Radio ?e opstati, ali se mora prilagoditi internetu

INTERNET RADIO – GLAVNI BUSINESS ILI SIDE-KICK?
U sklopu drugog dana Weekend media festivala koji je u petak i subotu Rovinju okupio mnoštvo medijskih stru?njaka, novinara i marketingaša održala se panel diskusija na temu Internet radio – glavni business ili side-kick? u kojoj su govorili predstavnici najuspješnijih radijskih postaja iz Hrvatske i susjedne Slovenije, Srbije te Bosne i Hercegovine.  Iako su svi gosti tribine predstavljali radijske postaje koje se internetom bave tek kao dijelom svoje proširene djelatnosti, gotovi svi sudionici su se složili da ?e u budu?nosti opstati samo postaje s kvalitetnim sadržajem. Tijekom debate teško je bilo ne uo?iti kako etablirane postaje teško pristaju na promjene i prilago?avanje novim tehnologijama i internet prihva?aju tek kao nužno zlo. Tako je Dario Dusper s Radia 101 u nekoliko navrata napomenuo kako Internet radio nije dovoljno atraktivan njihovim marketinškim klijentima dok se njegov kolega s Plavog radija Kornelije He?imovi? sa sjetom prisjetio godina kada na Radiju 101 nisu tako promišljali i kada je ideja bila ispred profita. He?imovi? je naglasio kako se njihova radijska postaja može ?uti preko internata, te kako prave rezultate o?ekuje u periodu od najkasnije dvije do tri godine.
Iskustva Radija B92 iz Beograda su posve druga?ija i ova je postaja bez dvojbe najviše u?inila na razvoju internet radio difuzije.  Dejan Restak kaže kako su na B92 s emitiranjem programa preko interneta zapo?eli još 1998. godine i da su na to bili prisiljeni zbog zabrane emitiranja. Danas B92 u nekim svojim projektima ?ak i u  Europskim razmjerima obavlja „pionirski“ posao, a njihov nedavno pokrenuti projekt BE92.FM u tri mjeseca zabilježio je 30 tisu?a registriranih korisnika. Osnovni problem ve?ine radijskih postaja koje program emitiraju i putem interneta biti ?e rješavanje problema glazbenih autorskih prava smatra Restak.
Juraj Hrva?i? „mla?i“ nije se složio s nekolicinom govornika koji su u raspravi istakli da su vijesti, tj. informacije jedan od najvažnijih segmenata na kojima po?iva suvremeni radio te kako je to osnovni razlog postojanja radio postaja. Hrva?i? smatra da se radio treba prilagoditi publici i bez obzira na svoj stav i ukus treba im servirati ono što traže. Mislio je pritom na glazbu i zabavni program kojim se u ve?ini bavi njegov projekt Antena internet radija. Nešto sli?no tvrdi i Leo Oblak s Radio 1 iz Ljubljane koji smatra da ?e i B92 kada u Srbiji dobije konkurenciju u još nekom objektivnom radiju morati više razmišljati o zabavnom programu. Oblak kaže kako njihova postaja osim što emitira program preko interneta omogu?ava svojim konzumentima i gledanje videa te obilje zabavno satiri?kog programa.
Adnan Osmanagi? iz sarajevskog Radija Starog grada pobornik je modernizacije radija i tvrdi kako radio program bez informacija u svim segmentima života besmislen. Radio Stari grad obavlja streaming svog programa za 350 slušatelja dnevno i u budu?nosti po rije?ima Osmanagi?a namjerava više vremena posvetiti internetu. Svi sudionici ove rasprave složili su se kako su  ?e klasi?ni radio opstati no kako ?e ih tehnologija natjerati da se prilagode interentu, a u takvoj konstelaciji snaga opstati ?e samo oni koji sadržajno prona?u svoju publiku. (N.M.)