U INK Pula i večeras predstava “Bog masakra”

U INK Pula i večeras predstava “Bog masakra”-121881

NEDJELJA, 27. OŽUJAK U 20 SATI
U INK Pula se nastavljaju izvedbe predstave “Bog masakra”, tako nas čeka jedna izvedba i večeras, u nedjelju, 27. ožujka u 20 sati.

IGRAJU:

Nika IVANČIĆ
Dean KRIVAČIĆ
Darko JAPELJ
Luka MIHOVILOVIĆ

AUTORSKI TIM:

AUTORICA: Yasmina REZA
REŽIJA: Renata CAROLA GATICA
SCENOGRAFIJA: Paola LUGARIĆ
KOSTIMOGRAFIJA: Sanda DEKANIĆ
OBLIKOVANJE SVJETLA: Dario DRUŽETA

O DJELU "BOG MASAKRA"

Yasmina Reza započela je karijeru kao vrsna glumica pa ne čudi što i kao autorica ima gotovo fizički osjećaj za scenu. Spoj govora tijela i riječi daje iznimnu snagu i ritam njezinom kazališnom opusu. Reza je u nekoliko je navrata pokazala svoju redateljsku darovitost koja je vidljiva i Bogu masakra, majstorski orkestriranom tekstu koji podsjeća na osjetljivu glazbenu partituru. Uistinu je velik izazov postaviti takvu ritmičku strukturu, obuhvatiti sve nijanse fizičkog i verbalnog nasilja, ironiju i komične elemente ovog iznimnog teksta.

Naslov djela ukazuje na načelo “zakona najjačih”, prirodnoga zakona koji očuvanje vrste dozvoljava samo najjačim jedinkama, eliminirajući slabe i bolesne, kako bi se osigurala zdrava i kvalitetna reprodukcija. U tom smislu Bog masakra utjelovljuje primitivne životne nagone, potisnute i odbačene iz naše civilizacije. Drama skida maske civiliziranog ponašanja  koje skrivaju primitivne instinkte koji su duboki, nezatomljivi pokretači svega što činimo.

Rezino djelo očišćeno je od suvišna psihologizma, na sceni su postavljeni samo međuljudski odnosi, interakcije likova koji postepeno  gube osobine dobro obrazovanih, kulturnih i pristojnih ljudi. Ogoljuju se  otkrivajući svoje slabosti, nedostatke, proturječja, frustracije, egoizme, mržnju i društvene predrasude. Građanska dnevna soba postaje borilište. Dva para čine neskladni kvartet čiji protagonisti iznose na vidjelo razne teme i njihove varijacije o nesuglasicama, ogorčenjima, mržnjama, o međusobnom preziru.

Ritam i preciznost dijaloga precizno portretira četiri bića s njihovim varkama i lažima koje si izgovaraju ne bi li se održali na životu. Suvremeni su to likovi “naprednog” društva prepunog sumnji i sivih zona za koje se pretvaraju da ih ne vide. Bog masakra je promišljanje o banalnosti života koje, puno  političke korektnosti, ponire u duboku egzistencijalnu prazninu.

(rex)