U Uljaniku porinuta gradnja 481 Zheng He

PORINUT DRUGI OD ČETIRI UGOVORENA JARUŽARA
U Uljaniku je danas u 8.45 sati s navoza 2 u more porinuta gradnja 481 - „Zheng He“, drugi iz serije od zasad četiri ugovorena jaružara na vlastiti pogon (Self-Propelled Cutter Suction Dredger) koje Uljanik Brodogradilište gradi za luksemburšku kompaniju Dredging and Maritime Management S.A. Luxembourg, inače dio Jan De Nul Grupe.
Riječ je svakako o najvažnijem brodograđevnom projektu u hrvatskoj brodogradnji u posljednjih nekoliko godina kojim Uljanik ulazi na tržište specijalnih i složenih brodova kakvi se kod nas još nisu gradili. Odabir ovako zahtjevne brodograđevne niše predstavlja nedvojbeno dobru odluku jer su to brodovi veće dodane vrijednosti, a brodari i kompanije koje ih naručuju ne podliježu lako promjenama na tržištu stoga su u tom pogledu stabilniji poslovni partneri.
Ugovor za gradnju drugog od četiri ugovorena broda potpisan je 16. ožujka 2007. godine, a kobilica je položena 21. svibnja  prošle godine. Jaružari su tehnički iznimno kompleksni brodovi - strojevi koji služe za produbljivanje plovnih putova, odnosno izgrađivanje obala, umjetnih otoka ili produbljivanje obala, a uljanikove će novogradnje moći raditi do 37 metara dubine mora i imat će mogućnost istodobnog rezanja i usisavanja materijala s morskog dna što je i posebnost uljanikovih gradnji u odnosu da one koje su se dosad gradile u svijetu.
Brod je dug 138.5 metara, širok 26 i visok od 8.8 do 12.2 metara uz nosivost od 2.200 tona pri gazu od 5.75 metara. Imat će tri glavna porivna stroja MAN snage 7.200 kW pri 500 o/min s pomoću kojih će brodovi razvijati 13 čvorova brzine, međutim nije riječ o klasičnim dizel motorima već dizel-elektro propulziji pri čemu se brod pogoni elektromotorima koje električnom energijom napajaju generatori pokretani dizel motorima. Ogromna snaga od 21 MW koju će brod moći proizvoditi uglavnom se troši na rad brodskih postrojenja između kojih su i tri ogromne crpke svaka snage 5.000 kW.
Ovi brodovi strojevi će nakon isporuke ploviti pod zastavom Luxembourga, a gradnju brodova uz suradnju s brodovlasnikom i Uljanik Brodogradilištem nadzire klasifikacijsko društvo Bureau Veritas.
Nakon porinuća na navoz će biti položena kobilica za gradnju 484 - „Fernão de Magalhães“ trećeg po redu jaružara za kompaniju Jan De Nul.
Unatoč iznimno nepovoljnim okolnostima u gospodarskom okruženju Uljanik je 2010. godinu započeo dobro - jednom isporukom („Grande Senegal“ za Grimaldi Grupu 19. siječnja), sutrašnjim porinućem i polaganjem kobilice, te nedavnim ugovaranjem gradnje dva broda, što je u skladu sa stalnim nastojanjima zadržavanja razine zaposlenosti i kontinuiteta odvijanja proizvodnog procesa. (REX, foto: M. Angelini)