Pravom prvokupa Grad Pula je otkupio dio stambenog fonda te je zajedno s dijelom koji je već u vlasništvu Grada obnovio zgrade i infrastrukturu starogradske jezgre. Također je uredio i stanove za najam uz prihvatljivu najamninu odnosno imovinski kriterij,..."/>

Starogradska jezgra Pule – mjesto u kojem svi žele živjeti i raditi

Starogradska jezgra Pule – mjesto u kojem svi žele živjeti i raditi-114802

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE PLATFORME "MOŽEMO!"
Pravom prvokupa Grad Pula je otkupio dio stambenog fonda te je zajedno s dijelom koji je već u vlasništvu Grada obnovio zgrade i infrastrukturu starogradske jezgre. Također je uredio i stanove za najam uz prihvatljivu najamninu odnosno imovinski kriterij, kako bi zadržao sve kategorije stanovnika u tom dijelu grada. U stanove se useljavaju mlade obitelji i stariji sugrađani. Neizgrađeni prostori između stambenih prostora također pravom prvokupa, a ponegdje i izvlaštenjem, postaju ozelenjeni prostori. Na napuštene i devastirane zgrade i prostore u privatnom vlasništvu koje nagrđuju grad naplaćuje se porez, te je uvedeno pravo otkupa od strane Grada. Nestale su improvizirane i starogradskoj jezgri neprimjerene gradnje. 

Povoljnim cijenama najma za poslovne prostore i ciljanim sadržajima u njima, koji su potrebni stanovnicima a ne turistima, oživljava se Ulica Sergijevaca, Kandlerova i 9 uspona prema Kaštelu. Ciljanim mjerama potiču se male trgovine, lokalni proizvodi, različiti servisi, usluge i kulturni sadržaji, koji oživljavaju stari grad cijele godine. Grad je uređen i čist. U večernjim satima ulice su pune života. Ulice središta grada imaju jednu traku rezerviranu za javni prijevoz i bicikliste, te je ukinuto parkiranje na ulicama. 

Parkirna mjesta osiguravaju se samo za stanovnike starogradske jezgre. Biciklističke staze u centru dio su biciklističke mreže koja je kontinuirana i sigurna, te veže periferiju grada sa središtem. Izgrađen je niz javnih garaža/parkirališta po sistemu “park&ride” izvan centra grada, uz stanice javnog prijevoza. Javni prijevoz je besplatan, pouzdan i pokriva sve dijelove grada, omogućavajući svim stanovnicima jednostavan i brz dolazak u centar. Dio mreže javnog prijevoza čini i tramvaj. Tamo gdje nije bio nužan, asfalt je zamijenjen zelenom površinom. Pragrande postaje pulski Central park. Pula se otvara prema moru, a uređena i ugodna Riva postaje omiljeno mjesto za šetnju i druženje. Od Rive se uređenom šetnicom i biciklističkom stazom stiže do Štinjana i Fažane. U Puli svi žele živjeti i raditi, gospodarstvo ne ovisi o turizmu već se bazira na znanju, novim tehnologijama i lokalnoj proizvodnji hrane.. 

Ovaj se scenarij u sadašnjim okolnostima čini utopijom, no on je realnost u mnogim modernim europskim gradovima. Takav i Pula može postati – uz promjenu vlasti. 

(REX)