Pripreme tijela za berbu jesenskih plodova

PIŠE MORENA POGLAJEN CARIĆ, VIŠA TRENERICA FITNESA I VERIFICIRANA BODY INSTRUKTORICA
Jesen nam je stigla, a s njome i poslovi berbe koji će ili već jesu ubrzo započeti. Iako ljudi od davnina rade takve poslove, sve je više vas kojima je to još jedna u nizu aktivnosti za koje tijelo, posebno vaša ramena i gornji dio leđa, nije snagom i izdržljivošću pripremljeno. Napetost i bol koja se može razviti rezultat je slabosti tih mišića. Razlog je u tome što su vaše lopatice, koje se vežu za ključnu i nadlaktičnu kost u zglobu ramena, zapravo tzv. lebdeće kosti koje su umetnute u mišiće i učvršćuju ih mišići gornjeg dijela leđa. Cijela ruka visi na lopatici, a ona sama na mišićima.

Svi pokreti ruku omogućeni su upravo zbog takve anatomske građe, ali to znači da ti mišići moraju imati snagu i izdržljivost ili sposobnost da dulje vrijeme obavljaju neki rad. Kako biste  spriječili grčenje i napetost u tom dijelu tijela kao posljedicu obrane tijela od predugog rada, istegnite područje ramena, prsa i gornjeg dijela leđa, odradite kretnje koje će iskoristiti puni opseg pokreta ramena te time poboljšati cirkulaciju i opustiti napetost.
 
Slika 1. Istezanje mišića stražnjeg dijela ramena i među lopatičnog područja tako da zagrlite ili odgurujete deblo stabla od sebe dok su koljena lagano savijena, stražnjica podvučena i trbuh aktivan. Zadržite poziciju pola minute i ponovite kada vam zatreba odmor.

Slika 2. Osim mišića stražnje strane tijela s prednje strane položaj vaših ramena ovisi o prsnim mišićima koji se vežu za nadlaktičnu kost. Često su napeti i zgrčeni. Okrenite se leđima stablu, obgrlite ga rukama i spajajući lopatice otvorite što više vaša prsa i ramena. Koljena su savijena, trbuh aktivan i stražnjica stisnuta. Zadržite poziciju pola minute.

Slika 3. Iskorakom jedne noge istegnite prednje mišiće ramena i prsa osloncem dlana na deblo, kao što je prikazano na slici. Drugom rukom radite kruženja maksimalno opuštenih mišića, neka pokret imitira kruženje viska pola minute, a zatim ponovite drugom rukom.

Slika 4. Bočno deblu vanjskom rukom obgrlite deblo i pomaknite tijelo od njega tako da osjetite kako se istežu stražnji mišići ramena, pod pazušne regije i oko lopatice. Zadržite pola minute i ponovite drugom rukom.

Slika 5. Licem se okrenite stablu i pronađite granu oko koje možete ispreplesti dlanove ruku. Malo savijte koljena i pustite da vas položaj istegne po vertikali. Osjetite kako se vaše lopatice kližu prema gore i na van. Držite stisnutu stražnjicu i aktivan trbuh. Zadržite poziciju pola minute.

Sve vježbe ponovite kada god osjetite napetost u ramenima i gornjem dijelu leđa. Uživajte na svježem zraku, dišite šireći vaša rebra, dijafragmu te prsni koš.  

(REX/SUNSET CENTAR PULA)     

Facebook komentari