Predstavljen prijedlog Projekta prometne startegije Pule

NA SJEDNICI GRADSKOG VIJE?A
Danas je na sjednici Gradskog vije?a predstavljen prijedlog Projekta prometne strategije Grada Pule. Kao što je ve? bilo prezentirano u prostorima Komunalne pala?e, radi se o prijedlogu kojeg je ponovno predstavio autor Willem Brouwer po narudžbi Grada Pule. Prijedlog se poglavito zasniva na tri koraka koji se odnose na rješavanje problema parkiranja, uvo?enja sustava park & ride kao i zatvarnje centra grada za prometovanje osobnih vozila. Strategija predlaže kratkoro?no, srednjoro?no i dugoro?no razdoblje djelovanja koje za sobom tako?er povla?i neke predradnje da bi se prijedlozi mogli ostvariti. Primjerice, da bi se zatvorili Giadini i vratili gra?anima, kako navodi autor studije, potrebno je do kraja zgotoviti radove na Rivi, no predvi?a i zatvaranje rive ako Grad i gra?ani tako odlu?e, što zavisi o pravcu u kojemu se grad želi razvijati, odnosno da li ?e odabrati turizam ili industriju kao pravac razvoja. Bilo je puno govora o parkiralištima izvan grada, o višim naplatnim tarifama i pla?anju po to?nom vremenu korištenja parkinga, no i o tome da bi stanovnici Pule morali imati izgra?enu jednu biciklisti?ku mrežu i koristiti sustav P&R. Osim toga, cijene parkinga bi bile više, ali bi se tako?er dijelile u 3 razreda, odnosno one najniže koje bi bile sli?ne današnjima, zatim one naj?eš?e, srednje visine, te naposljetku, visoke cijene za ekskluzivna parkirna mjesta. Predloženi sustav rješenja predvi?a i nekoliko jednosmjernih ulica kao i neophodno proširenje zaobilaznice ali ishodišna to?ka cjelokupnog plana je komunikacija s gra?anima što autor studije, Brouwer u više navrata naglašava. Osim toga, zaklju?uje Brower, Grad Pula bi ve? sada morao sagledati lokacije sustava P&R jer ?e tu mogu?nost u budu?nosti izgubiti ukoliko se neka zemljišta rasprodaju jer je prema njemu sustav P&R za Pulu najbolje i najvažnije te prijeko potrebno rješenje.
S predloženim se prijedlogom rješenja prometne strategije u gradu nisu složili opozicijski vije?nici nazvavši ga izlaganjem za prvi razred osnovnih škola, no glavna je zamjerka bila što oni taj prijedlog u cijelosti nisu ni dobili te ga nisu mogli ni prou?iti, a time ni sudjelovati valjano u današnjoj raspravi. Ipak, naj?eš?a je re?enica bila i ta da su spomenuta rješenja bila predložena dok je današnja opozicija bila na vlasti, te tada nisu prihva?ena, da bi se danas aplaudiralo jednom vanjskom stru?njaku kojemu se je pored toga i uredno platilo za naru?enu studiju s ve? odavno predloženim, identi?nim rješenjima. Sve su spomenute primjedbe u više navrata ponovili Zenzerovi?, Štok, Medan?i? i Bolkovi? . Štok je izme?u ostalog nazvala studiju za nju uvredljivom te se za?udila pohvali Brouwera Poglavarstvu na ve? uvedenim nekim predloženim mjerama za koje opozicija nije znala, te se pita kao to da to Brouwer zna iako nije vije?nik? Dalje, nastavila je Štok, nije smisao u visokim cijena, ve? je ovome predstavljanju trebala prethoditi tematska sjednica kako bi opozija nakon sveobuhvatne analize mogla sudjelovati na današnjoj sjednici. Ovo je samo rješenje jednoga zadatka koje je zapo?elo kupnjom 22 autobusa Pulaprometa, ponu?ena rješenja nisu nepoznata ni zadovoljavaju?a, te studija kod mene nema prolaznu ocjenu, zaklju?ila je Štok. (D.F.)