Velepročelnik u gradu problema

Velepročelnik u gradu problema-61179

STRUGALICA
Piše : Damir Strugar
Nedavnom odlukom gradskih vlasti u Puli, formiran je mega gradski Upravni odjel za prostorno uređenje, komunalni sustav i imovinu. Ovaj Upravni odjel, koji je zapravo žila kucavica za žitelje Pule, opterećen je svakodnevnim problemima koje u najvećem istarskom gradu treba rješavati. Ovaj uredski mastodont zapošljavat će oko stotinjak djelatnika, a za svoje funkcioniranje praktički će trošiti pola proračuna grada Pule. Za pročelnika tog odjela, odnosno za vršitelja dužnosti, trebao bi biti imenovan Giordano Škuflić, dosadašnji pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje.

   I dok se tinta na gradonačelnikovom peru o imenovanju Giordana Škuflića još praktički nije ni osušila, sjeli smo u auto s tim uvaženim i u Puli vrlo poznatim velepročelnikom, te obišli na licu mjesta kritične točke. Naravno, ta je misija praktički nemoguća, jer gradskih je komunalnih problema napretek. Ali ja sam se ovom prilikom fokusirao na probleme u prometu, koji godinama nisu riješeni kako valja, pa očekujemo od velepročelnika Škuflića da u tom pogledu pokrene kapitalna djela, koja će mu na neki način omogućiti da uđe u gradsku komunalnu povijest.

PROBLEM br.1./ Šahtovi na Bulevaru

   Godinama se već mudruje i stalno se kao nešto građanima i vozačima objašnjava oko problematike sa poklopcima šahtova na Bulevaru, zasigurno najprometnijoj prometnici u Puli. Velepročelnik Škuflić i moja malenkost sjeli su u auto i prebrojali zveketanje poklopaca od šahtova od križanja sa semaforima kod Glavne pošte, pa do križanja kod Mornaričkog parka sa odvojkom za Stoju i ulicu koja vodi prema Tvornici Cementa. Gospodin velepročelnik Škuflić je u svoj notes uredno zapisao da je klepetalo i zvonilo točno 15 poklopaca od šahtova prilikom prolaska našeg automobila Bulevarom. Kako taj problem riješiti, da li šahtove pomaknuti prema sredini ceste da ih auti kad prolaze ne gaze ili ih ojačati posebnim armaturima da ne zvone i klaparaju, na već sad postavljenom mjestu – ostaje u obavezi pročelnika Škuflića da riješi.

PROBLEM br.2./ Kružni tok na Vidikovcu

   Izgradnja neophodnog kružnog toka na Vidikovcu odgađana je godinama zbog prolaska glavne plinske cijevi ispod tog famoznog križanja na Vidikovcu, gdje se sijeku Radićeva i Rizzijeva ulica. To kritično prometno mjesto, poznato po brojnim sudarima automobila, čak i sa smrtnim ishodima, naprosto vapi za kružnim tokom. Naime, tom opasnom točkom pulskog prometa dnevno prođe i do trideset tisuća automobila i samo je nebeska sreća zaslužna da nema još i više prometnih udesa sa tragičnim posljedicama. Sada kada je konačno cijev gradskom plina stavljena van upotrebe, nema niti jednog razloga da se na Vidikovcu ne započne sa hitnom izgradnjom kružnog toka. A onaj koji to konačno napravi, zasigurno će u gradskim vozačkim kuloarima zaslužiti neslužbeno ime, kakvim će Puljani taj kružni tok nazivati. Recimo, ”Škuflin kružni tok” ­ zvuči nadasve simpatično.

PROBLEM br.3./ Spojna cesta Verude Porat s gradom

   Zdravoj pameti je naprosto nevjerojatno, ali je stvarno, da samo nekih 150 metara neasfaltiranog puteljka dijeli veliko naselje Veruda Porat od spajanja cestom s gradom. Zahvaljujući tom problemu, na tisuće vozila iz naselja Veruda Porat opterećuje Vidikovac i vozi onuda, umjesto da spojnom cestom ispod Industrijske škole, kraj trgovine “Supercolora” bude spojeno s gradom. Nema nikakve prepreke da se taj problem u vrlo kratko vrijeme ne riješi, pogotovo što se nalazi u četverogodišnjem okvirnom planu za izgradnju te ceste. Nadležni stručnjaci neka vide kojim će pravcem spojnica ići, a velepročelnik Škuflić nek pokaže vizionarsku hrabrost i tim prvim korakom započno uspješno svoj novi mandat.