imaju o ovom projektu tek nekoliko redaka i onda link na službene stranice Rivijere...

Vratimo se na pitanje s po?etka i odgovorimo onime što su glasnogovornici Master plana zapisali na svojim web stranicama: "Primjena Master plana rezultirat ?e nizom konkretnih koristi. Dobit ?e se kvalitetniji turizam, ve?e zapošljavanje i više pla?e. S obzirom na razvijanje novih usluga pojavit ?e se i nova radna mjesta. Pove?anjem kvalitete objekata i poslovi ?e biti kvalitetniji jer nije jednako raditi kao sobarica u hotelu s 4 zvjezdice ili u onom s 2 zvjezdice.

Primjena Master plana donijet ?e kvalitetniji život stanovnicima Istre i u tom smislu da nije svejedno živi li se u regiji koja prati svoj razvoj ili u onoj koja se o tome ne brine, posebice kada je rije? o zaštiti okoliša. Izra?iva?ima plana jasno je re?eno da je okoliš element koji se ni pod koju cijenu ne smije žrtvovati u budu?em razvoju. Uz to, razvoj ?e kvalitetnog turizma op?enito podi?i i cijenu nekretnina u Istri". Dakle, iako se opetovano špekuliralo kakva ?e biti struktura radnika zaposlenih, primjerice u Brijuni Rivijeri (koja slijedi pravac zadan Master planom), stvar je jasna: kako sad tražimo sobarice, tražit ?emo ih i ubudu?e, ali ?e uvjeti rada, kažu, biti bolji. Ako smo, pak, druga?ije struke pa niti ljeti ne možemo na?i posao, a vidimo da je na tržištu ponuda dobra isklju?ivo u ovom dijelu godine i isklju?ivo za ugostiteljsko-turisti?ku struku, uvijek ?emo mo?i prodati nekretninu skuplje nego što to možemo danas… (S. Š.)