Turistička zajednica središnje Istre u 2018. ulazi s novim brendom

Turistička zajednica središnje Istre u 2018. ulazi s novim brendom-84559

SREDIŠNJA ISTRA. IZVORNA ISTRA. 
TZ središnje Istre (TZSI) u 2018. godinu ulazi s novim brendom – Središnja Istra. Izvorna Istra. Naime, nakon što je na HTZ-ov javni poziv za potpore turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima u 2017. godini, kandidirala projekt „Brendiranje središnje istre“ te je za isti HTZ odobrio potporu u iznosu od 20.000 kuna, započela je realizacija spomenutog projekta, koji je okončan koncem prosinca. 

Kako je rečeno na današnjoj konferenciji za medije, održanoj na vidikovcu pazinska jama, također nedavno opremljenom i uređenom uz financijsku podršku HTZ-a, projekt brendiranja, odnosno osmišljavanja vizualnog identiteta, slogana te image brošure povjeren je agenciji BBDO iz Zagreba, koja je sukladno smjernicama TZSI odradila spomenuti proces uza sve metode i parametre potrebne za implementaciju vizualnog identiteta (analize tržišta, definiranje temeljnih odrednica, idejno rješenje, izrada logotipa, vizualnog identiteta). Izrađeni logotip, stilski je u suglasju s logotipima HTZ i TZIŽ, a izrađen je koncept i grafička priprema za višejezičnu image brošuru, koja će biti tiskana početkom 2018.. 

Prema riječima direktorice Sanja Kantaruti, u novoj 2018., TZSI planira aktivnu promociju destinacije i to putem svih raspoloživih kanala, prvenstveno putem društvenih mreža, ali i nastupom na sajmovima u najznačajnijim emitivnim tržištima, odnosno zemljama njemačkog govornog područja. „Do 31. prosinca 2017. na području TZSI, koja obuhvaća područje devet jedinica lokalne samouprave (Grad Pazin te općine Lupoglav, Cerovlje, Gračišće, Karojbu, Pićan, Sveti Lovreč, Sveti Petar u Šumi i Tinjan), odnosno petinu Istarske županije i jedina je turistička zajednica područja u Istri, boravilo je nešto više od 34.109 turista te je ostvareno 266.124 noćenja, što čini rast od 22 % u dolascima i 23 % u noćenjima u odnosu na prethodnu godinu. 

Trenutno je na području TZSI evidentirano 3.742 kreveta što je za 18% više nego protekle godine. Što se tiče broja smještajnih jedinica, trenutno ih je ukupno 810, a od čega na kuće za odmor otpada više od 50%, apartmane 37 %, sobe 10 %, dok ostatak čine seljačka domaćinstva, hotel te kamp odmorišta i kamp u domaćinstvu. Indeks povećanja u dolascima i noćenjima višestruko je veći od indeksa povećanja smještajnih kapaciteta. Od turista koji su u navedenom razdoblju boravili u središnjoj Istri, više od polovice ostvarenih noćenja činili su oni s njemačkog govornog područja; 54% Njemačka i 8% Austrija. Treći po brojnosti bili su Nizozemci s 7%, zatim gosti iz Belgije 6%, Velike Britanije s 5%, domaći 4% te iz Poljske i Italije s 2%.“ – navela je Kantaruti. 

Pročelnica UO za gospodarstvo, financije i proračun Grada Pazina, Maja Stranić Grah iznijela je podatke o turističkom prometu na području Grada Pazina, gdje je u 2017. godini ostvareno 9.602 dolazaka, odnosno 22% više u odnosu na prethodnu godinu te 53.776 noćenja, što čini povećanje od 43%. Kako je Stranić Grah navela, u odnosu na ostale općine u sastavu TZSI, u Pazinu je ostvareno najviše dolazaka gostiju, dok je prema broju noćenja, Pazin na 2. mjestu, odnosno odmah iza Općine Tinjan. Prema zemljama dolaska gostiju, najveći udio u noćenjima ostvaruju gosti iz Njemačke (47%), slijede ih domaći gosti (17%), zatim oni iz Austrije, Turske i Nizozemske. Za razliku od ostalog područja TZSI, na Pazinštini je zabilježen velik udio domaćih gostiju i gostiju iz Turske, koji svoj boravak u Pazinu najčešće ostvaruju iz poslovnih razloga. Broj objekata na području grada je 115, odnosno 22 % više nego lani, a broj kreveta 718, odnosno 23% više. 

'Pojašnjenje novog vizualnog identiteta TZSI Grafičko rješenje znaka Turističke zajednice središnje Istre tematizira geografski položaj općina o kojima govorimo kada predstavljamo centralnu Istru. Karakterističan oblik trokuta poluotoka Istre iskorišten je kao referentni okvir za stavljanje naglaska na ono što se nalazi u njezinom središtu. Segmenti boja predstavljaju različite utjecaje kojima je središnja Istra izložena zahvaljujući svojem geografskom položaju, a naglasak (i vizualno najnaglašenija točka znaka) je upravo tamo gdje se ti utjecaji susreću – u centralnoj Istri. To se postiže kolorističkim naglaskom na središnju formu, samo srce Istre. S kolorističke strane koristi se paleta boja utemeljena u podneblju koje predstavlja. Crveno-smeđa boja crvene istarske zemlje, zelena boja bujne biljne vegetacije i plava kao naznaka jedinstvenog položaja uz more. Rješenje je stilski u suglasju s logotipima Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice Istre. Odabrana primarna tipografija i tretman linija u znaku su nepravilnog ruba poput poteza kista te time ostavljaju dojam prirodnosti i spontanosti', poručila je Kantaruti. (Rex/D.F.)