Svečano otvorena dionica punog profila autoceste Istarskog ipsilona-VIDEO

JADRANKA KOSOR SVEČANO OTVORILA IPSILON
Danas je u promet svečano puštena dionica punog profila autoceste Istarskog ipsilona, od Kanfanara do Pule. 28 kilometara autoceste istarskog Ipsilona svečano je otvorila predsjednica Vlade, nakon prigodnih govora direktora Bina Istre, Davida Gabelice, ministra Kalmete i župana Istarske županije Ivana Jakovčića. Svečanosti su prisustvovali i ministar financija Ivan Šuker,ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, ministar gospodarstva Popijač Đuro, biskup Antun Bogetić, saborski zastupnici, državni tajnici te načelnici i gradonačelnici.   
„Danas puštamo u promet puni profil istarskog Ipsilona duljine 30 kilometara, što je izuzetno bitno zbog sigurnosti naših korisnika kojih ima preko 12 milijuna na godišnjoj razini. Meni je izuzetno drago da se ovo događa u ovom trenutku kada građevinska struka proživljava ekonomske teškoće. MI imamo čast, sreću i ponos biti među malobrojnima koji zapošljavaju ljude. Zbog puštanja u promet Ipsilona, prošli smo tjedan zaposlili 50 ljudi, a zaposlit ćemo ih još u ovoj i u idućoj godini. Svi su bili jako susretljivi i zbog toga smo danas, 19 mjeseci prije roka, spremni pustiti u promet ovaj dio Ipsilona. Kvalitetu projekta prepoznali su naši zajmodavci i Sindikat banaka i to je omogućilo da nastavimo izgradnju usprkos krizi. Nakon puštanja u promet ovih 30 kilometara, do turističke sezone 2011., mi ćemo još 50 kilometara autoceste pustiti u promet, a do kraja 2011. još ćemo pustiti u promet dodatnih 18 kilometara autoceste.“, istaknuo je David Gabelica, direktor Bina Istre.
 „Zahvaljujem što ste doveli visoku delegaciju s kojom ćemo imati puno tema za razgovor za vrijeme ručka. Vjerujem da je ovo dokaz kako je Vladi RH, na čelu s Jadrankom Kosor stalo do ključnih istarskih projekata. Želim se zahvaliti na činjenici da su naši ključni, ne samo infrastrukturni projekti, istarski Ipsilon i plinofikacija Istre, već i drugi projekti poput izgradnje bolnice u Puli, izgradnja sustava socijalne skrbi, projekt Brijuni Rivijera, pa i budući Guggenheim muzej, prepoznati kao ključni projekti, bitni za Istru, a istovremeno su bitni i za cijelu našu zemlju.
Želio bih se zahvaliti predsjednici Vlade koja je vrlo senzibilna i prepoznala je naše projekte jer sam uvjeren da jedino na taj način, poštujući potrebe svakog djela Hrvatske, možemo graditi državu koja će biti stabilna i jaka“, rekao je u uvodnoj riječi župan Istarske županije, Ivan Jakovčić.
Osvrnuo se na riječ Gabelice da Istra tek sada dobiva prve kilometre autoceste. Još prilikom otvaranja radova, Jakovčić je istaknuo kako je to bio povijesni dan za Istru, jer sve ostale Hrvatske regije već su imale autoceste. Danas je u prisutnosti Jadranke Kosor jasno naglasio kako je to bilo nepravedno prema Istri.
„Mi znamo biti strpljivi, ponosni, mi znamo biti pošteni prema onima koji imaju dobre namjere prema nama i zato sam siguran da ćemo ovaj projekt istarskog Ipsilona realizirati u vrijeme kako smo i najavili ili čak i prije. Vrlo je važno da završimo krak prema Umagu i da spojnica ide prema tunelu Učka. Sretan sam i zadovoljan, gospođo predsjednice Vlade, što danas možemo napokon otvoriti prve kilometre autoceste i iskreno vam hvala na tome“, jasan je bio Jakovčić.
Ovo je projekt od iznimne važnosti za Istarsku županiju. Punim profilom autoceste pridonijet će se većem stupnju sigurnosti. Uvest će se i novi, elektronički sustav naplate cestarine koji  je kompatibilan s cestovnom mrežom ostalih hrvatskih koncesionara autocesta. Uz već postojeće ekološke karakteristike cestovne mreže Ipsilona, s izgradnjom punog profila autoceste, Istarski ipsilon još će više pridonijeti održivom razvoju.
Iako je bilo u planu pustiti odjednom u promet cjelinu 2A faze, strategija je promijenjena, pa će u promet dionice biti puštane jedna za drugom. Nakon ove dionice Kanfanar – Pula, slijede dionice Kanfanar – Umag (49.2 km) te Pula – Pomer u lipnju 2011., a potom Kanfanar – Rogovići (18 km) u prosincu 2011.
Dionica Kanfanar – Pula, koja je danas puštena u promet, dužine je 28 km, sadrži tri čvora Vodnjan – sjever, Vodnjan – jug i Pula te je povezan SOS optičkim kablom. Dionica je bila vrlo zahtjevna za izgradnju jer sadrži 27 nadvožnjaka i podvožnjaka. Ima 2 x 2 prometna traka s kontinuiranim zaustavnim trakom ili ugibalištem za zaustavljanje u nuždi svaka dva kilometra. Sadrži 19 naplatnih trakova. Cijena cijele investicije iznosila je 85 milijuna eura. (E.O., foto: M. Angelini)

Video vezan uz članak