Vježbe Body tehnike u moru za zdravu kralježnicu

PIŠE: MORENA POGLAJEN CARIĆ,viša trenerica i instruktorica body tehnike
Vjerojatno je svatko od nas u nekoj fazi svoga života, neovisno o dobi iskusio nelagodu ili bolove u nekom dijelu kralježnice. Podaci govore da je to jedan od vodećih zdravstvenih problema današnjice. Upravo iz svega navedenog Body tehnika u svom radu posebnu pažnju posvećuje zdravlju kralježnice koja je stup našeg tijela. Pravilno plivanje i danas predložene vježbe u moru pomoći će vam da osvijestite, povežete um i tijelo te uz relaksirajući učinak morske vode osnažite i istegnete mišiće lumbalnog, prsnog i vratnog dijela kralježnice. Mislima budite povezani s pokretom koji radite i dijelovima tijela koje osjećate da stvorite bolju živčano- mišićnu povezanost. Vježbe možete raditi u moru do visine struka, pazuha ili u dubokom. 

Slika 1. i 2. Donji dio kralježnice- opružite cijelo tijelo u vodi i opušteno plutajte. Pravilno dišite tako da širite prostor svog trbuha prema gore, bočno i prema natrag dajući prostora najvećem dišnom mišiću dijafragmi. Slušajte svoj dah preko vode, neka udisaj traje pet-šest sekundi i izdisaj isto toliko. Iz te opuštene plutajuće pozicije posebno osvijestite lakoću vaših nogu. Održavajući se na površini vode radom vaših ruku na izdisaj započnite vježbu privlačenja nogu prema prsima ali tako da pokret krene iz rotacije zdjelice koju trebaju napraviti vaša donja hvatišta trbušnih mišića s povlačenjem opuštenih nogu prema sebi. Pokret treba ići iz trbušnih mišića, a ne mišića nogu ili stražnjice. Ponovite šest do osam puta.

Slika 3. i 4. Prsni dio kralježnice- okomito položenog tijela u moru, s rukama opruženim bočno u visini ramena radite pokret spajanja ruku kroz vodu ispred tijela, a zatim otvaranja ruku iznad vode što više iza tijela da vam se otvori prsna kost, šest do osam puta. Zatim zamijenite otpor vode. Zatvaranje ruku ispred tijela iznad vode te otvaranje ruku uz otpor vode iza tijela šest do osam puta. Osjetite snaženje mišića između lopatica kada su ruke iza tijela, a istezanje kada su ruke ispred tijela.

Slika 5. 6. i 7. Vratni dio kralježnice- okomitog tijela u moru savijene ruke položite na površinu mora. U ovoj poziciji trebate što više opustiti ruke, ramena i rameni obruč (napeta ramena izazivaju nelagodu u vratu). Samo plutajte rukama i gornjim dijelom tijela, a kada osjetite opuštenost ramena i vrata dodajte pokret spuštanja brade prema prsima na izdisaj i na udisaj izduživanje stražnjeg dijela vrata tako da glava bude što više iznad vode. Ponovite šest do osam puta. Ponovo udahnite izduživanjem vrata, a izdahom prijeđite u novu vježbu, lijevom rukom gurajte vodu od sebe dok desno uho spuštate prema desnom ramenu (otklon glave). Zatim desna ruka gura vodu, a otklon glave ide u lijevo opet na izdisaj. Naizmjenično šest do osam puta.

Nakon odrađenih vježbi na trenutak se primirite i pokušajte osjetiti kakav je osjećaj u sva tri dijela kralježnice i ako je potrebno ponovite vježbe kod sljedećeg ulaska u more dok ne osjetite olakšanje.   

(REx)       

Facebook komentari